هراز نیوز :در روز های اخیر بیانیه هایی در یکی از سایت های محلی استان مازندران با عناوین بیانیه حامیان جوان دولت تدبیر و امید در شهرستان آمل و بیانیه جمعی از اهالی فرهنگ و هنرآمل منتشر شده است ، نکاتی در این دو بیانیه مطرح شده است که در ادامه به آن می پردازیم .

1) جای خوشبختی دارد که ستاد هفت نفره جناب آقای دکتر روحانی در آمل اکنون به جایگاهی رسیده است که می تواند هفتاد امضا جمع نماید اگر چه که همچنان اسامی این عزیزان نزد رسانه محترم منتشر کننده بیانیه ها محفوظ است .

2) چرا عزیزان ستاد رییس جمهور محبوب جمهوری اسلامی ایران اصرار دارند ، رای بی سابقه بیش از 130 هزار نفری مردم آمل را به دلیل فعالیتهای بی امان ستاد جلوه دهند، که خود بهتر از هرکسی می دانند که اینگونه نبوده است و اگرهنوز هم معتقد هستند که برنامه ستادی مدونشان موجب این اتفاق بزرگ شده است لطفا پاسخ دهند چرا در هفته آخر انتخابات مثلا صبح روز شنبه در ستاد دکتر روحانی در آمل جمعا 7 نفر هم در آن ستاد حضور نداشتند .

3) اما در باب انتصاب فرماندار که عزیزان بیانیه دهنده علاقمند هستند آنرا به شکل انتخابی برگزار نمایند ، باید تاکید داشت که در انتصاب فرماندار شهر ویژه ای چون آمل باید شاخص های خاصی مد نظر قرار گیرد که یکی از این شاخص ها بومی بودن است ، جدا از حس و تعصب آملی گری نکته قابل توجه این است که فرد بومی بیشتر از افراد غیر بومی می تواند جغرافیای سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی این شهرستان را درک نماید و با مقتضیات جامعه شهری و روستایی آمل آشنایی دارد .

4) اما آیا بومی بودن و به طور خاص آملی بودن شرط لازم و اول برای فرماندار شدن گزینه های مطرح می باشد ؟ قطعا کمتر شهروند آملی است که مدافع انتصاب فرماندار آملی نباشد ، اما ذکر این نکته ضروری است ، انتظار شهروندان این دیارنخبه پرور این است که فردی بر مسند پرقدرت ترین صندلی سیاسی شهرستان آمل تکیه زند که غلام حلقه به گوش باند و دسته و گروه خاصی نباشد ، مساله ای که امروز در برخی از شهر های کشور با وجود فرمانداران با این مشخصات گریبان گیر مردم و مسوولان بالا دستی شده است .

5) مردم متدین و ولایتمدار آمل کسی را به عنوان فرماندار پذیرا هستند که علاوه برکار آمدی و تخصص و سابقه درخشان در امور وزارت کشور خصوصا فرمانداری ، قلبا و عملا ولایتمدار و ارزشی باشد و در منش و روش مدیریتی خود مصداق یک مدیر جهادی قلمداد شود و قطعا موافق هستید این شاخص ها بر شاخصه آملی بودن اولویت دارد .

6) اما چگونه می توان در بین گزینه های مطرح کسی را پیدا کرد که همه شاخصه های لازم را داشته باشد و یا حداقل مهمترین شاخصه های لازم برای فرمانداری آمل را دارا باشد ، آنچه که موضوع انتصاب فرماندار آمل را دچار مشکل می نماید وجود سه دیدگاه متفاوت در این ماجرا ست .

7) اعضای ستاد ریاست محترم جمهوری از فردای پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ،این حق را برای خود قایل بودند که فرماندار را باید اعضای ستاد معرفی نمایند ، بنابر این سه نفررا برای صدور حکم به استاندار مازندران معرفی کردند ، از سویی نماینده مردم آمل که بالا ترین رای را در استان مازندران به خود اختصاص داده است ،حق دارد که نسبت به انتصاب نفر اول اجرایی شهر عکس العمل نشان دهد و نظر داشته باشد و در نهایت استانداری و خصوصا استاندار مازندران به عنوان فصل الخطاب این ماجرا عمل خواهد کرد .

8) مطمئنا بیانیه دهندگان عزیز می دانند که اگر قرار است تفاهمی در این سه گانه موجود صورت گیرد وزن آنها نه از نظر ساختار قدرت و نه از لحاظ نفوذ در اندازه استاندار و نماینده مجلس نمی باشد ، فلذا اگر تفاهمی بین نماینده و استاندار صورت پذیرد ، اعتراض آنها راه به جایی نخواهد برد خصوصا اینکه خدای ناکرده به جای منافع شهری به دنبال منافع شخصی و تیمی خود باشند .

9) لازم است به این نکته اشاره نمایم که در این موضع با بیانیه دهندگان اشتراک نظر داشته و معتقدم آمل شهر نخبگان و فرزانگان است ، یک فرماندار که سهل است شاید با نخبگان آملی بشود چند کابینه دولت را سامان داد اما اگر تفاهمی در خصوص گزینه های مطرح آملی بین سه گانه مذکور صورت نگرفت و خوف بر ضرر و زیان برای این شهر وجود داشت ، چاره کار چیست ؟

10) نگارنده معتقد است نباید صرفا موضوع آملی بودن فرماندار را مستمسکی کنیم تا شاهد عقب افتادگی شهرستان آمل باشیم ، به دور از هیاهو به استاندار محترم مازندران که نشان داده  مرد تدبیر است فرصت دهیم به عنوان فصل الخطاب تصمیمات سیاسی و اجرایی در مازندران با اقدامی قاطع در راستای سیاست های دولت و تدبیر آنچه به صلاح مردم آمل می باشد را محقق سازد .

به امید سربلندی آمل عزیز

سید محمد حسینی – هرازنیوز

13 thoughts on “10 نکته در خصوص” آمل، فرماندار آملی می خواهد””
  1. فقط بحث شخص فرماندارنیست. مشاوران ومدیران فرمانداری هم مهم هستند. آقای اکبرزاده ورسولی مشاوران خوب و موثری داشتند

  2. اقای نکارنده دلسوز املی جناب اقای سیدمحمدحسینی منتظر یاسخ بنده که حق اینجانب هست محفظ تا چند ساعت بعد

  3. همچین میگه هستم انگار که پهباند شناسایی ارتش ایرانه

  4. مبادا فرمانداری انتخاب شود که حتی از حوزه استحفاظی خود هیچ خبری نداشته باشد . . .
    مثلا وقتی به استاندار سابق جناب آقای طاهایی گفتند تهرانی ها در رسانه های خود پلور را به نام پلور تهران و دماوندکوه را به نام دماوندکوه تهران و امام زاده هاشم را امام زاده هاشم تهران میخوانند . . .
    در پاسخ گفتند، مگر پلور جزو استان تهران نیست؟؟؟!!!!

  5. آقای فرشاد راعی طا ها یی وجب به وجب استان مازندران را بهتر از شما می شناخت خصوصا آمل و این چند مکانی که شما اسم بردید خواهشا خالی می بندی مواطب سقف باش

  6. یک فرماندار باید در درجه اول متخصص و متعهد باشد و هدفش رفع موانع پیشرفت و توزیع برابر اعتبارات و امکانات و همچنین به کار گیری مشاوران و نخبگان در اداره امور باشد.

  7. تا زمانی که بدون شاخص و متری درست و حسابی اظهار نظر کنیم و از روی حب و بغض صحبت کنیم و منافع آنی را بر منافع آتی ترجیح دهیم نمی توانیم شایستگان را بر منصب خدمت بگماریم و قطعا این فرصت طلبان اقتصادی هستند که از سیاسیون به عنوان ابزار پیشبرد اهدافشان استفاده میکنند.

  8. به صراحت بگم که رسولی اون کسی نیست که آمل شایسته اشه!!!

  9. آملِه دردِ آملی دِوائِه
    طارِم آملی نَوِّه، وِ چِپائِه
    آمِل کِه ویشه ی شیرون دهره
    چیسه غریبِه شالِ ونگ ُو وائِه ؟!!

    (1 خرداد1393)

  10. بهتر است از فرمانداران با تجربه از جمله آقای علی اکبریان که در شهرستان تاکستان استان قزوین هم منشا خیر است استفاده شود . الحق از مدیران جهادی است .

  11. فقط بحث شخص فرماندارنیست. املی ها خجالت می کشند که بگویند تاکنون هیچ تغییر نداشته اند امل منتظر تغییر خصوصا اموزش و پرورش ان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *