حجت الاسلام علی اصغری رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی به پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان آمل سخنرانی نمود .

رییس دفتر فرهنگ اسلامی  واحد علوم وتحقیقات  آیت الله آملی گفت: جنبه های معرفتی و عرفانی غدیر نیاز امروزه جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام علی اصغری در آئین دهه ولایت و امامت این شهرستان با پرداختن به جنبه های مختلف غدیر و بازگوی فلسفه ان یادآور شد: باید جنبه های معرفتی و عرفانی غدیر خم و مسئله ولایت و رهبری جامعه اسلامی در بین شیعیان بازگو شود.

وی افزود: عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمین و شیعیان است که زمینه ساز رهبری و ولایت در زمان ائمه اطهار و معصومین و همچنین ولایت فقیه در عصر غیبت امام دوازدهم شیعیان است.

اصغری با اشاره به اینکه علوم اهل بیت و معصومین علم عرفانی و کشفی بوده است، گفت: علم کشفی علمی واقعی است که با استفاده از آن می توان به عالم عرفان راه پیدا کرد.

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی تصریح کرد: اگر انسان تقوای واقعی پیشه کند خداوند باطن این عالم را به روی او باز می کند و پرده های جهل را می درد و همچنین اهل بیت به خاطر عصمت و مصونیت از گناه به علم کشفی رسیده اند.

وی با اعلام اینکه شیعه باید به خود ببالد که امام علی(ع) که امام بر حق است را به عنوان نخستین امام برگزیده است، بیان داشت: شیعیان باید در عالم سرامد جهانیان باشند زیرا خداوند در قرآن کریم نیز آسمان ها و زمین را از آن مومنین و شیعیان خود می داند.

اصغری علم ظاهری و باطنی را از آن شیعیان دانست و اضافه کرد: در زمان امام صادق(ع) و امام باقر(ع) بخاطر شرایط خاص حکومتی زمینه برای نشر احکام دین و معارف اسلام مهیا شد و وجود احادیث و روایات متعدد از این دو بزرگوار خود گواهی بر این ادعا است.

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی خاطرنشان کرد: تا تشخیص نباشد تجویز صورت نمی گیرد و همچنین در علم پزشکی نخست با معاینه تشخیص داده شده و سپس دارو تجویز می شود زیرا تا تشخیص نباشد تجویز فایده ای ندارد و هر کس می خواهد در هر زمینه ای اظهار نظر و مدیریت داشته باشد باید حتما تشخیص در راس امرواتش قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر معصومین دین، ایمان، معاد، انسان، بهشت و جهنم را معرفی می کنند علم آن را داشته و تشخیص آن را می دهند.

اصغری با اشاره به اینکه عالمان و دانشمندان زیادی حتی از اهل تسنن مقام امام علی(ع) را توصیف کرده اند و ویژگی های عرفانی و مذهبی ایشان را به بهترین نحو معرفی کردند، یادآور شد: باید به عنوان یک شیعه بیشتر در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی امام نخست شیعیان کنکاش داشته باشیم و بتوانیم خود را با بهترین معیارهای دینی، عرفانی و ملکوتی هماهنگ کنیم تا در دنیا و آخرت سربلند و آبرومند باشیم. قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *