هرازنیوز :در میان سخنان مسئوولینی که درگیر پرونده عبدالمالک ریگی بودند، کمتر کسی را می توان یافت که در ذکر خاطرات آن روز از تصمیم لحظه ای و شهامت خلبان نیروی هوایی ارتش در نشاندن هواپیمایی که از دوبی راهی قرقیزستان بود، سخن نگفته باشد.

این خلبان شجاع ایرانی کسی نبود جز شهید سرهنگ خلبان سعید اصغری که چند ماه بعد از این ماجرا در یک سانحه هوایی به شهادت رسید. نام و یاد این شهید بزرگوار در تاریخ ماندگار شد و ورقی دیگر به دفتر پرافتخار نیروی هوایی ارتش افزوده شد.

شهید سعید اصغری درسال ۱۳۵۵درروستای هندوکلا از توابع شهرستان آمل در خانواده ای مومن و زحمت کش دیده به جهان گشود و در دانشگاه شهید ستاری در رشته خلبانی تحصیل کرد سعید خلبان ماهری بود و حتی در تیم فرونشاندن هواپیما عبدامالک ریگی نیز حضور داشت.

 

سرانجام این شهید بزرگوار در روز شنبه 22مهر1391 در فرودگاه بندرعباس و هنگام برخاستن هواپیمای جنگنده به به شهادت رسیدند.

 

پیکر پاک این شهید در روستای هندوکلا زادگاه وی به خاک سپرده شد.روحش شادو راهش پر رهرو باد.

1_aosrax34pogkzjzuflwc اصغری خلبان

18 thoughts on “خلبانی که توانست هواپیمای ریگی را بنشاند +عکس”
  1. سلام.روحش شاد..من ازمستقیم بااین بزرگواردرپایگاه هوایی بندرعباس درتماس بودم..واقعاباادب بودند.وهمیشه خندان…روحش شاد

  2. انشاالله خداوند متعال روح مطهرش را در اعلا علیین با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل العباس (س) محشور بفرمایند انشالله روحش شاد ویادشان جاودان باد

  3. انشاالله خداوند متعال روح مطهر خلبان شهید سعید اصغری را در اعلا علیین با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل العباس (س) محشور بفرمایند انشالله روحش شاد ویادشان جاودان باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *