مسافران یک کشتی ربوده شده در بندر ازمیت در شمال غربی ترکیه که سرانجام صبح روز شنبه تحت کنترل نیروهای امنیتی این کشور درآمد، نحوه رهایی خود از دست رباینده کشتی را شرح داده اند.

این کشتی کوچک که 24 مسافر و خدمه سوار آن بودند 12 ساعت در کنترل جوانی بود که ادعای حمل بمب داشت و توسط نیروهای امنیتی کشته شد. یکی از مسافران با تلفن موبایل عکسی از او گرفته است.

به گزارش یورونیوز یکی از مسافران کشتی می گوید:

“نیروهای امنیتی با تلفن تماس گرفتند و دوستان ما هم در را بازکردند تا آنها وارد شوند. ما ساکت ماندیم و کماندوها که پانزده نفر بودند به بالای کشتی رفتند.”

و مسافر دیگر:

“گروگان گیر ابتدا ما را در طبقه بالای کشتی نگهداشت، ولی بعضی از ما بدون اینکه او بفهمد به پایین رفتیم. در این هنگام نیروهای امنیتی رسیدند و ظرف ده دقیقه بر او غلبه کردند.”

فرماندار استان کجائیلی در شمال غرب ترکیه می گوید که فرد رباینده سلاح گرم با خود نداشته، اما حامل یک دستگاه با سیم کشی بوده که به نظر می رسیده بمب دستی باشد و پس از شلیک نیروهای امنیتی کشته شده است.

شبکه های تلویزیونی ترکیه فرد رباینده را در ارتباط با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) اعلام کردده اند اما هنوز هیچ گروهی مسئولیت ربودن این کشتی را برعهده نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *