به گزارش  هراز نیوزدر این مراسم معاون فرهنگی اجتماعی سپاه کربلای مازندران که به عنوان سخنران حضور داشت به مقام شهید درجامعه اشاره کرد و گفت: شهدا همیشه در ذهن ملت جاودان هستند و ریشه آن به مکتب امام راحل و از قیام 15 خرداد 1342 به تدریج در جامعه نهادینه شد.

سید قاسم هاشمی اظهار کرد: یاران امام، انقلابی که در سال 1357 خلق کردند به وسعت تاریخ بود تا آنجائی که انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب روسیه در سه دهه اخیر قابل مقایسه با آن نیستند.

وی با بیان اینکه تفکرات و تلاش‌های استاد شهید مطهری که از مکتب امام خمینی (ره) نشات گرفته بود مانع از انحرافات فکری انقلاب اسلامی شد، اظهار داشت: امروز انقلاب ما در دانشگاه‌ها باید به سمتی برود که مانند بوعلی سینا و خواجه نصیرالدین طوسی تاثیرگذاری خود را به عنوان مکتب اسلامی نشان دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه شهید مطهری از دل آموزه‌های اسلامی برآمد، شناخت مناسب مردم و ولی فقیه، به روز بودن و شناخت نیازهای فکری جامعه را از خصوصیات آن شهید دانست و گفت: کتاب‌هایی که استاد مطهری به نگارش در آورد متناسب با مشکلات سیاسی و اجتماعی بود که در جامعه ما دیده می‌شد و حرکت به موقع آن انحرافان اندیشه در جامعه را به حداقل رساند.

وی خاطر نشان کرد: استاد مطهری در عرصه دفاع ناب از اسلام با جدل و مغالطه پیش نرفت و مناظره‌های علمی این استاد افکار ناآگاه جامعه را روشن کرد تا جائی که معاندان نظام تنها راه مقابله با ایشان را حذف فیزیکی آن دانستند.

معاون سپاه کربلای مازندران در بخش دیگری از سخنانش ترور دانشمندان هسته‌ای را نیز برگرفته از حربه قدیمی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: از نگاه استکبار جرم دانشمندان هسته‌ای ایران این است که مرجعیت و انحصار علمی آمریکا را زیر سوال بردند.

هاشمی تصریح کرد: پیروی دانشمندان ما از ولایت‌فقیه همان ادامه مکتب اسلامی است که در آن خواجه نصیرها پرورش یافتند و اسلام را به عنوان دینی که ناجی بشریت است نشان دادند.

معاون خدمات شهری شهرداری آمل نیز در این مراسم به ضرورت‌های ایجاد رشته‌های جدید و کاربردی مرتبط با تخصص شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: رشته‌هایی مانند عمران و معماری به طور موازی در سایر دانشگاه‌ها در حال تدریس است اما نیاز ما رشته‌هایی است که در سطوح کاملاً کاربردی کارکنان شهرداری را وارد فضای دانشگاهی کند.

علی علیزاده افزود: امیدواریم با پیگیری‌های گروه‌های آموزشی در سطح کشور این مرکز در فضای ایده‌آل خود قرار گیرد.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آمل(ساخا) نیز در ابتدای این مراسم بر فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر امانتداری معلم اشاره کرد و گفت: وظیفه ما در قبال دانشجویان و وضعیت علمی جامعه روز به روز سنگین‌تر می‌شود و ما باید با توجه به اصولی که در این زمینه وجود دارد اقدام مثبت خود را انجام دهیم.

اسداله نوایی افزود: برای مهر ماه سالجاری مرکز آموزش علمی کاربردی ساخا رشته‌های دیگر کارشناسی و کاردانی را علاوه بررشته‌های تحصیلی موجود اضافه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *