آبدار خانه ننه بتول که بعلت عدم چاپ بموقع هفته نامه ولایتی که مشمول هزینه گران انتشار و دستمزد پرسنل شده مرکب قلم راوی خشک شده و اعتراضی هم به سوته کوری آبدارخانه دیگر اهل محفل آبدارخانه را به واکنش و خط نشان برای راوی را بدنبال داشت راوی ما در مرده را متهم به سستی و رخوت نموده اند . هزینه آبدارخانه ننه بتول به ویژه اجاره ماهانه آن کمر راوی را خم کرده بود ، از دیگر محفلیها خواست بیایند و چاره اندیشی کنند . حال که چند ماهی پرداخت اجاره به تعویق افتاده ترس آن میرود که بدهی معوقه با احتساب سود دیرکرد آن چند برابر بدهی گذشته مشمول نگردد ، از بدشانسی اخیراً بانکها بدنبال مصوبه افزایش سود بانکی هستند !!دیری نمی پاید در آبدارخانه ننه بتول بسته خواهد شد . راوی که در فکر اینست سود معوقه قوزی بالای قوز نشود دست به دامن عمونعمت  زده و تقاضای راه چاره کرده تا بتوان باردیگر چراغ آبدارخانه را روشن نگهداشت عمونعمت که سر و کله اش بعداز چند ماه غیبت باتفاق دیگر محفلیها به رونق آبدارخانه افزوده . با کنجکاوی از اندوه گین شدن راوی قهقهه ای سر داده و گفت راه چاره را پیدا کردم و سپس پیشنهاد کرد که بهترین را ه رونمائی است !!

راوی که  حرف عمو نعمت را جدی نگرفته بود برای نجات از این بن بست روبه عمونعمت کرد و گفت حرف بدی نیست ضمن سپاس و اهدا لوح تقدیر به جناب ایشان  داشتن چنین مغز و فکر  و دوراندیشی ، از مش موسی معروف بمب گریه و ناصر خالی بند ، حسن بنویس وآنهم از قاطبه مجانی نویس مطبوعات مشورتی بشود.که خوشوقتانه به جمع آبدارخانه پیوستند.

گویا قبلا از ماجرا جسته و گریخته مطلع بودن وبلافاصله مهر تایید به پیشنهاد زد. عمو نعمت سخنگوی محفل بادی به غبغب انداخت و داد سخن داده برای رو نمائی حتما باید سخنوری توانا با توانمندی بسیار وسابقه خالی بندی هم داشته باشد و ادامه دادرونمائی کلمه خوبی است . این شخص شخیص لازمه آن است که باید مدرس و دارای پیشینه روزنامه نگاری در سطح جهانی و صاحب سبکی هم باشد، و متاع با ارزشی را در انبان خود رو کند . و آنگاه حضار با کف زدن به تشویق وی پرداختند.عمو نعمت که سالها در خدمت مطبوعات کشور است و کارت خبرنگاری بین المللی را همواره با خود حمل میکند و در تفسیر خبرهای ورزشی ید طولایی  دارد و در حقیقت از خبرگان ورزش است.و چند سالی است همه اهل قلم را دوربرش جمع کرده ، و درصدور در کارت شناسایی برای این یاران همیشه همراه خبرنگاران فقط به کارت عضویت قناعت نموده است !!

بار دیگر داد سخن سر داد و گفت گرچه حرفه ما خالی بندی نیست ، هدف بازکردن قفل در آبدارخانه ننه بتول برای همیشه و اتخاذ تصمیم در مورد رونمائی است و تهیه مکان ، سالن آبرومند و مفت و مجانی .

چه بهتر برای تهیه سالن دست به دامن اداره عالیه وابسته به مطبوعات ، هنرو نشر که تجربه بسیار ارزشمندی در اختیار گذاشتن سالن(تالار) این گونه رونمائیها دارد شویم.

تا جناب رئیس ضمن دعوت از آدمهای خاص که خود متولی مطبوعاتیها است ، با دعوت از ما بهترون !! در انتخاب مدعوین برای حضور در رونمائی یکی از صاحب نظران است پرو بال ما را به گیرند !!

حسن بنویس که چند سالی است از فکس خبرهای ارسالی به هفته نامه ها مجانی بهره مند است روبه مش موسی و ناصر خالی بند کرده تا تنور گرم است نان را بچسبید !! دوربین را بگردن آویزان ضمن تهیه عکس از آثار تاریخی و بعضاً از طبیعت بکر دست نخورده و بدون تقلید و نشر آن بصورت کتاب ، البته دارای شماره شابک و امتیاز بنام آبدارخانه به این خواسته دست یابیم.

مش موسی که دستمال یزدی معروف را همیشه همراه دارد ضمن گریه گفت حرفی نیست ، برادران خالی بندی سابقه میخواهد. کار هر نااهل نیست حتما باید دارای پروانه از انجمن …باشد.و تا مادامیکه نتواند بر بالای تریبون درس خالی بندی را بیاموزد وعاقبتش درگیر قرض بانکها افتاده بر بدهی معوقه اجاره آبدارخانه صلاح نمی بینم از خیرش بگذرید .

 کار شما و ماهها نیست چون حرفه ای نیستیم و تاکنون  نون این جوری نخورده اید. ناصر خالی بند سخت گوش بزنگ صحبتهای محفلیها بوده طبق معمول جارو را بدست گرفته تقاضای  خاتمه جلسه را اعلام. با همه خالی بندیش رو به آقایان اهل قلم کرد بروید همان کاری را که در کنار قلم زنی دلبستگی دارید خدا راشکر کنید مگر نشنیده اید هر کسی را بهر کاری ساخته اند !! آنان که بساط رونمائی را مدلی برای عرضه کالای خود برگزیده اند با غیبت سالها از دیار خود ، دیار فرنگ ( پاریس ) مدرک قبولی گرفته اند و شما از آن قماش نیستید!!

استدعادارم شما که نان خود را بازحمت و تلاش صادقانه و حلال بدست میاورید و میخورید بیزحمت حلیم حاج عباس را هم نزنید !! و از حاشیه های دور شوید ناصر خالی بند که تیرش را به هدف زد ، جماعت  اهل محفل با توصیه های حکیمانه ناصرخالی بند فوراً از پیشنهاد مورد نظر عمونعمت انصراف داده و شاد و سرحال در حالی که فرارسیدن نوروز را بهم تبریک گفتند آبدارخانه را ترک نموده اند.

آبدارخانه ننه بتول بار دیگرمقفل و بدوش راوی همچنان سنگینی میکند.

راوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *