هراز نیوز :معاون اداری مالی و توسعه منابع انسانی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: متاسفانه تاکنون مجموعه اداری آمل، برای ایجاد دانشگاه جامع دولتی، هنوز زمین مورد نیاز آن را واگذار نکرده است.
علی اکبر متکان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وزارت علوم این آمادگی را دارد در صورت واگذاری زمین مورد نیاز، به ایجاد سه دانشکده دولتی در قالب دانشگاه جامع دولتی در آمل اقدام کند.

وی افزود: فرماندار آمل که باید در این خصوص اقدام جدی برای واگذاری زمین انجام می داد تاکنون موفق عمل نکرده و زمین آن هنوز به وزارت علوم واگذار نشده است.

معاون اداری مالی و توسعه منابع انسانی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه هم اکنون دانشکده دامپزشکی در آمل فعال است و دارای وضعیت مناسبی به لحاظ فعالیت آموزشی است افزود: سایر دانشکده ها با توجه به نیاز مازندران از سوی وزارت علوم مجوز آن داده خواهد شد.

متکان ادامه داد: دانشکده پیراپزشکی و پرستاری و مامایی در آمل فعال بوده که می توان این دانشکده را به نوعی در قالب مجتمع دانشگاه دولتی لحاظ کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در این خصوص سعی خواهد کرد، برای تسریع در ایجاد دانشگاه جامع دولتی در آمل اعتبار مورد نیاز را تامین کند.

17 thoughts on “چرا تا به حال دانشگاه جامع دولتی در آمل ایجاد نشد ؟”
  1. برادر ارجمند جناب آقای اکبرزاده ، فرماندار محترم شهرستان آمل ، با عنایت به بیانات آقای متکان و وعده ایشان و با پیگیری های شما در خصوص تامین زمین ، امیدواریم شاهد تاسیس زود هنگام دانشگاه جامع دولتی در شهر عزیزمان آمل که از آرزو های دیرینه مردم این دیار می باشد ،باشیم . ان شاالله

  2. سلام آمل فرصت های زیادی بعلت بی توجه ای مسئولین ازدست دادآقای اکبرزاده رابیشترمیتوان درمسابقات ورزشی دیداین بزرگوار یک مدیرتربیت بدنی بسیارموفقی میتواندباشدآقای متکان عزیزخودت دست بکارشوباتفاق نماینده

  3. با سلام_ به نظر بنده جناب اکبر زاده تنها فردی است که فعلا میتواند با درایتی که درایشان وجود دارد این ارزوی چندین ساله مردم امل را عملی سازد . انشاالله

  4. با سلام نظر به اینکه حضرت آیت اله جوادی آملی در بیاناتشان در جمع مدیران شهرداری آمل در سال 90، عدم تأسیس دانشگاه دولتی را از دغدغه های خود برشمردند، جای تأسف است که علی رغم تأکید معظم له و همچنین درخواست های مردمی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. لطفا آقایان نماینده و فرماندار پاسخگو باشند.

  5. در شهرهای مجاور همه به دنبال مجوز هستند تا برای توسعه شهرشان اقدام کنند و حالا که یک عزیز آملی که از مسئولین ارشد وزارت علوم است برای صدور مجوز قدم برداشته یک نفر نیست که برای تأمین زمین قدم بردارد.

  6. حضرت آیت اله جوادی آملی نیز سال گذشته در دیدار با مدیران شهرداری آمل عدم تأسیس دانشگاه دولتی را از دغدغه های خود اعلام نمودند که به مسئولین شهر آمل توصیه نمودند ولی اقدامی صورت نگرفته است.

  7. در زمانی که سه نفر از مدیران ارشد وزارت علوم از شهر آمل هستند حیف است که این فرصت گران بها را برای ایجاد دانشگاه دولتی از دست بدهیم. آقایان مسئول خواهشمندیم با کنار گذاشتن سلیقه های شخصی به فکر آبادانی شهرمان آمل باشید تا در قضاوت آیندگان مثبت بدرخشید.

  8. اگر مسئولین وزارت علوم موافق تأسیس دانشگاه دولتی در شهر آمل هستند پس چرا هیچ اقدامی صورت نمی گیرد. واقعاً زمینی برای احداث دانشگاه دولتی در آمل وجود ندارد؟

  9. دانشگاه دولتی در تمامی شهرهای استان مانند ساری، بابل، بابلسر، نور، بهشهر و جدیداً هم در نوشهر احداث شده و زمین های چند 10هکتاری برای آن در نظر گرفته اند ان شاء اله با همت مسئولین شهرستان آمل این مهم نیز تحقق یابد.

  10. انتقاد آيت‌الله جوادي آملي از نبود دانشگاه دولتي در آمل گفت:

    آيت‌الله جوادي آملي گفت: در شهر آمل با وجود مراكز متعدد علمي و آموزشي هنوز يك دانشگاه جامع دولتي وجود ندارد و اين نيازها را سال‌ها به مسئولان گفته‌ايم.
    فروردین 1390در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار آمل در بنياد علوم وحياني اسراء

  11. در دور اول سفر های استانی، امام جمعه محترم آمل این خواسته مردم آمل را در ورزشگاه در جمع هزاران نفر از مردم که به دیدار رییس جمهور آمده بودند مطرح کردند و مورد قبول رییس جمهور قرار گرفت و مصوبه شد اما در زمان اجرا …

  12. شهرستان آمل به یک دانشگاه جامع و بزرگ دولتی که هم علوم پزشکی و هم صنعتی و هم علوم انسانی را در بر داشته باشد نیاز دارد، آن هم به دلایل واضح زیر. البته شاید دلایل بیشتری باشد که قلم من از آوردن همه این ها قاصر است. 1. در حوزه صنعتی باید بگویم حدود نصف صنعت استان مازندران در آمل وجود دارد، که پس از تأسیس دانشگاه می تواند تعامل خوبی با دانشجویان داشته باشد. همچنان که هم اکنون اینگونه است. 2. در حوزه علوم انسانی همانطور که می دانید شهرستان آمل از پیشینه بالایی برخوردار است. همچنین صاحبنظرانی در سطح بین المللی و کشوری دارد. 3. در حوزه فنی حرفه ای دوباره به وجود صنعت عظیم آمل اشاره می کنم. 4. در رابطه با حوزه علوم پزشکی شهرستان آمل با آماده شدن بیمارستان های جدید در این شهر به قطب پزشکی شمال کشور در آینده ای نزدیک تبدیل می شود و از آنجایی که این شهرستان در نقطه ثقل شمال کشور قرار دارد واقعاً هم باید این واقعه اتفاق بیفتد. 5. آمل به عنوان فرهنگی ترین و تاریخی ترین شهر استان مازندران و همچنین برخورداری این شهر از میراث فرهنگی و گردشگری زیاد دلیل مستحکمی برای ایجاد دانشکده ای برای باستان شناسی و گردشگری دارد. 6. شهرستان آمل دقیقاً در مرکز استان و همچنین در مرکز شمال کشور قرار دارد. بنابراین عبور و مرور دانشجویان راحت تر است. درضمن به پایتخت هم نزدیک است. البته وجود قدرتمندترین پایانه مسافربری شمال کشور و همچنین واقع شدن آمل در یک چهار راه ارتباطی را باید به آن اضافه کرد. 7. آمل به عنوان نماینده غرب استان باید یک دانشگاه دولتی جامع داشته باشد. همچنان که می دانیم تمام دانشگاه های دولتی استان در شرق مازندران تمرکز بیشتری گرفتند. البته در مورد دانشگاه دولتی در آمل نباید منطقه ای فکر کرد، چون این شهر در یک موقعیت استراتژیک قرار دارد. 8. از دلایلی که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که آمل بالاترین میانگین رتبه در پذیرفته شدگان کنکور را دارد و تا آنجا که بنده خبر دارم دانش آموزان آمل در چندین دوره متوالی میانگین رتبه سوم و چهارمی کشور را دارند. پس دلیل چیست که دانشگاهی دولتی در آمل قرار ندارد؟ 9. دلیل دیگر اینکه همه شهرهای اطراف حداقل دو دانشگاه دولتی دارند در حالی که آمل به عنوان بزرگ ترین و قدیمی ترین شهر طبرستان از وجود دانشگاه دولتی بی نصیب است. شهرهای محمودآباد، نور، نوشهر، بابلسر و بابل و ساری و بهشهر و شهرهای دیگر همه دانشگاه دولتی دارند، من نمی دانم این چه طلسمی است که آمل دانشگاه دولتی ندارد. و به دلیل اینکه تا به حال در این امر در آمل کاری نشده هم اکنون باید تدارک دانشگاه بزرگی را بگیریم. 10. کلام آخر و در ضمن مهم ترین دلیل اینکه آمل به عنوان دیار علویان و اولین مقر حکومت علویان در ایران این پتانسیل را دارد که فرهنگ علوی را به دانشجویان عرضه کند تا همه از آن بهره ببرند و همانطور که می دانید دانشجویان سفیران فرهنگی هستند و چه فرهنکی غنی تر و والاتر از فرهنگ شیعه و چه شهری بهتر از آمل برای تجهیز این سفیران فرهنگی وفرستان این فرهنگ غنی علوی به نقاط ایران اسلامی. فرشاد راعی – هزارسنگر شهر من آمل

  13. فرماندار آمل گفت: مقدمات تأسيس دانشگاه جامع دولتي آمل با محوريت دانشكده دامپزشكي اين شهر فراهم شده است.

    به گزارش خبرگزاري فارس از آمل، يدالله اكبرزاده ظهر امروز در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه اين شهر با بيان اينكه با وجود دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي متعدد در اين شهرستان در آمل مردم از نبود دانشگاه دولتي نگرانند، تصريح كرد: آمل با نيروهايي خبره در بخش‌هاي اجرايي و علمي زمينه مناسبي براي اجراي اين طرح داشته باشد. مهر 1389

  14. با توجه به بیانات آقای دکتر متکان ایجاد سه دانشکده دولتی در قالب دانشگاه جامع قطعاً شامل دانشکده های:
    1- فنی و مهندسی 2- علوم انسانی و اجتماعی 3- دامپزشکی می باشد. اگر این مهم اتفاق افتد شهر آمل حیثیت علمی خود را مدیون کسانی خواهد بود که در این راه تلاش نمودند.

  15. به نظر بنده دانشکده های ذیل در شهر آمل و استان مازندران بیشتر مورد نیاز می باشد:
    دانشکده فناوری های نوین
    دانشکده علوم توسعه
    دانشکده علوم دام و مواد غذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *