هراز نیوز :معاون اداری مالی و توسعه منابع انسانی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: متاسفانه تاکنون مجموعه اداری آمل، برای ایجاد دانشگاه جامع دولتی، هنوز زمین مورد نیاز آن را واگذار نکرده است.
علی اکبر متکان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وزارت علوم این آمادگی را دارد در صورت واگذاری زمین مورد نیاز، به ایجاد سه دانشکده دولتی در قالب دانشگاه جامع دولتی در آمل اقدام کند.

وی افزود: فرماندار آمل که باید در این خصوص اقدام جدی برای واگذاری زمین انجام می داد تاکنون موفق عمل نکرده و زمین آن هنوز به وزارت علوم واگذار نشده است.

معاون اداری مالی و توسعه منابع انسانی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه هم اکنون دانشکده دامپزشکی در آمل فعال است و دارای وضعیت مناسبی به لحاظ فعالیت آموزشی است افزود: سایر دانشکده ها با توجه به نیاز مازندران از سوی وزارت علوم مجوز آن داده خواهد شد.

متکان ادامه داد: دانشکده پیراپزشکی و پرستاری و مامایی در آمل فعال بوده که می توان این دانشکده را به نوعی در قالب مجتمع دانشگاه دولتی لحاظ کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در این خصوص سعی خواهد کرد، برای تسریع در ایجاد دانشگاه جامع دولتی در آمل اعتبار مورد نیاز را تامین کند.

17 thoughts on “چرا تا به حال دانشگاه جامع دولتی در آمل ایجاد نشد ؟”
  1. “در شهر آمل یک دانشگاه عمیق علمی که دولتی باشد وجود ندارد و این به معنای نشناختن شهر و عقب افتادن این شهر است”.
    در دیدار اعضاء شورا و شهرداری آمل با حضرت آیت اله جوادی آملی در مورد دانشگاه دولتی، جمله فوق از سخنان ایشان بوده است.

  2. حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به بعضی از مشکلات و محرومیت هایی که در شهر آمل وجود دارد اشاره کردند، و با تاکید بر لزوم توجه به گسترش محیط های علمی، گفتند: هنوز در شهر آمل یک دانشگاه عمیق علمی که دولتی باشد وجود ندارد و این به معنای نشناختن شهر و عقب افتادن این شهر است.

    ایشان با ذکر نمونه هایی در این زمینه، تصریح کردند: در دوران شاه دو کاخ در شهرهای بابل و آمل ساختند که مسئولان بابل پس از سرنگونی شاه، این کاخ را به مکانی برای تحصیل و تدریس علم (دانشگاه) تبدیل کردند اما کاخی که در آمل وجود داشت به پاساژ تبدیل شده است.

    منبع: سایت اسراء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *