معظم‌له در این دیدار خطاب به سردار سلیمانی که در آن مقطع فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان بوده است، می‌فرمایند: “خود شما هم که آقای سلیمانی باشید در نظر ما شهیدید.”


برخی مقامات آمریکایی در حالی از ترور سردار سلیمانی سخن می‌گویند که مقام معظم رهبری چهار مرتبه سردار سلیمانی را “شهید” و “شهید زنده” خطاب کرده و راجع به ایشان و همرزمانشان فرموده‌اند: “خدای متعال می‌خواست اینها زنده بمانند و برکاتشان برای کشورشان و دنیای اسلام ادامه پیدا کند.

به گزارش  فارس، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان در دوران دفاع مقدس و فرمانده کنونی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

این سردار عاشورایی چندی قبل توسط فرمانده سابق نیروی زمینی ایالات متحده تهدید به ترور شد.

در همین زمینه خبرگزاری فارس برای نخستین بار دو صحبت مقام معظم رهبری را در مورد سردار سلیمانی منتشر می‌کند.

مطلب اول در سال ۷۶ و در دیدار اعضا و مسئولان ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و ۸ هزار شهید استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با مقام معظم رهبری بیان شده است.

معظم‌له در این دیدار خطاب به سردار سلیمانی که در آن مقطع فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان بوده است، می‌فرمایند:

“خود شما هم که آقای سلیمانی باشید در نظر ما شهیدید.

شما شهید زنده هستید.

بله، شما هم شهیدید.

شما بارها در میدان جنگ به شهادت رسیدید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در سفر خود به استان کرمان در سال ۸۴ و در دیدار با خانواده‌های شهدای استان کرمان این جمله را خطاب به سرداران حاضر در این جلسه بیان فرمودند:

“… و چه آنهایى که به جبهه‏ هاى جنگ رفتند و خطر را پذیرفتند و جان خودشان را کف دست گرفتند و همه ‏ى نیروى خودشان را صرف کردند، اما خداى متعال خواست اینها زنده بمانند و برکاتشان براى کشورشان و دنیاى اسلام ادامه پیدا کند.

سردار سلیمانى هم ایثارگر است، او هم یک شهید است، سردار رئوفى هم همین‏طور؛ سردار احمدیان هم همین‏طور. این سرداران، شهید زنده ‏اند؛ به شرطى که این راه را ادامه دهند. البته این شرط و شروط براى همه است.

40 thoughts on “تعابیر خواندنی رهبر انقلاب درباره سرلشکر سلیمانی”
  1. خدا یار و یاور سرداران غیور ایران زمین
    زنده باد ایران و ایرانی

  2. به مردانی مثل سردار قاسم سلیمانی افتخار میکنم . خدا پشت و پناهش باشه . جانم فدای رهبر

  3. سلام علیکم
    امریکا بمب اتم دارد ما ایمان بمبی امریکا اسراییل دارد و اسراییل گنبد اهنین ایران ما هم راننده های بولدوزری چون سلیمانی و سلیمانیها امریکا بمب اتمش بعدا اگر منفجر شود مقدار معینی حالا به تفصیر خودشان زیاد تخریب دارد ولی ما ایمانمان خیلی وقت است منفجر شده وتمام دنیا را احاطه کرده میتوانیم این ایمان را اتمی کنیم اما نیاز به دستور ارباب و مولای حاضرمان داریم که با بمب اتمی ایمان اسلامیمان بر سرشان بریزیم اگر بمب اتمی امریکا به ایران ما نرسیده ونمیتواند برسد بمب ایمان ما سالهاست که پیش گوش دولتمردان امریکایی ندای الله اکبر سر میدهد پس با کمال احترام میگویم گر چه لایق احترام نیستید لطفا خفه شوید و کم ایران ایران و سلیمانی سلیمانی بکنید امریکاییهای لجن خوار شما زنهایتان عین حیوانات متمدن در کوچه و برزن راه میروند عرضه پوشانیدن شلوارشان ندارید بعدا میخواهید ایران ما و سلیمانیها را تخریب و ترور کنید ماستی که بغل دهنتان است را پاک کنید هنوز در کثافت کاری عراق و افغانستان و سوریه ولبنان و غزه مانده اید کرمکی همچون خودتان مثل داعش انگل را دست مایه کرده اید و الان دنبال لقمه ای چون ایران هستید مطمئن باشید و هستید این لقمه مال شما نیست و شما را خفه خواهد کرد درود من بر امام عصرم اقا امام زمان حضرت ولی عصر درود من بر مولایم خامنه ای و رهروان ولایت درود من بر سلیمانی و سلیمانیها و همرزمان سلیمانیها و شهدایی چون سلیمانی و شهدای همرزم سلیمانی و سلیمانیها لعنت خدا بر داعش بر امریکا بر اسراییل بر اوباما بر نتانیاهو روزی میرسد که عین یک انگل و زالویی که سالها خون طفلان شیر خواره را میخورند زیر پای همین سلیمانی و امثالهم لهتان خواهید شد.

  4. حاجی نوکرتم…………………………….
    امام حسین پشت و پناهت

  5. حاجی خدا خیرت بهد دعای ما و رهبر والا مقام پشت سرت باد من الان بسیجی نیستم ولی عاشق رهبرم هستم هرچی امر کند من چشم بسته قبول دارم.

  6. سردار سلیمانی ، این فرزند غیور ایران زمین ، متعلق به تمام ایرانیان از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب دنیاست و فقط متعلق به قوم یا مذهب و یا دین خاصی نیست بلکه متعلق به تمام ایران است ، پاینده و پیروز باشی سردار وطن ، حاج قاسم عزیز ، ما خاک پاتیم

  7. الله اكبر. من عظمت خدا را در رهبري ووفادارانش بوضوح ميبينم .

  8. ………….. نمی دونم چی بگم که درخورت باشه ؟ ولی بدون همه دوست دارن و واست دعا می کنن

  9. ………….. نمی دونم چی بگم که درخورت باشه ؟ ولی بدون همه دوست دارن و واست دعا می کنن

  10. فدایی داری……. ایول ا… ایشالا همیشه تنت سالم باشه و پر انرژی مقابل دشمنان اسلام قد علم کنی

  11. دوست داریم حاج قاسم,,,ایشالا همیشه زنده باشی ماهم پشتتیم,,,سربازتیم,,,لبیک یا خامنه ای

  12. ای دشمن دون هستم ایرانی مارا ز سر از بریده می ترسانی کی نوبت جنگ میرسد بر ماهم با بودن قاسم سلیمانی
    یاعلی (ع) مالک اشتر زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *