نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی، با انتقاد از حذف بنزین ذخیره شده 400 تومانی تاکسی‌ها با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: افزایش نرخ حامل های انرژی نباید بهانه‌ای به دست تاکسی‌داران برای افزایش بدون ضابطه نرخ کرایه‌ها بدهد.

کمال علیپور‌خنکداری  با انتقاد از نرخ‌گذاری جدید تاکسی‌داران بر کرایه‌ها، گفت: تنها نرخ مصوب شورای شهر در خصوص کرایه تاکسی‌ها قانونی بوده و هر نوع افزایش قیمتی بیش از نرخ مصوب خلاف قانون است.

نماینده مردم قائمشهر، سواد‌کوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش نرخ حامل‌های انرژی تورم موجود در کشور را افزایش می‌دهد، افزود: از این پس با افزایش نرخ حامل‌های انرژی باید نظارت بیشتری بر عملکرد تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشد تا مبادا قیمت‌های مصوب دستخوش افزایش‌های سلیقه‌ای شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از حذف بنزین سهمیه 400 تومانی ذخیره شده در کارت‌های سوخت تاکسی‌ها، تصریح کرد: این تصمیم می تواند منجر به افزایش غیر قانونی کرایه ها از سوی تاکسی‌داران شود که نتیجه آن فشار مضاعف بر جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه حذف بنزین 400 تومانی تاکسی‌داران اشتباه فاحش مسئولان بوده است، گفت: مسئولان نباید با این استدلال که چون سهمیه تاکسی‌داران در موعد مقرر به پایان نرسیده بنزین ذخیره شده در کارت آنان را بسوزانند.

علیپور‌خنکداری ادامه داد: قیمت‌گذاری‌های دلبخواهی و سلیقه ای بر کرایه‌های حمل و نقل عمومی می تواند اعتماد عمومی را از بین ببرد از این رو باید دستگاه های نظارتی با توجه بیشتر از هر نوع سو‌استفاده در این زمینه جلوگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان مسئولان باید بدانند که مردم مستحق ایستادن در برابر بی‌تدبیری‌های آنان نیستند گفت : هر نوع افزایش نرخ کرایه که بی دلیل، خارج از مصوبات و بدون اطلاع شهرداری و شورای شهر انجام شود تخلف بوده و باید از سوی مسئولان پیگیری شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با بیان اینکه افزایش 25 درصدی نرخ تاکسی مصوب شورای شهر بود، گفت: در افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها افزایش نرخ حامل‌های انرژی نیز لحاظ شده بود از این رو قیمت‌گذاری سلیقه‌ای از سوی تاکسی‌داران تخلف به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش بی حد و مرز کرایه‌ها به انتقال و سرایت گرانی به تمامی بخش‌ها می‌انجامد، تصریح کرد: مجلس به جد پیگیر تحقق مطالبات مردم بوده است و در فراکسیون مدیریت شهری و روستایی این نوع مباحث را بررسی خواهد کرد.

نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس همچنین از برگزاری جلسه فراکسیون متبوعش در چهارشنبه هفته آینده خبر داد.خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *