در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی نرخ حامل‌های انرژی، قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 700 تومان و هر لیتر بنزین آزاد 1000 تومان از سوی دولت تعیین شد.

در این راستا قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 700 تومان و هر لیتر بنزین آزاد 1000 تومان تعیین شد.

 

همچنین گازوئیل 250 تومان، بنزین سوپر آزاد 1100 تومان، هر متر مکعب سی ان جی 450 تومان و بنزین سوپر سهمیه‌ای هر لیتر 800 تومان و هر لیتر بنزین خودروهای دولتی با نرخ آزاد و معادل 1000 تومان محاسبه می‌شود.

 

بنابراین گزارش، اوایل هفته جاری رئیس‌جمهور اعلام کرده بود که قرار است افزایش قیمت بنزین در گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، از اواخر هفته عملیاتی شود.

 

با این اقدام فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها که محوریت اصلی آن آزادسازی نرخ حامل‌های انرژی بود، کلید خورد.

 

دولت مصمم است تا با استفاده از منابع حاصل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و درآمدهای ناشی از افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی، چرخ تولید را به عنوان محرک اصلی اقتصاد به حرکت در آورد.

 

همچنین سهمیه های ۴۰۰ تومانی باقیمانده در کارت های سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت ها کماکان معتبر بوده است و دارندگان کارت های سوخت می توانند این سهمیه ها را با همان نرخ ۴۰۰ تومانی قبلی از جایگاه ها دریافت کنند.

در این حال میزان سهمیه ماهانه همه خودروها طبق روال قبل خواهد بود و از ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۹۳.۰۲.۰۴ سهمیه کامل اردیبهشت ماه خودروهای سواری شخصی و موتوسیکلت ها به کارت های سوخت آنها تخصیص می یابد.
سهمیه بنزین خودروهای عمومی هم از زمان تغییر نرخ برای باقیمانده اردیبهشت ماه با نرخ های جدید به کارت های آنها تخصیص می یابد.

 

3 thoughts on “قیمت جدید بنزین سهمیه‌ای لیتری ۷۰۰ تومان ، آزاد ۱۰۰۰ تومان/ واریز سهمیه اردیبهشت”
  1. بهتر بود بصورت تک نرخی هر لیتری 800اعلام می شد.

  2. مردم کم زیر فشاربودن از حالا باز هم باید شاهد تورم باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *