هرازنیوز : معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، پایش ملی محیط زیست را از مهمترین برنامه ها و اولویت های این سازمان در سالجاری بیان کرد.

 پروین فرشچی عصر سه شنبه در نشست روز زمین پاک در محمودآباد افزود: حركت جديدي در سال 93 شروع كرديم و از سازمان ها خواستيم پايش خود را اعلام تا يكپارچه كنيم و سازمان بنادر و دريانوردي و پژوهشگاه اقيانوس شناسي و … در این طرح شرکت دارند و با همکاری دستگاههای مختلف پايش محيط زيست بصورت ملی انجام می شود.

معاون دریایی سازمان محیط زیست، یکی از آرزوهای بزرگ هواداران محیط زیست را اکوتوریسم بیان داشت و گفت: گردشگری طبیعی پتانسیل خوبی دارد و نیاز به حمایت سازمان های دیگر است.

فرشچی در بخشی از سخنانش، صحبتهای غیر تخصصی در مورد آمادگی دریای خزر را باعث ایجاد شبهه دانست و افزود: برای اثبات ادعاها پشتوانه علمی می خواهیم و برای آلودگی دریا نیاز به آزمایش داریم تا قبل از فصل شنا پایش ها انجام و شناگاههای مجاز معرفی می شوند و و تا حداکثر تا یک ماه و نیم دیگر این اطلاع رسانی را در سطح کشور انجام می دهیم.

وي يكي از مشكلات را نبودن تعاملات فرابخشي اعلام کرد و گفت: با توجه به مسئوليتي كه داريم در چند زمينه سعي كرديم اين تعامل را بوجود بياوريم، بطور مثال در سال هاي 2005 و 2007 برنامه اقدام ملي براي درياي خزر را بوجود آوريم ولي اجرا نشد، در حاليكه در نوشتن و تاييد آن تمام سازمان ها بودند..

وی گفت: مشكل عظيمي براي برنامه هاي فرابخشي وجود دارد درحالیکه تعامل بايد بوجود بيايد، در غير اينصورت دوباره كاري، هدر رفتن بودجه و نيروي انساني است.

فرشچی بیان داشت: پايش آلودگي در سطح ملي آرزوي ما بود، چرا که هر نهادي باید بودجه و نيرو بگذارد.

مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *