سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: پرونده محیط‌بان دنا که مرتکب قتل و حکم اعدامش صادر شده بود را پیگیری کردم.

خبرگزاری فارس: پیگیری و بررسی پرونده محیط‌بان دنا توسط دادستان کل کشور

فارس غلامحسین محسنی‌اژه‌ای یک ماه قبل قول رسیدگی به پرونده محیط‌بان دنا که حکم اعدام وی صادر شده بود را داد.

روز گذشته و در حاشیه بیست‌ویکمین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه، محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بعد از یک ماه چه اقدامی برای این فرد انجام دادید، گفت: اتفاقاً موضوع را پیگیری کردبم.

محسنی‌اژه‌ای از اظهارنظر درباره نتیجه پیگیری‌های خود درباره این پرونده خودداری کرد.

به گزارش خبرنگار فارس، مرداد سال 1386 بود که در منطقه حفاظت شده دنا که در شمال استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است، 2 محیط بان محیط زیست با 5 شکارچی غیر مجاز درگیر شدند.

در این درگیری که بین محیط بانان و شکارچیان مسلح اتفاق‌ می‌افتد یکی از محیط بانان به نام “اسد تقی‌زاده” که کارمند رسمی نبوده و حق تیر نیز نداشته ولی حکم مأموریت داشته است از اسلحه همکارش استفاده می‌کند.

در شرح ماجرای این حادثه گفته شده که ابتدا شکارچی کشته شده به طرف محیط بان تیراندازی می‌کند و وی هم متقابلاً این کار را می‌کند تا اینکه در این درگیری تلخ و ناگوار یکی از شکارچیان به ضرب گلوله یکی از محیط بانان که نامش آمد، کشته می‌شود.

پس از این ماجرا این محیط‌بان جوان به زندان می‌افتد و پرونده وی به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود تا اینکه بالاخره برای متهم پرونده، حکم قصاص صادر ‌شد و این حکم به تأیید دیوان عالی کشور نیز ‌رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *