ISNA-20-14.jpg

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: راهداران اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان پس از تلاش فراوان موفق به نجات جان 9 فرد گرفتار در سیل در روستای چمن از توابع بخش مرکزی شهرستان جیرفت شدند.

 

 

 

“محمد مهدی بلوردی”، در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه کویر، با اعلام این خبر اظهار کرد: 4 نفر بعد از ظهر دیروز در نزدیکی روستای چمن مشغول چرای دام‌های خود بودند که با جاری شدن ناگهانی سیل در محاصره آب قرار گرفتند. 5 نفر از اهالی برای نجات جان این 4 نفر وارد آب شدند که به علت شدت جریان آب هر 9 نفر در سیل گرفتار شدند.

 

 

 

وی ادامه داد: راهداران با حضور در محل و با استفاده از ماشین آلات نیمه سنگین به درون آب رفته و پس از تلاش فراوان موفق به نجات جان این افراد شدند.

 

 

 

بلوردی افزود: رودخانه هلیل تنها رودخانه دائمی استان کرمان محسوب می‌شود که بر اثر تداوم خشکسالی، خشک و بارش‌های اخیر منجر به جاری شدن آب در آن و طغیان رودخانه شده است.

 

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان خاطر نشان کرد: راهداران جنوب کرمان طی دیروز مجموعا موفق به نجات جان 10 فرد گرفتار در سیلاب شدند و عملیات نجات جان یک فرد گرفتار در سیل دیگر در روستای جنگل‌آباد جیرفت تا این لحظه در حال انجام است.

 

 

 

بلوردی با اشاره به وضعیت راههای جنوب استان کرمان نیز گفت: به علت بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی محورهای رودبار جنوب – قلعه گنج و رودبار جنوب – کهنوج تا اطلاع ثانوی مسدود است و راهداران برای بازگشایی این مسیر در حال تلاش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *