شاهزاده سلمان بن عبد العزیز آل سعود، وزیر دفاع جدید عربستان به گرایشات لیبرالستی و غربگرایی معروف و به شدت مورد تایید آمریکاست و او را باید از جمله حاکمان بلامنازع بر گرایش‌های فکری و سیاسی روزنامه فرامنطقه‌ای “الشرق الاوسط” دانست.

خبرگزاری فارس: شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز وزیر دفاع جدید عربستان کیست؟

به گزارش فارس، شاهزاده “سلمان بن عبد العزیز آل سعود”، وزیر دفاع جدید عربستان سعودی در 31 دسامبر 1935 به دنیا آمد.

وی از جمله پسران عبد العزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان جدید و مادرش حصه السدیری است، به همین دلیل شاهزاده سلمان از جمله ارکان خاندان آل سعود بشمار می‌آید.

وی دارای نفوذ بسیار در خاندان آل سعود و گرایش‌های آمریکایی و غربی آن معروف است، به همین دلیل این شاهزاده لیبرال و غربگرای سعودی به شدت مورد تایید آمریکاست.

در سال 1954 سلمان جانشین حاکم ریاض شد که در آن زمان “نایف عبد العزیز” بود و به این ترتیب وارد عرصه سیاست شد.

یک‌سال بعد و در سال 1955 به سمت حاکم ریاض منصوب شد و این سمت را تا سال 1960 برعهده داشت تا این‌که در این سال از مقام خود استعفا داد، اما بار دیگر 3 سال بعد، یعنی در سال 1963 بار دیگر به عنوان حاکم ریاض منصوب شد.

وی شب گذشته یعنی در 5 نوامبر 2011 به سمت وزیر دفاع جدید عربستان به جای برادرش شاهزاده نایف بن عبد العزیز منصوب شد که بر اثر فوت سلطان بن عبد العزیز به ولی‌عهدی عربستان انتخاب شده است.

شاهزاده سلمان (76 ساله) 10 درصد سهام مجموعه تحقیقات و بازاریابی عربستان را در اختیار دارد که صاحب روزنامه فرامنطقه‌ای “الشرق الاوسط” است و با این که میزان سهم وی در این روزنامه اندک است، اما به شدت بر گرایش‌های سیاسی و فکری آن توسط پسرش شاهزاده “فیصل” حاکم و توسط فیصل به آن جهت می‌دهد.

وی سه بار ازدواج کرده و حاصل ازدواج وی 13 فرزند 12 پسر و 1 دختر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *