معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تا پایان ششمین فروردین امسال حدود 9 میلیون و 100 هزار بازدیدکننده و گردشگر از مراکز تاریخی، مراکز فرهنگی و گردشگری سطح کشور بازدید کردند.

به گزارش هراز نیوز، مرتضی رحمانی موحد از محور مواصلاتی هراز و اماکن اقامتی بازدید کرد و در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به بازدید گردشگران و مسافران نوروزی در سال جاری از موزه‌ها، مراکز تاریخی و سایت موزه‌های کشور اظهار داشت: موزه‌ها، سایت موزه‌ها و مراکز تاریخی و فرهنگی کشور در ایام تعطیلات نوروز از امکانی هستند که با استقبال مسافران و گردشگران روبرو خواهند بود.
وی اظهار داشت: تا پایان ششمین روز فروردین ماه حدود 9 میلیون و 100 هزار بازدیدکننده و گردشگر از مراکز تاریخی، موزه‌ها و مراکز فرهنگی و گردشگری سطح کشور بازدید کردند.
رحمانی موحد در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس که مقاصد گردشگری مسافران و گردشگران بیشتر چه استان‌هایی بودند، تصریح کرد: استان‌هایی که بیشترین حجم پذیرایی و اقامت از مسافران را داشتند استان‌هایی نظیر گیلان، فارس، مازندران، خراسان رضوی، خوزستان بودند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با توجه به وجود آمار پنهان گزارش تعداد گردشگران و مسافران کامل و دقیق نیست.
رحمانی موحد یادآور شد: البته تعداد استان‌های شاخص در زمینه پذیرش گردشگران به همراه بررسی آمار همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط و همچنین وضعیت اقامت و مهمانان با تخمین آمار پنهان و توجه به شاخص‌هایی که در استان‌ها در حال نظارت هستند بعد پایان تعطیلات نوروزی اعلام می‌شود.
* نوروز امسال افزایش قیمت نداریم
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر افزایش قیمت واحدهای گردشگری و پذیرایی بین‌راهی سال جدید بیان داشت: در سال 93 بعد از تعطیلات نوروز اقدامات لازم انجام می‌شود.
وی ادامه داد: مسئله افزایش نرخ واحدهای گردشگری و پذیرایی بین‌راهی از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط با واحدهای اقامتی، گردشگری، جامعه هتل‌داران، اتحادیه هتل‌داران استان‌ها و واحدهای اقامتی بین‌راهی پس از مطالعات لازم اعمال می‌شود تا افزایش قیمت‌ها که به آرامی انجام شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متذکر شد: با توجه به اینکه حجم سفر خیلی بالا نیست و براساس نرخ‌ها آمارها و تورمی که اعلام می‌شود این تغییر صورت می‌گیرد و شاید کمتر از آنها نیز قیمت‌ها را در این بخش افزایش دهیم تا به مردم فشار وارد نشود.
رحمانی موحد در مورد قیمت شب عید واحدهای گردشگری و پذیرایی بین‌راهی خاطرنشان کرد: با کنترل بر روی قیمت‌ها، در نوروز امسال افزایش قیمت نداریم و نرخ‌های سال 92 حفظ شده و میزان نرخ‌ها به همین صورت تا پایان تعطیلات حفظ می‌شود.
———————————————-
هراز نیوز: قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *