معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر گفت: هم‌اکنون حدود 20 هزار نفر از جوانان داوطلب سراسر کشور در پست‌های نوروزی در حال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.
به گزارش هراز نیوز، دکتر امیر معتمدی در حاشیه بازدید از کمپ‌های نوروزی جمعیت هلال احمر واقع در محور مواصلاتی هراز اظهار داشت: هم‌اکنون حدود 20 هزار نفر از جوانان داوطلب سراسر کشور در پست‌های نوروزی در حال ارایه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.
وی با ابراز رضایت از فعالیت هلال احمر در پایگاه‌ها و پست‌های امداد و نجات، ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر در محور هراز و شهرستان آمل ابراز داشت: راهنمایی مسافران و ایجاد فرهنگ درست رانندگی با توزیع بروشورهای راهنمایی و هشداردهنده در بین مسافران از جمله خدمات سازمان جوانان هلال احمر است.
معتمدی بیان داشت: ایجاد فضای کودک در پست‌های هلال احمر نیز جهت ایجاد فرهنگ درست تردد و رانندگی در بین کودکان ایجاد شده تا آنها نیز راه و روش درست رانندگی از کودکی بیاموزند.
این مسئول با اشاره به برپای خیمه‌های نماز در کنار طرح‌های هلال احمر در ایام نوروز یادآور شد: در این خیمه‌ها که در آن سعی کردیم نماز جماعت برپا کنیم مسافران می‌توانند به عبادت و اقامه نماز بپردازند.
معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر در مورد غرفه‌های سلامت مسافران، عنوان کرد: انجام تست رایگان قند و فشار خون خون هم از سوی جوانان حاضر در جمعیت هلال احمر برای همه مسافرانی که مایل به انجام این تست باشند امکان‌پذیر است تا در این ایستگاه‌های سلامت پست‌های نوروزی به مسافران هشدارهای لازم داده شده و آنها نیز با ایجاد حساسیت‌زایی از این پس هرچند وقت یک بار با اندازه‌گیری تست‌های فشار و قند خون که علایم حیاتی بدن را نمایش می‌دهند بیشتر به فکر سلامت خود باشند.
معتمدی خاطرنشان کرد: سعی داریم علاوه بر این خدمات متعدد، هر خدمت دیگری که جوانان بتوانند در مجموعه هلال احمر ارایه دهند را برای ایجاد سفرهای بی‌خطر و با ضریب ایمنی بالا برای هموطنان‌مان در 20 روز تعطیلات نوروزی ارایه دهیم.
وی با تأکید فعالیت گسترده جوانان جمعیت هلال احمر مازندران در محور هراز و دیگر کمپ‌ها ضمن قدردانی از این افراد، ابراز داشت: مازندران یکی از استان‌های گردشگرپذیر و همچنین خطرخیز کشور است و همچنین بسیاری از مسافرانی که قصد سفر به شمال کشور را دارند ابتدا به این استان ورود پیدا می‌کنند.
معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر کشور اذعان داشت: پست‌های هلال احمر در این استان به صورت کامل با تجهیزات لازم در حال خدمت بوده و افرادی آگاه، آماده و داوطلبانی زبده در آن به‌کارگیری شدند و امیدواریم خدمات و تلاش‌های آنها به مسافران تا پایان سفرهای نوروزی بتواند موثر و سازنده باشد.
 
*راه‌اندازی سایت «سفر سالم»/ برگزاری مسابقه عکس و فیلم بشردوستی
معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر با اعلام راه‌اندازی سایت «سفر سالم»، از برگزاری مسابقه عکس و فیلم بشردوستی در سطح کشور خبر داد.
وی اظهار داشت: امسال برای مسافران و گردشگران نوروزی علاوه بر ارایه خدمات در طرح ملی هلال احمر و پست‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفتیم.
وی بیان داشت: یکی از این خدمات راه‌اندازی سایتی از سوی سازمان جوانان هلال احمر با نام «سفر سالم» و با عنوان طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است که در آن بخش‌هایی نظیر اطلاعات گردشگری و سفر، اطلاعات راه‌ها، سلامت و ایمنی سفر، پایگاه‌های نوروزی، گردشگری استان‌ها، ظریف برانیم، آب و هوا، محیط زیست و گزارش ترافیکی طراحی شده است.
معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر کشور تصریح کرد: علاقه‌مندان برای دسترسی به این سایت می‌توانند به آدرس http://www.safaresalem.ir/ مراجعه کنند و از آمار و اطلاعات مفید آن بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به دیگر برنامه جدید سازمان جوانان هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: مسابقه عکس و فیلم بشردوستی از دیگر اقداماتی است که در آن جوانان زیر 18 سال و همچنین افراد بالای 18 تا 29 سال می‌توانند عکس و فیلم‌هایی که در طول سفر نوروزی از چادرهای امدادی خدمات بشردوستانه و بخش محیط زیست گرفتند را با مراجعه با سایت سفر سالم برای ما ارسال کرده تا در مسابقه نوروزی شرکت کنند و از جوایز ارزنده آن بهره‌مند شوند.
——————————————-
خبرنگار ستاد تسهیلات سفر: قربانعلی مسافر
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *