هرا زنیوز : به نظر شما پخش سریال پایتخت توهین به فرهنگ و آداب و رسوم مردم مازندران است و باید پخش ان متوقف شود ؟

برای شرکت در نظر سنجی (اینجا )کلیک کنید و نظرات خود را به صورت کامنت در ذیل همین مطلب اضافه نمایید

 

43 thoughts on “آیا پخش سریال پایتخت توهین به فرهنگ و آداب و رسوم مردم مازندران است؟”
  1. متاسفم برا شماهايي كه با علم كردن اينجور بحث هايه پوچ سعي در ايجاد تفرقه و مخالف شادي مردم هستيد.شماها رسانه زرد هستيد.

  2. سربازان و برادران مرزبان ما رو دارن شهید می کنن جیک هیچکدوممون در نمیاد. اونوقت ادای حافظان فرهنگ مازندارن رو در میاریم؟

    من اگه جای کارگردان سریال بودم فرهنگ مردم عافیت خواه و محافظه کار و یکه بزن کوچه خلوت همه ی ایران رو به نقد و طنز می کشیدم.

  3. هزار نقد به بازار كاينات آرند+يكي به سكه صاحب عيار ما نشود
    و اقع گرايي دوست عزيز مان جناب غفار محمدي قابل تقدير است .
    اگر ملتي تحقير و توهين شودو هويتّ اش توسط عناصر مشكوك و ضد ملي به استحاله رودكه در مقابل مسائل حياتي واكنش نشان ندهدانگاه زشت و زيبا سياه و سفيد خوب و بد برايش علي السويه خواهد شدسواري گرفتن براي آنها آسانتر خواهد شد و قلب واقعيات راحترو به يغما بردن عاطفه و احساسات و تعقلّات شدير تر خواهد شد.
    نگذاريد ملتي هويتش مخدوش شود آنگاهست كه نسبت به اطراف و اكنافش بي تفاوت خواهد شد اگر غيرت و پايمردي انسانها از آنان گر فته شود بيگانگان هست و نيست ما را به تاراج خواهند بردبا دست خود و به اسم هنر خود را به قربانگاه بانگاه نبريم و بر هوشياري خود بيافزائيم ّ تا بي هنران و كوران مشعل دار ما نشوند.

  4. بقدری از این سریال متنفرم که حتی یک قسمتش رو هم نگاه نکردم . چون طنز و طنز پردازی حرفه ای وجود نداره ، بعضی از کارگردان های بی عرضه برای کسب در آمد ، راهی جز نمایش لودگی و تمسخر یک قومیت با هر روش کثیف و غیر اخلاقی ندارن . و متاسفانه از صبوری و بلند نظری مردم استان و عدم اعتراض جدی نماینده های استان سوءاستفاده می کنند و سه سال پی در پی این سریال ساخته میشه

  5. که مازندران شهر ما یاد باد * همیشه بر و بومش آباد باد مردم ما بقدری با مشکلات اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم میکنن که هر عامل بیرونی تحریک آمیزی میتونه موجب غم یا شادیشون بشه . من نظر خودمو میگم کاری به دیگران هم ندارم . پایتخت،مازندران و فرهنگ مازندرانی رو به جایی شبیه تیمارستان و قوانین حاکم بر اون نشون میده.به جای اینکه فیلمی با محتوای مشکلات اجتماعی به صورت آیتم و طنز شبیه کارهای مهران مدیری درست بشه با توهین و تمسخر به فرهنگ کهن و اصیل قومی دلیر و کهن سعی در کودن جلوه دادن آنها میشه.فقط باید بحال وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما خسته نباشید گفت چیز دیگه ای نمیشه گفت…

  6. من نمیدونم که چرا باید فکر کنیم که خنداندن حتما باید به لهجه تهرانی باشه!!؟ قومیت گرایی را بذارین کنار! این دری وری ها چیه این روزها باب شده!! ما فرهنگ مون خیلی وقته از اصلیت افتاده! از دوره حکومت عربها!!

  7. برای کسانیکه این سریال را توهین آمیز نمی بینند متاسفم . بابا چشماتونو باز کنین

  8. به نظر من هم توهینه…
    این قسمت جدیدش که کلا تبلیغاته ….. رفتن نشستن ببینن چجوری میشه فیلمنامه نوشت که بشه توش تبلیغات گذاشت……از کامیون و سالن کشتی و رستوران چینی و …. گرفته الی آخر…. فقط کسب پول نه خندادن مردم

  9. به نظر من که تو این سریال خیلی هم به ما لطف شده چون چهره ی پاک و ساده و سالم از مازنی ها ارائه شده، در صورتی که واقعاً ما اینطور نیستیم
    همین برخوردهای افراطی با این سریال نشون میده که ما مردم جوگیری هستیم که عقلمون تابع احساساتمونه!
    اینکه لرها به یک سریال اعتراض کردن دلیل نمیشه ما هم از اونها تقلید کنیم. اگه نخواهیم ظرفیتمون رو بالا ببریم هیچوقت از لحاظ فرهنگی پیشرفت نمیکنیم.
    35 ساله از انقلاب میگذره و مازندران از امکانات اولیه محرومه. نه راه درست حسابی داریم نه آب شرب درست حسابی داریم نه کارخونه ای نه زمستون گاز قطعه تابستون آب و برق و … اونوقت نمایندگان و سایر مسولین دلسوز! ما عوض اینکه برن حق مارو بگیرن فقط برای سرپوش گذاشتن روی ضعف مدیریتشون میان پیراهن عثمان علم میکنن که وا فرهنگا
    ….

  10. برو عمو جان
    متاسفم واسه هر مازندرانی که به این سریال واکنش نشون نمیده
    برین اصفهانیها و تهرانی ها و خوزستانی ها و… رو دست بندازین
    همین شماهایی که این سریال رو میسازین اولین جایی که واسه مسافرت انتخاب میکنید شماله
    پروووووها بدبختا
    ….مگه واسه ساخت سری چهارم به شمال نیاین
    اونوقت نقی و پنجعلی بهتون نشون بدم که تا بلغارستان بدویین

  11. زمانی که در فیلم از خودروهای دولتی استفاده می شود و مقامات کشوری در فیلم حضور دارند، این خود مجوزی می باشد برای فیلم که اگه بخواهند جلوی ادامه ی پخش پایتخت 3 رو بگیرند، باعث ضرر دست اندرکاران این مجموعه می شود.
    سید کاظم حسینی که در نقش “نوروز” همیشه با زبان مازندرانی صحبت می کند و به ایفای نقش می پردازد، آیا از پایتخت 1 و 2 و 3 آموزنده تر است؟
    به نظر من این فیلم، مازندران را آن طور که هست دارد برای مردم معرفی می کند. اگه ارسطو یا نقی و… در این فیلم آدم های حسودی به نظر می رسند، در عین حال خیلی رعوف و مهربان هستند که این مهم ترین شاخصه ی مازندرانی هاست…. “مهربانی”

  12. برادرا هرگز از این کامنت ها ناراحت نشین کسی که این سریال رو آموزنده میدونه مشخصه که عقل و شهور یک انسان سالم رو نداره.

  13. برادرا هرگز از این کامنت ها ناراحت نشین کسی که این سریال رو آموزنده میدونه مشخصه که عقل و شعور یک انسان سالم رو نداره.

  14. سریال پایتخت کاملا براساس واقعیت ساخته شده. چرا انقدر واقعیت ها رو ندیده میگیرید. خب لهجه داشتن یه چیز کاملا طبیعیه. طرفو میبینی سرتاپاش مارک پوشیده بعد که دهنشو وا میکنه آدم اصلا نمیفهمه چی میگه!!!
    امثال رحمت که مصداق یه آدم نوکیسه هست تو مازندران کم نیستن که زمین هاشونو به یه عده غریبه فروختن و الان هرجا چشم کار میکنه پر شده از شهرک های ویلایی و دیگه خبری از طبیعت زیبای ما نیست.
    چرا نکات مثبت رو نمیبینید؟ اینهمه احترامی که بین اعضای خانواده هست، مهمان نوازی شمالی ها، احترام به بزرگتر، تلاش برای حفظ خانواده و خیلی نکات مثبت دیگه.
    اتفاقا سریال پایتخت نه تنها لودگی نیست بلکه طنز موقعیته. اتفاقات کاملا دقیق و هنرمندانه کنار هم چیده شده و اصلا توهین و بازی با کلمات درش وجود نداره.
    تعصب بیجا کار جاهلان است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *