هراز نیوز : دکتر عزت الله یوسفیان در گفتگو با هراز نیوز از شکایت جمعی از نمایندگان مازندران از سریال پایتخت خبر داد .

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سریال پایتخت 3 بی ارزش و بی محتوا و مضحک و در عین حال شرم آور است گفت :عده ای از نمایندگان مردم مازندران  با جمع آوری امضا از این سریال به  کمیسیون اصل نود مجلس و به دیگر مراجع ذیصلاح شکایت  کرده اند .

وی با اشاره  بر اینکه مردم مازندران مردم صبور و فهیمی هستند تاکید کرد : البته انتظار می رود مردم آرامش خود راحفظ کنند واصحاب رسانه و قلم و صاحبان سخن از طریق تریبون درهمه مجالس به هیچ وجه کوتاه نیایند وحتما عکس العمل نشان بدهند .

یوسفیان ملا  به  خبرنگار هراز نیوز گفت :متاسفانه در این سریال توهین  را به جای رساندند که مازندرانی ها رابه عنوان افرادی  ابله و و انسان هایی دائم در حال توهین به یکدیگر نشان دهند .

وی در پایان اضافه کرد : به نظر من این توهین به مراتب بدتر از توهینی است که به قوم بختیاری صورت گرفته است .

20 thoughts on “یوسفیان ملا جمعی از نمایندگان مازندران از سریال پایتخت شکایت کرده اند”
  1. برارجان کار واجب ول هاکردی بوردی مستحب دنبال چرخ کنی؟بور هارش مجلس چه خور هسه؟ راستی امه فرماندار چی بیه داداش هه؟

  2. طنز یعنی سیلی محکم به خودمان تا حقایق و واقعیت های شیوه زندگی مان را بهتر ببینیم.
    آیا بهتر نیست نماینده محترم شهرمان به جای هیاهوی بسیار برای هیچ کمی هم به فکر زمین های به عارت رفته دانشگاه مازندران در مرکز شهر آمل (اسپه کلا) توسط گروهی زمین خوار که از قبل بی عرضه گری مسئولان وقت دانشگاه و ندانم کاری رئیس فعلی به اصطلاح دانشگاه فناوری های نوین آمل بیش از سه هزار متر مربع از مرغوب ترین زمین اسپه کلا(خیابان رسالت نزدیک مسجد ابوالفضل(ع) که توسط مرحوم تفضلی به دانشگاه مازندران اهدا شده بود و با ندانم کاری (نمی گویم خیانت) مسئولان شهر به نام دیگری سند خورد وفروخته شد، می بود؟
    مسئولان که پیگیری نمی کنند از خوانندگانی که در این مورد اطلاعات دارند عاجزانه می خواهم که در جهت روشن شدن حقایق مطالب خودرا مطرح کنند. تا همه بدانند چرا ما از بابلی ها عقب تریم. آنها به دانشگاه زمین می دهند ما زمین دانشگاه را به نام هرکه پول بدهد سند می زنیم.

  3. این درست نیست که به بهانه خنداندن مخاطبان اصالت و فرهنگ مردم شریف مازندران و گلستان را با استفاده از الفاظ و حرکات ساده لوحانه که اصلا شایسته غیور مردان این خطه نیست زیر سوال ببرند لذا این سریال نشان میدهد که تهیه کنندگان این برنامه ی بدون محتوا بدلیل نداشتن سوژه و کارایی لازم جهت ساخت سریالهای جذاب دارای پیام و البته آموزنده دست به ساخت سریال های از این دست میزنند.

  4. بنده اصالتا مازندرانی بوده و همه ی عمرم در این استان زندگی می کنم . واقعا نمیدانم جناب یوسفیان که علم مخالفت و تحریک سایر نمایندگان را به دست گرفته و یک پروژه ی مساله سازی قومی را کلید زده اند کجای سریال را توهین آمیز یافته اند جز آنکه ممکن است رفتارهای بی آلایش و بی تکلف و مهربانانه ای که در سریال به دنبال تحکیم مناسبات خانوادگی است , اسپانسرهای متمول و اشرافی ایشان را تضعیف کرده باشد.
    لطفا دیدگاه را بگذارید!

  5. آقای یوسفیان چرا از حق مازندرانی ها در مجلس در برابر این بی حرمتی صداوسیما دفاع نمی کنید ؟

  6. من به شخصه چیزی جز تعریف از مازندرانیها رو در این فیلم ندیدم . اونایی که میگین لحجه مازندرانی داره تو این فیلم به سخره گرفته میشه خواهشا صدای خودتون رو ظبط کنید و چند بار بشنوید ( خواهشا با هنذفری ….!!!! ) . لهجه اینا در در مقابلتون تهرانیه غلیظه .

  7. ای به اصطلاح مازندرانی(صادق)
    واقعا برای شما متاسف ام چه طور نمی بینید؟ آیا خودتان را به کوری زدید؟ که بی سوادی ؛ شکم پرستی ، ابلهی ، پرخواش گری ، دنیا پرستی و مادی گری و فانی نگری و …. را با دروغ پراکنی و رفتار مضحک به نمایش گذاشته در حالی که مازنی و مازندران عزیز با این مردمان پاکش ، این مردمان با اصالتش را این طور به بار تمسخر گرفته اند.
    آیا این مردم عزیز و با فهم غذای سگ یا حیوان را از غذای انسان تشخیص نمی دهند؟
    آیا این مردم انقدر حسودند؟
    و…
    تاسف بر شما که به مسخره کردن قومی می پردازید

  8. هیچ استاد و کارشناسی این فیلم تایید نمی کنه اصلا فیلم نداره و یک مسخره بازی کامله امیدوارم با سازندگان برخورد بشه تا اینجوری با اقوام شوخی و توهین نکنند از همه مسئولین و نماینده هایی که همراهی نمودند باید نهایت تشکر و قدردانی صورت گیرد

  9. ممنونیم از نماینده خوب شهرمون .حداقل یکی پیدا شد جلو غیرت خودشو نشون بده

  10. این سریال سخیف جز توهین و تخریب فرهنگ شمالی ها هدف دیگری ندارد.آیا ما شمالی ها مثل شخصیتهای آشغال این سریال هستیم که تصویر شده است.روشهای گوناگونی برای خندادن دیگران وجود دارد .در این سریال فرهنگ چینی ها را بیشتر تبلیغ کرده تا فرهنگ شمالی ها را.گستاخی سازندگان این سریال تا آنجا رسیده که یک زن چینی تازه مسلمان به زن شمالی درس اخلاق می دهد و از قرآن برای او مثال می آورد.شمالی ها همگی در این سریال افراد بی فرهنگ،و خل و چل تصویر شده اند.این خفت شمالی ها نیست.من اعتقاد دارم افرادی که از این سریال طرفداری می کنند شمالی نیستند یا سطح سوادشان بسیار پائین است.سازندگان این سریال از شمالی ها کینه و عقده به دل دارند .برای درمان عقده باید به روانپزشک مراجعه کرد نه بیایند سریال بر ضد شمالی ها بسازند.

  11. تو این سریال چقدر هنرپیشه ها سعی میکنن مسخره باشن…
    بعد هم از هنر بازیگریشون قدردانی میشه..
    یا به نماینده مجلس گیر میدن که داری رای جمع میکنی
    ..
    سالهای قبل که اعتراض کردیم با عوامل فیلم چه کردن که امسال بی ادب تر شدن؟

  12. این سریال دارای پیامهای آموزنده و مثبت می باشد و به هیچ وجه توهین به مردم مازندران نیست ؛ چرا فقط به لهجه و گویش فیلم توجه می کنید؟ درضمن مدیرانی که به این فیلم اعتراض کردند اصلا فیلم را ندیده اند و فقط برای اینکه در رسانه ها معروف شوند اعتراض کردند. این مدیران آنجایی که باید اعتراض بکنن سکوت نشان می دهند. سوال من این است آقای دکتر یوسفیان چرا در مقابل ((تزئین شهر به پرچمهای رنگی و مناسب جشن در ایام فاطمیه به خصوص در میدان هفده شهریور و عدم فضاسازی شهادت حضرت زهرا)) کاری نکردید اما درمقابل یک فیلمی که دارای پیامهای آموزنده است واکنش نشان می دهید؟ اگر اعتراض شما این است که که کسانی که لهجه و گویش مازنی دارند ساده لوح می باشند ، پس چرا در مراسمات جشن خود که مدیران سیاسی هم حضور دارند از بازیگران طنز مازنی مثل ((نوروز)) همان سیدکاظم حسینی یا ((نورالدین)) یا غیره دعوت میکنید (آنها نیز نقش افراد ساده را بازی می کنند که کاملا مازندرانی صحبت می کنند) . شما کت را ول می کنید و می چسبید به دکمه!
    بنده به عنوان یک شهروند آملی از نماینده شهرمان خواهش میکنم در سال اقتصاد و فرهنگ ؛ مشکلات فرهنگی شهرمان که کم هم نیست را بررسی و برای رفع آن تلاش کنند.

  13. باسلام
    متاسفانه چشمان خود را بستیم و نمی‌خواهیم بسیاری از عادت‌ها ی غلطی که در زندگی ما مازندرانیها قرار دارد را ببینیم.
    خیلی از عادتها و خلقیات بد ما در این سریال به نمایش گذاشته شده که در عین سادگی و بی‌غرض بودن باید آنها را اصلاح کرد.
    ابن سریال را نباید صرفا به چشم مازندرانی دید همه ما ایرانی هستیم که این سریال با به تصویر کشیدن زندگی روزمره بخشی از مردم این کشور ساخته شد.
    از فردا نمایندگان تهران نیز با ساختن طنزهایی از زندگی تهرانیها باید مخالفت کنند و مردم را به هوشیاری و آماده باش و فعلا خودداری فرا خوانند. باید نگاه را شست و طوری دیگر باید بوینیم

  14. سلام. درود بر آن آینده نگری ودور بینی ات! ماشا ا.. به طرز فکرت! کاری بکن که همین دوسه تا سریال هم دیگه درست نشه بقیه مردم هم برن سراغ همون ماهواره . واقعا از این همه هوش و ذکاوت آدم متحیر میشه!!! آنکس که نگاهش را به آینده پرتاب کند در دل دانه های کوچک درختان تنومند را خواهد دید…….. بنشینید و نظاره گر رشد دانه هایی باشید که این بزرگوران بذرش را در جامعه می افکنند.

  15. درد و دل‌های یک هم وطن مازندرانی شما در مورد سریال پایتخت:
    سریال پایتخت 3 واقعا عید رو کوفتمون کرد. مردیم از بس اعتراض کردیم ولی مگه مردی تو این مملکت وجود داره که توجهی کنه.من پایتخت 1 و 2 رو ندیده بودم اما شنیده بودم که اعتراض میکنن.
    این هم پایتخت پایتخت میکنن، انگار تهران کجا هست؟ تهران تا 200 سال پیش یکی از دهات خوش آب و هوای مازندران بود که آقا محمدخان قاجار خوشش اومد کردش پایتخت.
    ملت میگن خب مگه چیه بزارید بخندیم مردیم از بس غصه خوردیم. آخه خنده به چه قیمتی؟!با خندیدن به فرهنگ، زبان و لهجه یه عده از هم وطنانمون؟ با مسخره کردن یه سری از ارزش‌های اخلاقی مون؟ ما ایرانی‌ها اونجایی که باید بخندیم گریه میکنیم و اونجایی که نباید بخندیم میخندیم.
    آخه چرا به جای اینکه با هم بخندیم به هم میخندیم؟!
    بعد این همه اعتراض، تو اخبار از این فیلم بی محتوا به خاطر تنها چیز باارزشی که در فیلم دیده میشه یعنی حمایت از حیوانات در حال انقراض استان تقدیر میشه!!!
    این فیلم این همه زبان و فرهنگ و افتخارات مازندرانی‌ها رو به سخره گرفته حالا ازش به خاطر حمایت از چند تا جانور مازندرانی تقدیر شده.
    خانم ابتکار عزیز، رئیس محترم سازمان حفاظت محیط زیست خسته نباشید! بعد از انقراض ببر مازندران تازه به فکر یوزپلنگ‌های ما افتاده‌اید! حیواناتمان که منقرض شد. جنگل و کوه و دریا که در حال انقراض هست. لطفاً با تاییدتان از این سریال بی‌محتوا فرهنگ ما را منقرض نکنید. همین! خیلی خسته نباشید واقعاً.
    آخرالزمان شده. همه چی برعکس شده. بقای یوزپلنگ آسیایی و پلنگهای مازندران باارزش‌تر از بقای ارزش‌های اخلاقی جامعه واحترام به زبان و فرهنگ مردم مازندران هست!
    ارزش‌های اخلاقی مثل احترام به یکدیگر، صداقت و یکرنگی سالهاست که تو این مملکت منقرض شده مثل ببر مازندران و جاشو به مسخره کردن، دروغ و ریا داده.
    همه ما میدونیم که مازندرانی‌ها از قدیم تو پهلوونی و ورزش تو ایران اول بودن و نصف بیشتر افتخارات ورزش ایران در المپیک و جهان رو ورزشکارهای مازندرانی بدست آوردن. تو شاهنامه هم اومده. از زمانی که فریدون بر ضحاک پیروز میشه تا هفت خان رستم کشتی و پهلوانی تو مازندران رواج داشته. تو جنگ‌های قدیم ایران مثلا دوره هخامنشیان و ساسانیان هم همیشه سپاه طلایه دار لشگر ایران رو لشگر طبرستان (مازندران) تشکیل میدادن. در 8 سال دفاع مقدس هم دلاوری‌های لشگر 25 کربلا زبانزد همگان هست. مازندران بیشتر از خوزستان برای این مملکت شهید داده. دلاورانی همچون شهید شیرودی و کشوری.کشتی مازندران هم که تو دنیا حرف اول رو میزنه در این فیلم یه مازندرانی از یه یزدی که اصلا کشتی نداره میبازه.مگه شعار این فیلم نشون دادن واقعیات جامعه نیست که یه فیلم تخیلی تو این زمینه ساخته شده. باز به جای یزدی یه خراسانی میزاشتن گرچه احتمال شکستش کم بود ولی بود.یعنی یک پیشکسوت کشتی مازندران نمی‌فهمد که نباید بدون لباس ورزشی وارد تشک مقدس کشتی شود؟!
    میگن این فیلم سادگی مردم مازندران رو نشون میده. آقا یا خانم محترم سادگی با ساده لوحی که این فیلم به نمایش گذاشته زمین تا آسمون فرق داره.مسخره کردن حجاب زن ایرانی؟ کفش پاشنه بلند برای زن تهرانی کلاسه ولی وقتی یه زن شهرستانی میپوشه خلافیه؟مازندرانی غذای سگ رو میخوره و نمیفهمه که چی خورده؟ مازندرانی پیش همه پیژامه میپوشه؟اگه هست چرا من تا حالا تو فامیلمون ندیدم. این واقعیتها و سادگی که کارگردان فیلم نشون میدهپس کجاست؟
    چند تا بازیگری که اصلا مازندرانی نیستن ولی دارن زور میزنن که مازندرانی حرف بزنن، آوردن که باهاش دل هم وطنای دیگه رو شب عیدی شاد کنن. به چه قیمتی؟ به قیمت رواج دادن سنت پسندیده ما ایرانی‌ها یعنی خندیدن به همدیگه. بعد از خندیدن به هم وطنای ترک و لر و اصفهانی و رشتی حالا نوبت مازندرانی‌هاست.در این فیلم، از لهجه و حرف زدن عادی مردم مازندران برای خندان ملت و پول درآوردن تهیه کنندگانش و شهرت بازیگرانش استفاده شده.
    دیگه حتی نمی‌تونیم سرکلاس به استادمون یا سرکار به همکارمون بگیم خسته نباشید. چون آقای سیروس مقدم معنای جدیدی رو برای این عبارت پرکاربرد فارسی انتخاب کردن و به جامعه تزریق کردن و به این ترتیب عضو افتخاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی شدن.
    تو ایران کلی سریال طنز پر محتوا مثل مسافران رامبد جوان و طنزهای معروف مهران مدیری ساخته شده اما توهین نبوده. طنزپرداز معروف کشور یعنی محراب قاسم خانی گفته تبریک میگم به مردم مازندران که فرق بین توهین و طنز رو در این سریال متوجه شدن.توهین‌های این فیلم خیلی زیاده که شرحش چند تا مثنوی میشه.
    به آقای استاندار میگیم چرا با وجود این همه توهین به مازندرانی‌ها از این فیلم حمایت کردی، بودجه دادی و آخر فیلم ازت قدردانی شده؟ میگه قرار بود این فیلم برای نشان دادن فرهنگ مازندرانی‌ها باشه من از متن فیلم نامه با خبر نبودم!
    آقای شخص اول استان خسته نباشید! شما تو بقیه کارهای اجرایی استان هم از این بی‌فکری‌ها دارید؟
    آقای استاندار و مسئولین اجرایی استان! قراردادهای ترکمنچای دیگه رو نخوندید که گلستان، میانکاله، گدوک و حتی این اواخر ورسک رو از استان جدا کردید؟
    خدا یک فهم و درکی به شما مسئولین مازندران و صبر جمیلی به مردم آن بدهد.
    واااااااای ضرغامی رو نگو که ازش متنفرم. با پول مردم فیلم میسازه علیه مردم. هنوز بختیاری‌ها دلشون ازت خونه به خاطر فیلم سرزمین کهن، با پایتخت دل یه سری دیگه از مردم رو شکوندی.
    عزت خان کاری نکن من و همین چهار نفری که مقاومتمون زیاده، هنوز ماهواره نخریدیم و پای رسانه ملی نشستیم، زده بشیم و بریم پای ماهواره بشینیم. دیگه دارم وسوسه میشما.
    شما و سیروس مقدم و همه بازیگرهای پایتخت اینقدر مرد نیستید که حداقل یه عذرخواهی خشک و خالی از مردم مازندران بکنید.نمیشنوید صدای مردم رو؟خوبه نماینده ولی فقیه در استان هم اینقدر تو نماز جمعه بهتون توپید.
    این فیلم برای بدست آوردن شهرت و پول از ساده‌ترین ابزار یعنی توهین و مسخره کردن تقریباً هر چیزی استفاده کرده. این فیلم حتی به اسامی امامان معصوم هم توهین کرده علی و نقی.مازندرانی‌ها از اون موقع که با اسلام آشنا شدن عاشق اهل بیت بودن. یادمون نره که اولین حکومت شیعه در ایران یعنی حکومت علوی‌ها رو مازندرانی‌ها تاسیس کردن و مازندرانی‌ها انقدر عاشق امام علی بودن که اسم فرزندانشون رو مشتقاتعلی میزاشتن مثل عشق علی، یارعلی، نورعلی و پنجه علی که تو این فیلم چقدر برای خندوندن ملت ازش استفاده شده!
    آقای سیروس مقدم یعنی اینقدر سریع بدست آوردن شهرت و پول براتون باارزشه که برای بدست آوردنش دست به هر کار خلاف ارزش‌های اخلاقی و دینی مردم کشورتون میزنید؟!
    یعنی اینقدر وجهتون برای شما و بازیگران فیلمتون به خصوص آقای خمسه که دم از هنر برای مردم میزنید، باارزشه که اصلاً به روی مبارکتون نمیارید که حداقل تعدادی از مردم مازندران از دست شما ناراحتن و عید امسال رو براشون زهر مار کردید؟ تو دید و بازدیدهای عید بعد از سلام و احوال پرسی اکثر فامیل و آشنا از این فیلم گلایه میکردن.
    از مازندرانی‌هایی که جلوی فرمانداری ساری و استانداری برای اعتراض تجمع کردن قدردانی می‌کنم.
    حرف آخر اینکه هم وطن عزیز بیایید یاد بگیریم با هم بخندیم به جای اینکه به هم بخندیم.بیایید این عادت بد خودمون یعنی مسخره کردن و خندیدن به همدیگه که تو ایران رواج پیدا کرده رو کنار بزاریم و به چیزهایی که واقعا باید بخندیم بخندیم.اون موقع که پیامکهای مسخره کردن ترک و لر رو میخوندم و فوروارد میکردم نمیدونستم یه روزی بقیه ایرانی‌ها به من هم میخندن. ممکنه نفر بعدی شما باشیدا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *