چند قسمت از پخش سریال طنز پایتخت 3 می گذرد و همانند گذشته شاهد اعتراضات مازندرانی های عاشق و سینه چاک هستیم که فرهنگ و زبان مادری برایشان انقدر اهمیت دارد که علم مخالفت با این سریال را برافراشته اند !! اما در این میان نکاتی هست که بیانش خالی از لطف نیست :

1-      سازندگان این سریال بدون هیچ شناختی از فرهنگ اصیل و ناب مازندران پا را فراتر از قسمتهای گذشته  و به نمادهای تاریخی ما مانند آرش کمانگیر هم توهین نمودند که این خود جای بسی تاسف دارد

2-      این که یک کشتی گیر مازندرانی یک ماه غذای حیوان می خورد و نمی داند، هم توهین به ورزشکاران است و هم توهین…

3-      اینکه کشاورزان تن خسته و تلاشگر را به فروش زمینهای شالیزاری و خرید ماشین شاسی بلند،آن هم به طور قسمتی بین 4 نفر به سخره بگیرند هم دسته گل جدید تنابنده و تیم اوست

4-      پایتخت انتقاد های زیادی دارد ، سریالی که برای خنداندند از هیچ کاری رویگردان نیست حتی قربانی کردن پلنگ مازندران

 اما یه سوزن هم به خودمان بزنیم :

5-      ما که می دانستیم  سریال در حال ساخته شدن است چرا باسابقه ای که از این سریال داشتیم اجازه ساخت دادیم، چرا مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد با عوامل این سریال عکس یادگاری می گیرد و سر صحنه های سریال حاضر می شود و حال داد آن بر می آورد که چه نشسته اید که فرهنگ ما را به سخره گرفتند ؟ جالب اینجاست که جلوگیری از پخش سریال در چشم باد بخاطر اعتراض اقوام لر، را سرمشق خود قرار میدهیم!! نمایندگان محترم مازندران هم هر کدام به واسطه ای نامه ای به صدا و سیما می نویسند و اعتراض خود را اعلام می کنند اما نتیجه؟؟ زمانی که پایتخت یک و دو ساخته شد و اعتراضاتی صورت گرفت چرا در سری سوم آن ناظری برای جلوگیری از این موارد معرفی نشد ؟

6-      حضور پر رنگ تر بازیگران مازندران در این قسمت خود دلیلی دیگر است که خود کرده را تدبیر نیست ، وقتی اینان که پیشکسوتان بازیگری استان هستند تن به حضور در سریالی می دهند که فرهنگ  و سنتهایشان را مورد تمسخر می گیرد، پس تکلیف مشخص است .

پایتخت 3 همان آش و همان کاسه است حتی شورتر و بزرگتربه قول یکی از دوستان این که ساخته شد از چهارمی جلوگیری کنیم .

30 thoughts on “پایتخت 3 ، همان آش و همان کاسه!!!”
  1. مهدی خان !!!همه جای ایران سرای من است در صورتیکه نه تو هین باشد نه تخریب وانگهی کلام یک از بزرگواران که در ذم این هزیانات بی هنران منتسب به مازندرانی سخن ساز کر ده اندادعای نمایندگی کر ده اند مگر از او هامات شما باشد که زشت را زیبا می بینی و توهین را تحسین
    راستی بهتر نیست یار شاطر باشی نه بار خاطر و عمیقا” به مسئله نگاه کن که پشت تو هین های فر هنگی بی هویت کر دن مر دم و سپس تطاول و تجاوز !1!؟؟

  2. هذیانات صیحیح است دو باره نگاشته ام تا مباد !!!مهدی خوان را حرفی دیگرو بهانه دیگر باشد !

  3. سلام من یک هموطن آذری هستم درود بر هرایرانی ، بنده در این سریال جز خونگرمی مازنی ها و آشنایی بامردم آن خطه سرسبز چیزی ندیدم . ازاینکه مازنی ها دراین چندسال اخیردرشادکردن ایران عزیزمان سهم می برند غبطه ام هم می گیرد . دوستان، مردم آگاه ایران رادراین قضاوت ها فراموش نفرمایند اساساً هیچ کس توهین را دوست ندارد ولی تیم آقای مقدم انصافاً هدفی جز شادکردن مردم ندارند وبرداشتی غیر ازاین هم به بیننده القا نمی شود. دعا می کنم در سریالهای بعدی به این حساسیت ها هم توجه وافر شود .

  4. این سریال سخیف جز توهین و تخریب فرهنگ شمالی ها هدف دیگری ندارد.آیا ما شمالی ها مثل شخصیتهای آشغال این سریال هستیم که تصویر شده است.روشهای گوناگونی برای خندادن دیگران وجود دارد .در این سریال فرهنگ چینی ها را بیشتر تبلیغ کرده تا فرهنگ شمالی ها را.گستاخی سازندگان این سریال تا آنجا رسیده که یک زن چینی تازه مسلمان به زن شمالی درس اخلاق می دهد و از قرآن برای او مثال می آورد.شمالی ها همگی در این سریال افراد بی فرهنگ،و خل و چل تصویر شده اند.این خفت شمالی ها نیست.من اعتقاد دارم افرادی که از این سریال طرفداری می کنند شمالی نیستند یا سطح سوادشان بسیار پائین است.سازندگان این سریال از شمالی ها کینه و عقده به دل دارند .برای درمان عقده باید به روانپزشک مراجعه کرد نه بیایند سریال بر ضد شمالی ها بسازند.

  5. اگر دلاوری های جوانمردان شمالی نبود ناموس امثال سازندگان این سریال کثیف الان در دستان بعثی ها بود.آیا شمالی ها اینقدر ناهنجارند؟نمایش چنین سریال کثیف را پایان دهید.

  6. من هم با آقای علی موسوی موافقم. درود بر شما گل گفتید.

  7. با سلام خدمت دوستان
    به نظر من پایتخت سریالیه که داره آداب و فرهنگ مازنی ها رو خوب نشون میده. صفا و صمیمیت موج میزنه تو این سریال. استفاده از اهنگای مازندرانی که خیلی زیبا داره شنیده میشه. همه ی ما مازنی ها انسانهای پاک و بی نقصی که نیستیم. شخصیت پردازی در این فیلم براساس کسایی گرفته شده که در سریال میبینیم. آیا چنین افرادی رو تو مازندران نداریم؟ اگه توی فیلمی عده ای نقش پلیس دست و پا چلفتی رو بازی کنن، ایا همه پلیسای ما دست و پا چلفتی ان؟ اگه توی فیلمی یه عده ای برا مسخره بازی میرن جبهه، آیا بقیه هم همینطوری بودن؟ لطفا کمی چشمامونو باز کنیم… با تشکر

  8. برادرا هرگز از این کامنت ها ناراحت نشین کسی که این سریال رو آموزنده میدونه مشخصه که عقل و شعور یک انسان سالم رو نداره.

  9. اقاجان خیلی خیلی فیلم خوبی هست اقای مهیارخان تحصیل کرده به اصلاح#

  10. هروقت سریال زیبای سرزمین کهن که از نظر ارزش هنری قابل قیاس با پایتخت نیست پخش شد اونوقت این سریال که محتوای ضعیف خودش رو با به سخره گرفتن لهجه مازنی ها وسخیف گویی آب بسته حق پخش داره.

  11. نقی نقی در انه، شیر ژیان در انه، مرد میدان در انه…
    برارون اولاً به سریالهای شبکه استانی در این چندسال دقت هاکنین. مفاهیمش چی بیه؟ چند تا گج و لوچ دست ره دوربین و میکروفن هدامی بینه امه برنامه ساز.امه مازرون دله مجری خوش تیپ تر و باسوادتر دنیه؟ وشونه فیلم نامه((قربون لوج بیه، …)). چننه به فرهنگ و ریشه های مازندرانی ها توجه هاکردنه و برنامه بساتنه؟ دوماً امه نماینده ها اولین قسمت سریال ره بدینه و هیچ کار نکردنه. آقای نماینده دوننی این آقای تنابنده کجاییه؟ بور تحقیق هاکن فهمنی غرض ورزی آقایان ریشه دارنه. امه جوونا تو کار و تحصیل و ورزش والیبال و کشتی وشون ره خشمگین هاکردنه. مهمتر اینکه مازندرانی ها در هیچ ادواری مضحکه نیبینه حتی دوران طاغوت. آقای تنابنده عقده شویی شمه درد ره درمان نکنه. گذر پوست هم به دباغ خنه کفنه.
    یا علی

  12. این لوده گی هایی که در سریال به شحصیت های فیلم نسبت داده شد هیچ ربطی به مردم مازندران نداره و ممکنه برای هر آدمی در هر قسمت این کشور و حتی جهان پیش بیاد..اگه یکی غذای حیوانات خانگی را به اشتباه می خوره ربطی به مازندرانی ها نداره..اینکه حرفهای مسخره زده میشه هیچ ربطی به هم استانی های عزیز ما نداره…این دیالوگ ها فقط به لهجه مازندرانی بیان شده…اما برای هر انسانی ممکنه پیش بیاد.
    در خیلی از قسمت ها فرهنگ مازندران را به حوبی نشون داده..چرا در اون قسمت ها کسی تعریف نکرد..
    رابطه خوب زن و شوهر، پدرو دختر، پدر و پسر، دوستها، خواهر و برادر و داماد و برخورد خوب با مهمانهای خارجی را به خوبی نشون داده پس چرا اینها را به مازندرانی ها نسبت نمی دین.
    نمایندگان ما برای نشون دادن خودشون( درانتخابات پیشرو) و نویسنده ها بخاطر پیداکردن سوژه داغ برای نوشتن دست به این اعتراضات می زنند.

  13. مسلم اينه كه نظرات افراد با توجه به استنباطهاشون متفاوته شما در جوامعي كه داراي سانسور كمتري هم هستند اين آزادي رو مشاهده مي كنيد ولي ميشه اجازه دهند كه مثلا با آذي زبا نهاي عزيز ماكه پتانسيل بيشتري هم دارند هم به همين نسبت شوخي بشه ؟ اين تبعيض ها ناراحت كنندست. شما حتي در خانواده هم وقتي تبعيض كني بيمنطق به نظر مي رسي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *