معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ثبت اقامت 24 میلیون ایرانی به صورت نفر شب تا پایان ششمین روز فروردین امسال خبر داد. 

 
مرتضی رحمانی موحد بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از محور مواصلاتی هراز با پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در سال جاری اظهار داشت: عموما تغییری که امسال نسبت به سال‌های گذشته در بحث اعمال وضعیت سفرها داشتیم این است که پایه آماری‌مان براساس اقامت نفر شب شد.
وی ادامه داد: از 29 اسفند ماه 92 تا ششم فروردین 93 اقامت نفر شب 24 میلیون و 300 هزار نفر را در کل کشور به ثبت رسیده که این آمارها شامل همه واحدهای اقامتی از جمله هتل‌ها مهمانپذیرها، کمپینگ‌ها، اسکان مدارس، مهمان‌سراهای دولتی و غیره است.
رحمانی موحد در مقایسه تعداد مسافران نوروزی 92 نسبت به سال گذشته یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که ما با یک آمار پنهانی از سفرها نیز روبرو هستیم که قابل بررسی آماری نیست.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: در این آمار پنهان کسانی گنجانده شده‌اند که به منازل اقوام، بستگان و آشنایان می‌روند و همچنین افرادی که خود دارای اماکن ملکی هستند که این‌ها قابل ثبت نیست که شامل افرادی می‌شود که در استان‌هایی نظیر گیلان، گلستان، مازندران، اصفهان، خراسان و دیگر استان‌ها دارای ویلا، منزل و استراحتگاه هستند که اگر این آمار به آمار رسمی اضافه شود بیش از این تعداد را شامل می‌شود.
رحمانی موحد در مقایسه تعداد سفر نوروزی امسال نسبت به سال گذشته متذکر شد: تا پایان روز ششم فروردین 93 تعداد 24 میلیون و 300 هزار نفر نفر شب اقامت در سطح کشور ثبت شد که ممکن است یک نفر چند شب در کل این دوره در یک جا اقامت کرده باشد.
این مسئول کشوری بیان داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده به همراه نمایند‌گان ارشد عضو ستاد هماهنگی تسهیلات سفر کشور شامل راهداری، اورژانس، تعزیرات هلال احمر و واحدهای اقامتی و پذیرایی سازمان میراث فرهنگی مازندران از محور هراز بازدید کردیم.
وی ادامه داد: محور مواصلاتی هراز یکی از محورهای پرتردد 10 گانه کشور بوده و در ایام تعطیلات نوروز هم جابجایی حجم زیادی از مسافران نوروزی را برعهده دارد.
رحمانی موحد با اعلام اینکه امسال نیز مازندران یکی از استان‌هایی است که به همراه استان‌های دیگر بیشترین حجم گردشگران و مسافران را در خود گنجانده است، گفت: از صبح امروز از بخش‌های مختلف راهداری، هلال احمر، اورژانس و واحدهای پذیرایی بین‌راهی دیدن کرده و از نزدیک با مسائل‌ مسئولان این مراکز آشنا شدیم البته دیگر اعضای ستاد در بخش‌های مربوط به خود نظارت لازم را داشتند.
وی ادامه داد: امسال سعی داشتیم نظارت‌ها تشدید شود و همچنین کنترل‌هایی نسبت به بحث قیمت‌ها داشته تا همه با نرخ سال 92 حفظ شده و میزان نرخ‌ها به همین صورت تا پایان تعطیلات حفظ شود و مردم شاهد یک سفر خوب، راحت، ایمن و باشند.
—————————–
خبرنگار ستاد تسهیلات سفر: قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *