رئیس اداره اطلاعات شهرستان نور گفت: انجام کار فرهنگی وظیفه ذاتی متولیان فرهنگی است و نباید منتظر جلسه و مصوبه در هر مراسم و مناسبت باشند.

  فارس از شهرستان نور، سید تقی هاشمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی برای هر مناسبتی منتظر جلسه و مصوبه جدید هستند، در حالی‌که وظیفه ذاتی این دستگاه‌ها انجام امور فرهنگی در طول ایام سال است.

 

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی براساس وظیفه ذاتی باید پیگیر امورات فرهنگی باشند و فضاسازی جامعه و مهیا کردن زمینه از سوی آنان باید صورت پذیرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور عدم آگاهی را موجب برگزاری برخی مراسم در ایام فاطمیه عنوان کرد و افزود: برخی افراد تاریخ دقیق ایام فاطمیه را نمی‌دانند و گاهی در بین این ایام مراسم جشن ازدواج و یا دیگر جشن‌ها را برگزار می‌کنند، بنابراین باید این امر اطلاع‌رسانی عمومی و دائمی شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان نور نیز گفت: صدا و سیما باید در حرمت‌داری ایام فاطمیه پیش‌قدم باشد، پخش موسیقی، آهنگ و ترانه‌ها باید متناسب با ایام صورت گیرد، مساجد هم در برگزاری ایام مناسبتی مقید شوند.

 

محمدعلی روحانی افزود: در بنرهای ایام نوروز موضوع ایام فاطمیه لحاظ و در معابر، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها نیز نصب شود.

 

وی با اشاره به 14 فروردین روز شهادت حضرت فاطمه(س)گفت: با توجه به حضور مسافران در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها استفاده از سیستم صوتی و بلندگو در پارک‌ها برای پخش آهنگ‌های مناسبتی ضروری است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *