نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد نتیجه عملیات جستجوی هواپیمای مفقود شده این کشور اکنون با درجه بالایی از اطمینان نشان می‌دهد که سیستم‎های ارتباطی هواپیما غیر فعال شده بوده و این می‌تواند حاصل اقدام عمدی یک نفر در داخل هواپیما باشد.

رویترز: “نجیب رزاق”نخست وزیر مالزی لحظاتی پیش در سخنانی اعلام کرد:مالزی عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده را در دریای چین جنوبی متوقف کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تمامی احتمالا در مورد هواپیمای ناپدید شده وجود دارد گفت:تاکنون ربوده شدن هواپیما مورد تایید نرسیده است.
این در حالی است که پیشتر “نجیب رزاق” نخست‌وزیر مالزی با حضور در کنفرانس خبری، گفت محدوده عملیات جست‌وجو برای یافتن بقایای هواپیمای خطوط هوایی این کشور گسترش می‌یابد.
وی همچنین گفت به مقامات نظامی دستور داده است که از تمام اطلاعات و امکانات موجود برای جست‌وجو استفاده شده و منطقه عملیات هم بزرگتر شود.
به گفته رزاق در حال حاضر 43 کشتی و 53 هواپیما از 14 کشور در عملیات جست‌وجو شرکت دارند. رزاق در ادامه گفت تیم جست‌وجو تمام نشانه‌هایی را که ممکن است به یافتن هواپیما منجر شود، مورد بررسی قرار شده و پیگیری می‌کند.
به گفته نخست‌وزیر مالزی، عملیات جستجو در دریای جنوب چین متوقف شده و اکنون بر دو دالان هوایی احتمالی متمرکز است: دالان شمالی که از مرز قزاقستان و ترکمنستان به شمال تایلند امتداد دارد و دالان جنوبی که از اندونزی به جنوب اقیانوس هند می‌رسد.
نجیب رزاق گفت با وجود شایعات مربوط به احتمال ربوده شدن هواپیما، مقام‌های مالزی همچنان همه احتمالات را مد نظر دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *