کشف 11 دستگاه موتور سيکلت مسروقه در نکا
ماموران پليس آگاهي نکا مازندران ، 11 دستگاه انواع موتور سيکلت را از دو سارق حرفه اي کشف و ضبط کردند.
به گزارش پايگاه خبري پليس ، در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مقابله با سارقان ، ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان نکا با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي ، فردي به نام ” فرزاد – پ ” را به اتهام سرقت موتور سيکلت شناسايي کردند.
ماموران با شناسايي مخفيگاه اين متهم در عملياتي غافلگيرانه وي را دستگير و در بازجوئي ها و تحقيقات از وي دريافتند ، اين فرد با همدستي فردي ديگر به نام ” عباس – ذ ” در امر سرقت موتور سيکلت و اوراق آن فعاليت داشته است .
براساس اين گزارش ، ماموران در ادامه تحقيقات با شناسايي همدست متهم اين فرد را نيز دستگير و مورد بازجوئي قرار دادند .
متهمان در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس به سرقت 11 دستگاه موتور سيکلت اعتراف کردند ، موتور سيکلت هاي مسروقه در بازرسي از محل فعاليت اين افراد کشف و ضبط شد .
اين گزارش حاکي است ، ماموران انتظامي کلانتري 11 شهرستان نکا نيز شب گذشته در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 از سرقت يک دستگاه وانت نيسان در يکي از خيابان هاي اين شهر با خبر و سريعاً وارد عمل شدند.
ماموران با اجراي طرح هاي انتظامي و کنترلي در مبادي ورودي و خروجي شهر ، حين گشت زني خودروي سرقتي را شناسايي کردند.
اين گزارش مي افزايد ، سارق خودرو که با مشاهده ماموران قصد فرار از دست قانون را داشت با عکس العمل سريع ماموران پس از دقايقي تعقيب و گريز به ناچار با رها کردن خودرو پا به فرار گذاشت و به داخل باغ متواري شد.
ماموران با محاصره اين محل ، متهم به نام ” محمد حسين – چ ” را دستگير و خودروي مسروقه را به صاحبش بازگردانند.
متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند .

 

توقيف خودرو حامل سيم برق سرقتي در ساري
ماموران پاسگاه انتظامي” پشتکوه ” شهرستان ساري ، بامتوقف کردن خودرو حامل سيم برق سرقتي بيش از 100 متر از اين سيم ها را کشف و ضبط کردند.
به گزارش پايگاه خبري پليس ، در راستاي مقابله با سرقت ماموران پاسگاه انتظامي پشتکوه شهرستان ساري حين گشت زني و کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه خودرو وانت پيکان مظنون شدند.
ماموران براي متوقف کردن اين خودرو دستور ايست صادر کردند، اما راننده خودرو با مشاهده ماموران بر سرعت خودرو افزوده و اقدام به فرار کرد.
براساس اين گزارش ، ماموران در ادامه با تعقيب و گريز و اخطار ايست به راننده خودرو در اقدامي غافلگيرانه خودرو را متوقف کردند.
ماموران در بازرسي از خودرو موفق شدند ، 100 متر سيم برق سرقتي را به همراه تجهيزات دستگاه بلوک زني کشف و راننده خودرو به ” م – ح ” را اتهام سرقت دستگير کردند.

 

محدوديت هاي ترافيکي از 26 اسفندماه در مازندران
پليس راه فرماندهي انتظامي مازندران در اطلاعيه اي از اعمال محدوديت هاي ترافيکي ايام نوروز در محورهاي مواصلاتي استان از 26 اسفندماه خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، با توجه به حجم فزاينده سفر در تعطيلات نوروز و افزايش ظرفيت تردد در محورهاي مواصلاتي استان، به منظور ارتقاء ضريب ايمني و ايجاد كشش و رواني ترافيك محدوديت هاي ترافيکي از 26 اسفند تا 16 فروردين ماه در محورهاي پرترافيك استان به مرحله اجرا در خواهد آمد.
براساس اين گزارش، عبور و مرور انواع موتورسيکلت در طول اجراي اين طرح در تمامي آزاد راه ها و بزرگراه ها و جاده هاي اصلي برون شهري استان ممنوع مي باشد.
در تمامي محورهاي برون شهري که محدوديت ترافيکي براي انواع تريلر و کاميون اعمال مي شود، عبور و مرور تريلر، کاميون و تانکرهاي حامل مواد فاسد شدني و سوختي مستثني بوده و ممنوعيت تردد اين قبيل از وسايل نقليه فقط در راه هاي يک طرفه اجرا مي شود.
در اين اطلاعيه آمده است، در محور ” کرج – چالوس”، تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت كماكان در اين محور ممنوع است و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 12 روزهاي 4، 8، 13، 14،15و 16 فروردين ماه تا ساعت 3 بامداد روزهاي بعد از كرج به سمت “مرزن آباد” ممنوع مي باشد.
همچنين تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 تا ساعت 3 بامداد روزهاي بعد از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يك طرفه خواهد بود.
و نيز در محور فيروز كوه تردد انواع تريلر و كاميون به استثناء خودروهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 روز سه شنبه 27 اسفندماه تا ساعت يک بامداد روز ( سه شنبه) 5 فروردين ماه و همچنين از ساعت 6 صبح روز پنج شنبه 7 فروردين ماه تا ساعت يک بامداد روز شنبه 19 فروردين ماه و از ساعت 12 ظهر روز دوشنبه 11 فروردين ماه تا ساعت 1200 ظهر روز شنبه 16 فروردين ماه از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع مي باشد.
در محور هراز تردد انواع تريلر در اين محور كماكان ممنوع مي باشد و تردد انواع كاميون و كاميونت به استثناء خودروهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 ظهر روز سه شنبه 27 اسفندماه تا ساعت يک بامداد روز (سه شنبه) 5 فروردين ماه از ساعت 6صبح روز پنج شنبه 7 فروردين ماه تا ساعت يک بامداد روز شنبه 9 فروردين ماه و از ساعت 12 ظهر روز دوشنبه 11 فروردين ماه تا ساعت 12 ظهر روز شنبه 16 فروردين ماه از تهران به آمل و بالعكس ممنوع مي باشد.
تردد انواع وسايل نقليه در محور هراز از ساعت 13 روزهاي 4، 8، 14 و 15 فروردين ماه تا ساعت يک بامداد روزهاي بعد از رودهن به آب اسك ممنوع مي باشد و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 روزهاي ياد شده تا ساعت يک بامداد روزهاي بعد از آب اسك تا رودهن (محدوده مشاء) بصورت يكطرفه خواهد بود.
مرکز اطلاعات و کنترل ترافيک پليس راه استان مازندران با شماره تلفن 2182920-0151 و 2182934-0151 بطور شبانه روز پاسخگوي وضعيت راه هاي استان مي باشد.

 

خودرو زانتيا با 60 ميليون ريال تخلف در محور کناره مازندران متوقف شد
ماموران پليس راه استان مازندران در محور ” رامسر – تنکابن ” ، يک دستگاه خودرو سواري زانتيا را با بيش از 60 ميليون ريال تخلف در اين محور متوقف کردند.
به گزارش پايگاه خبري پليس ، در اجراي ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي ، ماموران پليس راه استان مازندران در محور کناره ، به يک دستگاه خودرو سواري زانتيا که با سرعت غير مجاز در حال تردد بود ، مظنون شدند.
ماموران در ادامه با متوقف کردن اين خودرو در بررسي هاي بعمل آمده دريافتند ، اين خودرو شش ميليون و 80 هزار تومان تخلف رانندگي در سيستم راهور براي اين خودرو به ثبت رسيده است .
براساس اين گزارش ، ماموران در ادامه با اعمال قانون خودرو مورد نظر را به پارکينگ منتقل کردند.

 

کشف 200 هزار عدد انواع مواد محترقه در مازندران
جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران از کشف بيش از 200 هزار عدد انواع مواد محترقه طي دو هفته گذشته در سطح استان خبر داد .
سرهنگ” روح الامين قاسمي” در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود : همه ساله در روزهاي پاياني سال شاهد ناهنجاري هاي اجتماعي از سوي برخي افراد ناآگاه و مخلان نظم وامنيت به بهانه برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال هستيم .
وي با بيان اينکه استفاده از مواد محترقه و آتش زا در چهارشنبه آخرسال چند سالي است که چهارشنبه سوري را به چهارشنبه سوزي تبديل کرده است ، گفت: اين اقدام موجي از نگراني را در بين اکثر خانواده ها و مسئولان در روزهاي پاياني سال به همراه دارد.
جانشين فرمانده انتظامي مازندران به اقدامات پيشگيرانه پليس در مقابله با عرضه مواد محترقه در سطح استان اشاره کرد و افزود: در دو هفته گذشته ماموران انتظامي اين فرماندهي با شناسايي عوامل تهيه و توزيع اين مواد ، در چند مرحله عمليات پليسي بيش از 200 هزار عدد انواع مواد محترقه را کشف و ضبط کردند.
سرهنگ قاسمي با هشدار به مخلان نظم و امنيت ، گفت : با هماهنگي دستگاه قضايي، پليس با هرگونه ناهنجاري اجتماعي و بر هم زنندگان نظم و امنيت عمومي برابر قانون رفتار خواهد کرد.
وي با اشاره به رويکرد اجتماعي و محله محور پليس در مراسم چهارشنبه آخر سال ، بر برقراري نظم و امنيت اين مراسم در جهت شادي و نشاط سالم مردم در روزهاي پاياني سال تاکيد کرد.
جانشين فرمانده انتظامي مازندران با هشدار به خانواده ها از آنان خواست: مراقب فرزندان خود باشند تا دچار سوانح ناگوار و دلخراش انفجار مواد محترقه در مراسم چهارشنبه آخرسال نشوند .
سرهنگ قاسمي در پايان با اشاره به حجم مسافرت هاي نوروزي به استان مازندران ، گفت: با توجه به اينکه جمعيت شناور استان مازندران در ايام تعطيلات نوروز به 16تا 17ميليون افزايش خواهد يافت، افزايش گشت هاي انتظامي و اجراي طرح هاي مختلف انتظامي و ترافيکي از جمله اقدامات پليس در اين ايام خواهد بود.

 

 

افزايش 82 درصدي کشفيات جرائم اقتصادي در نوشهر
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر مازندران در تشريح اقدامات وعملکرد اين فرماندهي از افزايش 82 درصدي کشفيات جرائم اقتصادي نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد .
سرهنگ ” شمس الدين کرماني ” در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اشاره به در پيش بودن مراسم چهارشنبه آخر سال ، گفت : هر چند پليس و دستگاه هاي امنيتي و انتظامي مسئوليت برقراري نظم و امنيت در جامعه را برعهده دارند ، همکاري شهروندان و خانواده ها در جهت کاهش حوادث احتمالي و پيشگيري از آن خيلي موثر است.
وي از کشف 32 هزار عدد انواع مواد محترقه در اين شهرستان خبر داد و افزود : ماموران پليس به صورت محسوس و نامحسوس با بازرسي از واحد هاي صنفي عرضه اين مواد موفق به کشف اين تعداد مواد محترقه شدند .
سرهنگ کرماني به برهم زنندگان نظم و امنيت عمومي هشدار داد و گفت : پليس در صورت مشاهده موارد مشکوک و خودروهاي حامل مواد محترقه در خارج از محل سکونت شان ضمن اعمال قانون و توقيف وسيله نقليه ، برابر قانون با آنان رفتار خواهد کرد.
فرمانده انتظامي نوشهر ” امنيت ، سلامت و نشاط ؛ ره آورد نظم و قانون “را شعار نوروز سال 93 پليس اعلام کرد و افزود : ماموران پليس با تمامي امکانات و تجهيزات از بيست و پنجم اسفندماه جاري تا پانزدهم ماه فروردين سال 93 به طورشبانه روزي آماده ارائه خدمات امنيتي و انتظامي به شهروندان و مسافران نوروزي هستند.
وي استقرار ايستگاه پليس در مجتمع گردشگري و ساحلي ” سيترا ، ميدان همافران ، بوستان نگين ، منطقه ساحلي و جنگلي سي سنگان و بخش کجور نوشهر ” را به عنوان بخشي از اقدامات صورت گرفته در اين زمينه معرفي کرد.
سرهنگ کرماني در بخشي ديگر از سخنان خود به آمار عملکرد فرماندهي انتظامي شهرستان در مقابله با جرائم پرداخت و گفت : از ابتداي سال جاري تاکنون در جرائم خشن به ويژه قتل کاهش 20 درصدي داشته ايم و در زمينه زورگيري 25 درصد و نزاع و درگيري 14 درصد کاهش داشته ايم .
وي از افزايش کشفيات جرائم در سال جاري خبر داد و افزود : در اين مدت کشف سرقت 27 درصد ، جرائم اقتصادي 82 درصد و شناسايي و دستگيري متهمان به مواد مخدر 100 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است.
سرهنگ کرماني شمار خودروهاي متخلف در اين شهرستان در سال جاري را 97 هزار و 800 دستگاه اعلام کرد و گفت : توقف در محل پارک ممنوع ، استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگي و سبقت غيرمجاز بيشترين تخلف رانندگان نوشهري بود.

 

 

برداشت 8 ميليون ريالي از کارت عابربانک مفقود شده
بي احتياطي در نگهداري رمز کارت عابر بانک موجب سوء استفاده از آن به هنگام مفقودي شد .
به گزارش پايگاه خبري پليس ، فردي با در دست داشتن مرجوعه اي قضائي با مراجعه به پليس آگاهي شهرستان آمل اظهار داشت ؛ کارت عابر بانک وي توسط شخصي ناشناس به سرقت رفته است .
شاکي مدعي شد ، با مراجعه به بانک مربوطه و بررسي موجودي حساب خود متوجه شده که مبلغ 800 هزار تومان نيز از حساب وي برداشت شده است .
برپايه اين خبر ، ماموران پليس آگاهي شهرستان آمل با انجام تحقيقات پليسي موفق شدند فردي به نام “ف – ب ” را شناسائي ودستگير کنند .
متهم در اظهارات خود به ماموران گفت : کارت عابر بانک را در حالي که رمز کارت برروي آن چسبانده شده بود در يکي از خيابانهاي اين شهرستان پيدا کرده وبا استفاده از رمز آن مبلغ 800 هزار تومان از آن را از طريق پايانه هاي فروشگاهي برداشت کرد .
متهم پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي وموضوع در دست بررسي است .

 

نوجوانان و کودكان آسيب پذيرترين گروه سني در چهارشنبه سوري
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر مازندران ، در جمع دانش آموزان ، گفت : ناهنجاري هاي اجتماعي در چهارشنبه سوري موجب تلخي کام شهروندان در روزهاي پاياني سال مي شود.
به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرهنگ ” نورالله ملکي” فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر درجمع دانش آموزان هنرستان کار و دانش شهيدان باهنر و فرخي با بيان اين مطلب افزود : بهترين راه پيشگيري از آسيب هاي چهارشنبه سوري ارائه آموزش همگاني براي افراد آسيب پذير جامعه است .
وي تصريح کرد : شناسايي جامعه آماري مربوطه براي بالا بردن سطح آگاهي افراد آسيب پذير ، كيفيت آموزش ها را ارتقاء مي بخشد .
وي همچنين خاطر نشان کرد: حفظ حريم خانواده‌ها و مصون ماندن شهروندان ازآسيب‌هاي اجتماعي، ايجاد نشاط عمومي و افزايش ضريب امنيت اجتماعي و عينيت بخشيدن بيش از پيش به احساس امنيت ، از جمله ماموريت هاي نيروي انتظامي است.
سرهنگ “ملکي” با اشاره به خطرات و مضرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا در ايام تعطيلات آخر سال و چهارشنبه سوري گفت: کارشناسان انتظامي اين فرماندهي با حضور در مدارس، نکات لازم را در زمينه خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا به دانش آموزان آموزش مي دهند.
اين مقام انتظامي در ادامه افزود: حضور کارشناسان انتظامي در مدارس تا پايان سال ادامه دارد و پليس با استفاده از آموزش، اطلاع رساني و استفاده از معتمدان شهرستان، توان خود را جهت جلوگيري از هرگونه مشکلي درخصوص چهارشنبه سوري به کارخواهد گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر در خاتمه به دانش آموزان توصيه کرد: از نوجوانان و جوانان عزيز ، آينده دار و آينده ساز اين شهرستان انتظار مي رود، شأن و شخصيت و منش خود را متجلي نموده و از انجام اموري که منجر به دل‌آزردگي و آسيب رساني خود و ديگران مي گردد، پرهيز کنند.

 

صحت عمل يک سرباز وظيفه شناس در محمود آباد
سرباز وظيفه شناس انتظامي محمود آباداستان مازندران ، کيف يک ميليون توماني را به دست صاحبش رساند .
به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرباز وظيفه “محسن حسين پور ” از کارکنان کلانتري مرکزي فرماندهي انتظامي شهرستان محمود آباد در حين انجام وظيفه متوجه کيف زنانه اي شد که بدون صاحب در کنار خيابان افتاده بود .
اين سرباز وظيفه شناس ، با بررسي محتويات داخل کيف متوجه وجود مبلغ چهارميليون و چهارصد و پنجاه هزار ريال وجه نقد و يک فقره چک حامل بانکي سپه به مبلغ پنج ميليون ريال در آن شد .
درادامه اين گزارش آمده است ، پس از انجام اقدامات قانوني اموال پيدا شده به صاحب آن بازگردانده شد واز سراباز وظيف شناس اين فرماندهي نيز به نحوي شايسته قدرداني شد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *