نماینده آمل و لاریجان در مجلس با یادآوری اینکه کشاورزان از برند و برند سازی خیلی شناخت و اطلاعات ندارند، گفت: هدف اصلی باید فروش برنج کشاورزان باشد حالا با طرح برند سازی و یا هر طرح دیگری که دولت و جهادکشاورزی پیشنهاد می کنند.

عزت الله یوسفیان ملا  با اشاره به اینکه مشکل اصلی واردات بی رویه برنج است، گفت: درست نیست در حالی که برنج تولید داخل روی دست کشاورزان مانده است، برنج خارجی وارد و بر سر سفره های مردم قرار دهیم.

 

نماینده آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شمال کشور برنج در مزارع با قطعات کوچک و تکه تکه و در انواع و کیفیت مختلف کشت و تولید می شود، افزود: تعیین برند برای برنج ایرانی تنها در شرایطی امکان پذیر است که دولت کلیه برنج تولیدکنندگان را خریداری و یکجا جمع آوری کند تا بتواند یک برند مشخص کند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه کشاورزان از برند و برند سازی خیلی شناخت و اطلاعات ندارند، تصریح کرد: هدف اصلی باید فروش برنج کشاورزان باشد حالا با طرح برند سازی و یا هر طرح دیگری که دولت و جهادکشاورزی پیشنهاد می کنند.

 

گفتنی است؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی از حمایت این وزارتخانه از عرضه برنج شناسنامه‌دار در سال آینده خبر داده است.

 

وزارت جهاد کشاورزی از شالیکارانی که محصولشان را با برند مشخص به بازار عرضه کنند، حمایت می‌کند.

 

وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی تولید و بازار محصولات کشاورزی از سال های آینده از کشاورزانی که محصولات خود به ویژه برنج را در قالب برندی مشخص و با استانداردهای فنی تعریف شده تولید و به بازار عرضه کنند، به صورت کامل حمایت می کند تا دیگر شالیکاران نیز انگیزه برای تولید برنج شناسنامه دار داشته باشند.

12 thoughts on “یوسفیان ملا : بهترین برنج دنیا روی دست کشاورزان ماند”
  1. اي برارجان،اما شه شناسنامه نارمي كا؛چه برسه امه دونه ،شمه جاگرم وحال خله خشه!

  2. امه نماينده كميسيون تلفيق دره،خا اگه راس گنه بجاي بازاريا، شه دونه ر جمع هاكنه تلفيق هاكنه بعدبوره بروشه!

  3. باسلام آقای یوسفیان نماینده محترم آمل راجع به استخر شهید شیرزاد(چاکسر) هم تصمیمی بگیرید ما که دیسک کمر عمل کردیم هفته ای سه بار اجبارا باید استخر برویم
    باتشکر

  4. صداي رساي مردم آمل دكترعزت الله يوسفيان
    دفاع جانانه شما ازموكلينتان هويداي همگان است آملي ته خنا بدون

  5. برنج سال قبل بوده 2800الی3000 تومان امسال شده5800الی 6200 چیزی حدود100درصد افزایش

  6. دست دولت مردان دردنکند،این هم تدبیری بود برای ارزانی برنج

  7. آقای م _ن آیامیدانی برای هریک کیلوبرنج برای کشاورزان چقدر هزینه داره؟لطفاتحقیق کن سپس کامنت بذار باسپاس

  8. آقایون دنبال برنج نیستند. مازندرون رو می خوان برا ساخت و ساز و کاسبی. طبیعت این مملکت حرمت نداره. دستگاه معظم قضا جلوی زمین خواری ها رو بگیره.

  9. آقای ناشناس حرف سیاسی چه زننی؟دردسربونا!

  10. جناب آقای م-ن جهت روشن شدن شما، لازمه اولاً مخارجهای مورد نیاز کشت برنج ، شامل کود شیمیایی ، سم ، روغن ، پلاستیک ، اجرت کارگر و غیره رو … یه مقایسه اجمالی داشته باشی. دوماً کار خود کشاورز رو ، در طول مدت کاشت ، داشت و برداشت یک مزدی مطابق قانون کار نه بیشتر در نظر بگیری // اگه هنوز روشن نشدی پیشنهاد میکنم حد اقل سه روز در طول مدت کاشت، داشت و برداشت شخصاً تشریف ببری سر زمین توی سرما و گرما تا زانو فورفته توی گل کار کنی// واگه هنوز روشن نشدی پیشنهادم این هستش که حتماً جهت خرید زمین کشاورزی اقدام کنی و این شغل پر در آمد رو از دست ندی!!!

  11. سلام
    جناب دکتر یوسفیان
    مازندران بزرگترین بخش فعالیت اقتصادیش در امور کشاورزی است . امروزه متاسفانه با دریافت مجوز تغییرکاربری ، مشاهده میگردد که بخشی عظیمی از منابغ کشت به سایر منابع دیگر تبدیل می گردد . دلایل آن روشن است که به برخی اشاره می شود :
    هدایت غلط منابع نقدی ، عدم اعتماد سازی در کسب و کار ، افزایش بهای تمام شده کشت ، عدم حمایت دولت در خرید به موقع محصول ، وردو بی رویه محصولات مشابه بدون رعایت نکات پرورش و تولید و …این که چه باید کرد مقوله ای دیگر است و با شما در این خصوص هم عقیده هستم . به صنعت کشاورزی باید اهمیت جدی داد و اگر موضوع جدی گرفته نشود خساراتی به مراتب بزرگتر خواهد داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *