رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با بیان اینکه مردم اوکراین فریب در باغ سبز نشان دادن غربی ها را خوردند، گفت:وعده کمک مالی غرب به اوکراین پوشالی است.

عزت الله یوسفیان ملا خانه ملت با اشاره به وقایع اخیر اوکراین، گفت: در حال حاضر مردم اوکراین قربانی جنگ سرد غرب و شرق شده اند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحادیه اروپا مردم اوکراین را تحریک می کرد تا در میدان استقلال کی یف تجمع کنند، گفت: ورود نظامی روسیه به شبه جزیره کریمه نیز اشتباه بود؛ البته اشتباهات اروپا و آمریکا در خصوص اوکراین، بسیار بزرگ تر و بیشتر از روس هاست.

وی با اشاره به اشتباه دیگر روسیه در خصوص تحویل شبه جزیره کریمه به رئیس جمهور فراری اوکراین بدون حضور کارشناسان و مقامات سازمان ملل متحد، افزود: اتحادیه اروپا با نشان دادن در باغ سبز به مردم اوکراین، تلاش کرد تا از نارضایتی های اقتصادی مردم اوکراین، سوء استفاده سیاسی کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه مردم اوکراین فکر می کنند با عضویت در اتحادیه اروپا، اوضاع اقتصادی اسف بارشان بهبود می یابد، تأکید کرد: این اشتباه مردم اوکراین در حالی که اتحادیه اروپا حتی توان اداره شهرداری رم را هم ندارد چه رسد به اداره کشور بزرگی چون اوکراین.

وی با اشاره به ورشکستگی اقتصادی چند کشور عضو اتحادیه اروپا همچون یونان و اسپانیا و انفعال اتحادیه اروپا در برابر این وضعیت، تصریح کرد: مردم اوکراین فریب اتحادیه اروپا را خوردند؛ در حالی که وعده کمک مالی روسیه به رئیس جمهور قبلی اوکراین می توانست بسیاری از مشکلات مردم این کشور را حل کند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با تأکید بر اینکه هدف اصلی غرب از تسخیر اوکراین، عضویت این کشور در ناتو و نزدیک شدن بیشتر به روسیه بود، گفت: شاید غربی ها بتوانند با مزایای دم دستی همچون اعطای ویزای شینگن و اجازه سفر به اروپای غربی، مردم اوکراین را فریب دهند؛ اما این گونه مزایا در برابر حجم گسترده مصائبی که در آینده نزدیک بر مردم کی یف تحمیل خواهد شد، بسیار کوچک است

گزارش حقوق‌بشر وزارت‌خارجه آمریکا ضدایران محلی از اعراب ندارد/واشنگتن درصدر فهرست ناقضان حقوق بشر است

رئیس کمیته حقوق بشر، واشنگتن را در صدر فهرست ناقضان حقوق بشر خواند و گفت:گزارش حقوق‌بشر وزارت‌خارجه آمریکا ضدایران محلی از اعراب ندارد.

عزت‌الله یوسفیان ملا گفت: وزارت خارجه آمریکا در تهیه گزارش از وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها روند ثابتی را در چندسال اخیر، درپیش گرفته است، کشورهای که همسو با سیاست‌های واشنگتن گام برمی‌دارند، حتی اگر نقض حقوق بشردر آن کشورها رخ داده باشد به راحتی چشم‌پوشی می‌شود اما در کشورها غیر همسو مسائل داخلی آن کشور با بوق و کرنا به مسئله حادی اعلام می شود.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارائه اینگونه گزارشات وزارت خارجه آمریکا نخ‌نما شده است، تصریح کرد: به طور مثال اگر به ساختار سیاسی برخی کشورهای عربی منطقه نگاه کنیم، مردمان این کشور حتی اجازه انتخاب شورای شهر خود، را ندارند و جای تعجب دارد که وزارت خارجه آمریکا حتی این مسائل کوچک را نمی‌بیند و درگزارش سالیانه خود حرفی به میان نمی‌آورد، اما ایران و برخی کشورها را که با سیاست‌های کاخ سفید همسو نیستند هرسال به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

وی با تاکید براینکه در گزارش سالیانه وزارت امورخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها سیاست‌زدگی را به عینه می‌توان دید، ادامه داد: هرگاه یک گزارش یا کارکارشناسی رنگ و بوی سیاست به خودبگیرد قطعا قابل اعتنا نیست.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس،مجلس،: وزارت خارجه آمریکا در حالی کشورهای غیر همسو با سیاست‌های خود را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند که این کشور در صدر فهرست کشورهایی قرار گرفته که چه در داخل و چه در خارج، مرتکب بیشترین موارد نقض حقوق بشر می‌‌شود، به طوری که با شنیدن اسم حقوق بشر، همچنان تصاویر زندان ابوغریب در عراق، زندان گونانتانامو در کوبا و بگرام در افغانستان، به ذهن خطور می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا چند روز گذشته گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر درکشورهای جهان منتشرکرد که در این گزارش ایران را به نقض حقوق شهروندانشان متهم کرد/خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *