مدیر کل تعاونیهای خدماتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از تشکیل 700 تعاونی دهیاری و 950 تعاونی روستایی در کشور خبر داد.

هرازنیوز به نقل از خبرگزاری مهر: علی حسین پور شهریور بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه همایش بررسی ظرفیت های توسعه اقتصادی و تولیدی روستاها در جمع خبرنگاران گفت:یکی از برنامه ها و سیاست های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بحث تعاونی ها توجه به توسعه روستاها است و هدف از این توسعه،افزایش ضریب ماندگاری مردم در این مناطق است.

 

وی با اشاره به اینکه دو برنامه به صورت جدی در دستور کار این وزارت خانه قرار دارد،افزود: تشکیل تعاونی های توسعه روستایی و تعاونی های دهیاری در دستور کار قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: تاکنون 950 تعاونی روستایی و توسعه روستایی در کشور تشکیل شده است و این تعاونی ها به صورت چند منظوره در حوزه توزیع و خدمات در روستاها فعالیت می کنند و هدف اصلی این تعاونی ها ایجاد اشتغال و اقتصادی کردن فعالیت های روستاها است.

 

مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: علاوه بر تعاونی های توسعه روستایی گروه دیگری را تعریف کرده ایم که تعاونی دهیاری ها هستند و به دلیل اینکه دهیاری ها نماینده حاکمیت در روستاها است و نقش مهمی دارند این تعاونی ها می توانند از ظرفیت هایی که در روستاها وجود دارد به خوبی استفاده کنند.

 

وی گفت: تعاونی دهیاری ها در واقع می توانند به عنوان یک سازمانی که روستاها را توسعه می دهد پای کار بیایند و فعالیت هایی از قبیل عمرانی،تولید و خدمات را به روستایی ها ارایه دهند.

 

شهریور افزود: یکی از مهمترین کارهای تعاونی دهیاری ها کمک به کسانی است که نیاز به خدمات اجتماعی دارند،این مسول خاطرنشان کرد: تاکنون 700 تعاونی دهیاری در کشور تشکیل شده است که چهارده هزار دهیاری عضو این تعاونی ها هستند و در دستور کار قرار دارد که 15 هزار دهیاری دیگری که وجود دارد در قالب این تعاونی ها ساماندهی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *