هراز نیوز :مستند لبخند سجاد را مهدی حیدری فیلمساز مازندرانی در مدت 2 ماه فیلمبرداری با موضوع روحانی که کلیه خود را به کودکی 8 ساله اهدا نمود ساخت و هم اکنون در مرحله مونتاژ است . این مستند داستان واقعی اهدای کلیه توسط روحانی با صفا کمیل نظافتی به یک کودک نیازمند به کلیه است ، به همین خاطر با کارگردان این فیلم مستند مصاحبه ای را ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید

هراز نیوز : آقای حیدری چگونه با این موضوع روبرو شدید و اصلا چگونه در خصوص این سوژه اگاهی پیدا کردید ؟

من توسط سردار مهدی خانی از این موضوع مطلع شدم ایشان گفتند یک روحانی قرار است کلیه اش را به پسری اهدا کند خودشان هم نمی دانستند که این روحانی دقیقا چه کیست یعنی نمی دانستند حاج کمیل خودمان است بعدا که متوجه شدند تعجب کردند من  بالاخره با  روحانی عزیز حاج کمیل نظافتی با همه کش و قوس ها هماهنگی کردم و کار آغاز شد و در واقع ایشان راضی شد تا ما از روند اهدا کلیه یک فیلم مستند بسازیم .

مهدی حیدری

هراز نیوز :موضوع دقیقا چی بود ؟

 حاج کمیل تصمیمش را گرفته بود که پس از آشنایی از وضعیت سجاد پسر 8 ساله کلاله ای کلیه اش را به او اهدا کند و با همه تهمت ها و فحاشی هایی که به او می شد چون برخی می گفتند چرا یک روحانی باید چنین کاری بکند و حالا چرا شما می خواهید فیلم برداری کنید اولش فکر می کردند ما دنبال تبلیغات یا چیزی از این دست هستیم اما حاج کمیل بالاخره پیوند را انجام داد، واقعا  کار سختی بود.

هراز نیوز :چطور سخت بود ؟

 به ما تهمت های زیادی زدند بارها تهدید شدیم و بهمین خاطر چند بار عمل را به عقب انداختند اما نیت پاک کمیل و گروه ما که جا دارد از عباس قاسم نژاد که واقعا یار من بود تشکر کنم تصویر بردار خوب استان مازندران که سالها کنار من در بدترین شرایط کار کرد از مهدی اکبری مهربان دوست داشتنی که حین بی پولی به دادم رسید و دلگرم شدم و امید راعی که دوستی زحمت کش است تشکر کنم.

کمیل نظافتی فیلم لبخند سجاد

هراز نیوز : آیا از نهادی یا ارگانی حمایت شدید؟

 به خدا هیچ حمایتی نشدم نه در این پروژه و پروژه های دیگر ولی من یک فیلمسازم و هیچ وقت نمی نشینم بعد از اتمام کار پای خیلی ها وسط آمد و سایتها و تلویزیون به دنبال ضبط گزارش آمدند در شرایط سخت هیچ کس به دادم نرسید فقط خدا و دوستانم و حاج کمیل ،فقط تهمت شنیدیم.

هراز نیوز: کار های دیگری هم دارید؟

بله بعد از مونتاز فیلم که  قصدم فرستادن به جشنواره و تلویزیون است با قیمانده کار دکتر ستوده را کار خواهم کرد و بعد به دنبال فیلم مستند گالش خواهم رفت که 10 سال است مشغول ساخت آن هستم و برف امسال کارم را بسیار متفاوت و زیبا کرد و آماده مونتاژ است.

فیلم لبخند سجاد مهدی حیدری

هراز نیوز : صحبت پایانی ؟

از محمد محمدی رییس ارشاد آمل با تمام حرف و حدیث ها در طول کار که ما تحمل کردیم  و دردسر های فراوان برای ایشان ایجاد کردیم از من حمایت کرد و می کند و از دوستانی که قول حمایت دادند می خواهم که لطفا حمایت کنید تا ما با آغوش باز از این موضوعات فیلم بسازیم و جا دارد از دکتر اکبر زاده پاشا نیز تشکر کنم .

هراز نیوز : ایشان چه نقشی داشتند ؟

 دکتر اکبرزاده پاشا پنجه طلای پیوند کلیه است و معجزه ای اتفاق افتاد در داخل اتاق عمل که جا دارد تعریف کنم اول  اتاق عمل دکتر ما رو کنار کشید و گفت احتمال برگشت بچه چهل درصد هست و شما که در حال فیلمبرداری  هستید حواستان باشه

من و عباس با ترس کل عمل را فیلمبرداری می کردیم وقتی کلیه کمیل خارج شد دکتر گفت :که این کلیه عالیه و انگار امانتی در شکم کمیل بود واسه سجاد کلی خوشحال و معجزه شده بود و بدون هیچ درد سری عمل تمام شد .

من جادارد از پرسنل بیمارستان شهید بهشتی بابل تشکر کنم مخصوصا خانم دهقان بخش پیوند که حسابی اذیتش کردیم از خانواده سجاد نادری مادر زحمتکش و مهربانش تشکر می کنم که کمال همکاری را با ما نمودند و از محمد مقصودی ، محمد علی حیدری ، جواد اصغری ، خانواده حاج کمیل نظافتی و هراز نیوز عزیز کمال تشکر را دارم به امید فیلمی خوب و دوست داشتنی .

 گفتگو مریم اکبرپورهراز نیوز

58 thoughts on “حاج کمیل کلیه اش را به “لبخند سجاد “بخشید +عکس”
  1. باسلام
    من حاج کمیل از نزدیک میشناسم ،حاج کمیل عشقه یه آدم با صفا و دوست داشتنی یکی که حرفاش به دل آدم میشینه ،اهل ریا و خود نمایی نیست آدمی که بارها پیاده به کربلا رفته و بعد عمل که نباید بره بهش گفتیم اگه عمل کنی دیگه از سفر پیاده به کربلا خبری نیست به شوخی گفته اگه حتی شده رو ویلچرهم بشینم میرم به کربلا.کسی که نیتش پاکه .در مورد پیوند عملش هم در جریان هستم خیلی وقت بود پیگیر کارهای عمل پیوند کلیه سجاد بود حتی میدونم خرج و مخارج آزمایش دوا و دکترشم تا جایی که میتونست به عهده میگرفت.یادم یه شب خیلی دلش گرفته بود ، بودیم خونش غصش گرفته بود بردمش بیرون حال و هواش عوض بشه دلش گرفته بود چون میگفت خرج و مخارج عمل و بیمارستان سجاد سنگینه از عهده خانواده سجاد خارجه بفکر این بود که چطور تهیه کنه میگفت حتی اگه شده فرش زیر پام بفروشم این کارو میکنم.اواخر که حرف پیوند عمل حاج کمیل دهان به دهان چرخید دوست آشنا فهمیدن حرف و حدیث نامربوط زدن امان از حرف مردم ،حاج کمیل اذیت شد اما از تصمیمش برنگشت اون کلیه خودش تقدیم مادرش زهرا کرد اونم دادش به سجاد…
    حاج کمیل پیوندت مبارک

  2. خدیا.. کمیل است، أکملش گردان…
    بوسه بر دستهای حاج کمیل..
    به این میگن روحانی…
    این کارهاست که باعث می شود روحانیت در سیمای یک روحانی متجلی شود.. خدا حفظش کند.

  3. به نام او که تمام هستی ما از آن اوست

    لن تنالو البر حتی تنفقوا مما تحبون

    با سلام وادبی خالصانه محضر همه عزیزانی که عشق و عاشقی را با عمل شان مفهوم واعتبار می بخشند و حیاتبخش کلمه ایثارند
    ومعناو مفهوم انسانیت را زنده نگه میدارند سلام بر مادر معززی که نام زیبای کمیل رابرای کمیل عزیزمان انتخاب کرد وسلامی خالصانه به این عمل بسیار زیبای کمیل خودمان

  4. اقای حیدری اسم اقای محمد جواد منتظری را به اشتباه به اسم جواد اصغری نام بردند که خواهشن اصلاح شود

  5. جناب آقاي كميل نظافتي.
    با سلام
    سلامتي جنابعالي و آن كودك معصوم را از خداوند باريتعالي خواستارم. از خدا بهترينها را برايت آرزو مي كنم . كاري كردي كارستان و بي نظير. فداكاري در حد اعلاي جنابعالي ، شخصيت شما را بيشتر از پيش محبوب و جاودانه خواهد كرد. بدرود

  6. آنکس که توراشناخت جان راچه کند
    فرزندوعیال وخانمان راچه کند
    دیوانه کنی هردوجهانش بخشی
    دیوانه توهردوجهان راچه کند

  7. حاج کمیل عزیز
    امیدوارم در پناه خداوند منان همیشه سلامت باشید و این حرکت انسان دوستانه و حقیقتا شجاعانه شما راهی برای تشویق همه انسان ها باشد و مرحمی بر دردهای دردمندان .
    با آرزوی بهبودی هرچه زودتر جنابعالی

  8. امام زمان عجل الله تعالی فرجه به یکی از دوستان خود که از آن حضرت پرسیده بود:
    آقاجان! قربانتان بشوم, چرا
    با اینکه ما این همه دعای فرج را می خوانیم شما نمی آیید؟
    فرمودند: شما که دعای فرج را نمی خوانید! شما
    دعای سلامتی من را می خوانید (یعنی اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن ….
    شما باید دعای(الهی عظم البلا) را زیاد بخوانید

  9. دمش گرم…هر کسی جراتِ این کارو نداره… -_-

  10. من به خودم افتخار مبکنم که همچین دوست با ایمان و صالحی مثل داداش کمیلم دارم….!

  11. دمش وا قعا گرم وا واقعا جرعت داشت یک دییالزی نشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *