هراز نیوز :مستند لبخند سجاد را مهدی حیدری فیلمساز مازندرانی در مدت 2 ماه فیلمبرداری با موضوع روحانی که کلیه خود را به کودکی 8 ساله اهدا نمود ساخت و هم اکنون در مرحله مونتاژ است . این مستند داستان واقعی اهدای کلیه توسط روحانی با صفا کمیل نظافتی به یک کودک نیازمند به کلیه است ، به همین خاطر با کارگردان این فیلم مستند مصاحبه ای را ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید

هراز نیوز : آقای حیدری چگونه با این موضوع روبرو شدید و اصلا چگونه در خصوص این سوژه اگاهی پیدا کردید ؟

من توسط سردار مهدی خانی از این موضوع مطلع شدم ایشان گفتند یک روحانی قرار است کلیه اش را به پسری اهدا کند خودشان هم نمی دانستند که این روحانی دقیقا چه کیست یعنی نمی دانستند حاج کمیل خودمان است بعدا که متوجه شدند تعجب کردند من  بالاخره با  روحانی عزیز حاج کمیل نظافتی با همه کش و قوس ها هماهنگی کردم و کار آغاز شد و در واقع ایشان راضی شد تا ما از روند اهدا کلیه یک فیلم مستند بسازیم .

مهدی حیدری

هراز نیوز :موضوع دقیقا چی بود ؟

 حاج کمیل تصمیمش را گرفته بود که پس از آشنایی از وضعیت سجاد پسر 8 ساله کلاله ای کلیه اش را به او اهدا کند و با همه تهمت ها و فحاشی هایی که به او می شد چون برخی می گفتند چرا یک روحانی باید چنین کاری بکند و حالا چرا شما می خواهید فیلم برداری کنید اولش فکر می کردند ما دنبال تبلیغات یا چیزی از این دست هستیم اما حاج کمیل بالاخره پیوند را انجام داد، واقعا  کار سختی بود.

هراز نیوز :چطور سخت بود ؟

 به ما تهمت های زیادی زدند بارها تهدید شدیم و بهمین خاطر چند بار عمل را به عقب انداختند اما نیت پاک کمیل و گروه ما که جا دارد از عباس قاسم نژاد که واقعا یار من بود تشکر کنم تصویر بردار خوب استان مازندران که سالها کنار من در بدترین شرایط کار کرد از مهدی اکبری مهربان دوست داشتنی که حین بی پولی به دادم رسید و دلگرم شدم و امید راعی که دوستی زحمت کش است تشکر کنم.

کمیل نظافتی فیلم لبخند سجاد

هراز نیوز : آیا از نهادی یا ارگانی حمایت شدید؟

 به خدا هیچ حمایتی نشدم نه در این پروژه و پروژه های دیگر ولی من یک فیلمسازم و هیچ وقت نمی نشینم بعد از اتمام کار پای خیلی ها وسط آمد و سایتها و تلویزیون به دنبال ضبط گزارش آمدند در شرایط سخت هیچ کس به دادم نرسید فقط خدا و دوستانم و حاج کمیل ،فقط تهمت شنیدیم.

هراز نیوز: کار های دیگری هم دارید؟

بله بعد از مونتاز فیلم که  قصدم فرستادن به جشنواره و تلویزیون است با قیمانده کار دکتر ستوده را کار خواهم کرد و بعد به دنبال فیلم مستند گالش خواهم رفت که 10 سال است مشغول ساخت آن هستم و برف امسال کارم را بسیار متفاوت و زیبا کرد و آماده مونتاژ است.

فیلم لبخند سجاد مهدی حیدری

هراز نیوز : صحبت پایانی ؟

از محمد محمدی رییس ارشاد آمل با تمام حرف و حدیث ها در طول کار که ما تحمل کردیم  و دردسر های فراوان برای ایشان ایجاد کردیم از من حمایت کرد و می کند و از دوستانی که قول حمایت دادند می خواهم که لطفا حمایت کنید تا ما با آغوش باز از این موضوعات فیلم بسازیم و جا دارد از دکتر اکبر زاده پاشا نیز تشکر کنم .

هراز نیوز : ایشان چه نقشی داشتند ؟

 دکتر اکبرزاده پاشا پنجه طلای پیوند کلیه است و معجزه ای اتفاق افتاد در داخل اتاق عمل که جا دارد تعریف کنم اول  اتاق عمل دکتر ما رو کنار کشید و گفت احتمال برگشت بچه چهل درصد هست و شما که در حال فیلمبرداری  هستید حواستان باشه

من و عباس با ترس کل عمل را فیلمبرداری می کردیم وقتی کلیه کمیل خارج شد دکتر گفت :که این کلیه عالیه و انگار امانتی در شکم کمیل بود واسه سجاد کلی خوشحال و معجزه شده بود و بدون هیچ درد سری عمل تمام شد .

من جادارد از پرسنل بیمارستان شهید بهشتی بابل تشکر کنم مخصوصا خانم دهقان بخش پیوند که حسابی اذیتش کردیم از خانواده سجاد نادری مادر زحمتکش و مهربانش تشکر می کنم که کمال همکاری را با ما نمودند و از محمد مقصودی ، محمد علی حیدری ، جواد اصغری ، خانواده حاج کمیل نظافتی و هراز نیوز عزیز کمال تشکر را دارم به امید فیلمی خوب و دوست داشتنی .

 گفتگو مریم اکبرپورهراز نیوز

58 thoughts on “حاج کمیل کلیه اش را به “لبخند سجاد “بخشید +عکس”
  1. من حاج کمیل رو میشناسم خوش رفتار ترین ادمی هست که تاهالا دیدم من شاگردشم در مدرسه ی تیزهوشان در کلاس 08

  2. سلام من دنبال فیلم این مستند هستم البته هر بار که از افق پخش شد دیدم وای باز فیلم رو میخوام که متاسفانه هر چی سرچ کردم موفق نشدم پیداش کنم حتی از سایت رسمی شبکه افق هم نتونستم پیداش کنم
    اگه دوستان بتونن راهنماییم کنن مممنون میشم

  3. حاج کمیل معلم ماست فردی که در خوبی مثالی ندارد

  4. کمیل جووون دوست داریم…دمت گرم.

  5. تبارک الله احسن الخالقین . اگر انسانهای پاک و الهی مثل حاج اقای کمیل که یک شاگرد مکتب امام صادق علیه السلام است ،نبود دنیا چی میشد. احسنت و بارک الله به همسرت و پدرو مادرت ارزش کار و صبر آنها کمتر از کار کمیل نیست.

  6. سلام حاج کمیل شما درس بزرگی به ما دادی و یه تلنگر به ما زدی ما خیلی ادعا میکنیم ولی وقت عمل که میرسه فرار میکنیم. برای دل بیمار و بیقرار من هم دعا کن. برای شما و سجاد و امیر حسین گل و خانواده محترمتان نگاه ویژه حضرت مهدی صاحب الزمان و سلامتی و طول عمر با عزت را خواستارم. اجرتان با حضرت فاطمه الزهرا.

  7. كميل آفرين….دست مريزاد
    خدا بهت خير بده
    به هرنيتي اين عمل انجام شده مهم نيست مهم اينه زندگي بخشيدي به يك انسان كه اين مهم از خصايص خداي متعال است كه در نهاد انسانهاي وارسته ست…خدا مادرتو بيامرزه
    عباد محمدي مسئول قضايي گمرك

  8. حاج کمیل خدا دلتو شاد کن همون جور که دل کوچولومونو
    شاد کردی.قربون یا علی گفتنت زمان رفتن به اتاق عمل

  9. سلام…درود بر مادری که چنین فرزندی رو بزرگ کرد…..

  10. سلام حاج اقا دعا کن که منم مثل شما بتوانم جرات دادن به یک نفر که اهدا نیاز داره بهم اجرت باخدا حاج اقا کمیل فدات شم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *