هرازنیوز- پليس فرودگاه بمبئي هنگام بازديد وسايل خانم نوريت توكار افسر نيروهاي دفاع اسرائيل متوجه همراه داشتن دو خشاب پر از فشنگ و بار همراه وي شده و نسبت به دستگيري او اقدام كرد.

به گزارش هرازنیوز به نقل از رجانيوز، سه‌شنبه هفته گذشته وي با ويزاي توريستي وارد هند شده و هنگام خروج از فرودگاه بمبئي به مقصد كاتماندو پايتخت نپال مورد شناسايي قرار گرفت و دستگير شد.

نوريت توكار 23 ساله به هنگام بازگشت، خود را دانشجو معرفي كرده و وسايل نظامي همراه خود را متعلق به پدرش كه نظامي است، عنوان مي كند اما پس از سه روز بازجويي توسط نيروهاي اميني هند، اعتراف مي كند كه افسر نيروهاي دفاعي اسرائيل است و اخيرا پس از اتمام دوره آموزشي نظامي در اسرائيل به هند سفر كرده است اما تاكنون از هدف و مأموريت خود سخن نگفته و اصرار دارد كه تجهيزات نظامي را همراه با خود از اسرائيل آورده است.

يك كارشناس ارشد امنيتي هند كه خواست نامش فاش نشود، در اين زمينه گفت: «با توجه به تمهيدات اخير امنيتي در فرودگاه بمبئي كه بار مسافر بلافاصله پس از تخليه از هواپيما در محوطه باند توسط دستگاه X-rey مورد بررسي قرار مي گيرد، به طور قطع، افسر اسرائيلي، تجهيزات مذكور را از اسرائيل وارد كرده است و قاعدتاً در داخل هند، براي انجام يك اقدام نظامي به وي تحويل شده است. ولي مقامات هند به شدت از طرف اسرائيلي ها تحت فشار قرار دارند كه نبايد در اين موضوع تحقيق كنند و متأسفانه برخي مقامات ما نيز در اين زمينه با اسرائيل همصدا هستند.»

سركنسولگري اسرائيل در بمبئي به محض اطلاع از دستگيري نوريت با هماهنگي سفارت رژيم صهيونيستي در دهلي نو،‌ وزارت خارجه هند را تحت فشار قرار داده و مقام‌هاي هندي را قانع كرده اند كه با اخذ وثيقه نسبت به آزادي وي اقدام شود.

حدو يك سال و نيم قبل نيز يك جوان اسرائيلي با مقداري فشنگ در فرودگاه بمبئي بازداشت شد كه با تلاش رژيم صهيونيستي از انتشار خبر آن جلوگيري شد.

اسرائيل متهم اصلي انفجار بهمن سال 89 در پوناي هند نيز هست كه در آن، يك دانشجوي ايراني جان خود را از دست داد و پنج نفر ديگر زخمي شدند.

پيش از اين نيز صاحب نظران هندي مانند “الياس اعظمي” نماينده سابق پارلمان هند و عضو ارشد حزب BSP در سخنراني‌هاي خود اعلام كرده بودند كه اسرائيل در اكثر عمليات‌هاي تروريستي داخل هند مانند انفجار پونا دست داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *