حدود یکسال پس از مبارزات حقوقی وکلای جولیان آسانژ با نظام قضایی بریتانیا، دادگاه عالی لندن روز چهارشنبه حکم استرداد مؤسس و مدیرسایت افشاگر ویکی لیکس به سوئد را صادر کرد.

جولیان آسانژ دوهفته فرصت دارد تا از دیوان عالی بریتانیا درخواست تجدید نظر کند.

به گزارش یورونیوز آقای آسانژ گفت:«هیچگونه اتهامی در هیچ کشوری متوجه من نبوده است. برغم این، حکم بازداشت اروپایی چنان محدودیت زاست که دادگاه بریتانیا را از تجدید نظر درباره آنچه که امروز قضات درباره پرونده بیان کردند، بازمی دارد. من و وکلایم در روزهای آتی درباره قدم بعدی مان تصمیم خواهیم گرفت.»

دادستانی سوئد درصدد محاکمه جولیان آسانژ 40 ساله به اتهام تعرض و تجاوز جنسی به دو زنی است که سابقا برای موسسه ویکی لیکس وی کار می کردند.

کلایس بورگستروم، وکیل دو زن شاکی پرونده گفت:«آسانژ هنوز می تواند از دیوان عالی بریتانیا تقاضای استیناف کند که در آنصورت ما یک یا چند ماه دیگر صبر خواهیم کرد اما مطمئنم که در نهایت او به سوئد مسترد خواهد شد.»

سایت افشاگر ویکی لیکس به مدیریت جولیان آسانژ هزاران مکاتبات طبقه بندی شده و سرّی دیپلماتها و دولت آمریکا با دیگر مقامات کشورها و نیز اسناد مربوط به جنگهای آمریکا در عراق و افغانستان را منتشر و موجبات خشم مقامات آمریکا را فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *