علی مطهری در نطق خود برای استعفا از نمایندگی تهران علی لاریجانی را دامادی ناخلف خواند و لاریجانی نیز بلافاصله جواب وی را این گونه داد: مراقب خودتان باشید، همشیره هست!
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس بررسی استعفای علی مطهری نماینده تهران را در دستور کار داشتند که بررسی این دستور با حواشی جالبی همراه بود.

* از همان آغاز جلسه رسمی مجلس 4 تن از نمایندگان در مخالفت با استعفای مطهری طی تذکری انتقاداتی مطرح کردند، اما به جز کواکبیان که به عنوان مخالف واقعی با استعفای مطهری صحبت کرد، بهروز جعفری نماینده سمیرم، بزرگواری نماینده کهگیلویه و قوامی نماینده سبزوار معتقد بودند بررسی این درخواست وجاهت قانونی ندارد زیرا قرار بود در صورت ارجاع سئوال از رئیس جمهور به کمیسیون ها استعفای مطهری منتفی باشد.

* لاریجانی رئیس مجلس در جلسه امروز در پاسخی که به تذکردهندگان داد در واقع خبر از کم شدن مجدد امضاهای سوال از طرح رئیس جمهور داد به طوریکه در گفته هایش مشخص شد این سئوال مجدداً از نصاب افتاده است و اساساً طرح سوال که قرار بود که روز یکشنبه جاری به کمیسیون های مجلس ارجاع شود هنوز ارجاع نشده است. لاریجانی تأکید کرد هر وقت این سئوال به نصاب واقعی در امضاها برسد به کمیسیون ها ارجاع خواهد شد.

*در جلسه امروز قرار بود کاتوزیان نماینده تهران، جلالی نماینده شاهرود و توکلی نماینده تهران جزو مخالفان با استعفای مطهری صحبت کنند اما با بخشش هایی که در دادن وقت به همکاران خود داشتند این اتفاق نیفتاد، با این حال با تلاش هایی که در صحن مجلس داشتند مخالفتشان با استعفای مطهری مشخص بود.

* مطهری نماینده ای که استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده بود، در بخشی از سخنان خود به کنایه به رابطه فامیلی خود با علی لاریجانی رئیس مجلس اشاره کرد و گفت: لاریجانی  داماد ناخلفی است چون با طرح سئوال از رئیس جمهور همراهی نکرد. لاریجانی در پاسخ به این اظهار نظر مطهری گفت: مراقب خودتان باشید، همشیره هست!

* هنگامی که مطهری نطق خود را از روی نوشته هایش قرائت می کرد فضای مجلس آرام و نمایندگان در سکوت بودند.

* مسعود پزشکیان نماینده تبریز و عضو فراکسیون اقلیت مجلس، غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران، نماینده اصولگرای مجلس و محمدرضا خباز نماینده کاشمر و عضو فراکسیون اقلیت مجلس، ستار هدایت خواه نماینده بویر احمد و دنا و عضو فراکسیون اصولگرایان، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود از فراکسیون اصولگرایان و مصطفی رضاحسینی نماینده شهربابک و عضو فراکسیون اقلیت مجلس 6 نماینده ای بودند که در مخالفت با استعفای مطهری صحبت کردند.

* حضور هدایت خواه پشت تریبون به عنوان مخالف با استعفای مطهری، از آنجا که او نماینده حامی دولت در مجلس است تعجب برخی نمایندگان و حتی خبرنگاران را به همراه داشت اما تا حدود زیادی پیش از آنکه سخنی بگوید، مشخص شده بود که قرار است به نوعی موافقت خود را با استعفای مطهری بیان کند.

* هدایت خواه پیش از آنکه پشت تریبون قرار بگیرد چند بار از سوی رسایی مورد مشورت قرار گرفت، حمید رسایی از حامیان دولت در مجلس پیش از بررسی درخواست استعفا در مجلس طی تذکری تأکید کرده بود که مطهری نباید درباره سئوال از رئیس جمهور مطلبی را بیان کند زیرا او در اعتراض به عملکرد هیئت رئیسه مجلس استعفا کرده است.

* مشورت های رسایی حتی در زمانیکه هدایت خواه پشت تریبون قرار گرفته بود ادامه داشت، رسایی با رفتن کنار هدایت خواه از او می خواست مطالب دیگری هم عنوان کند، هدایت خواه هم در اوج اعتراضاتش به مطهری طی جملاتی گفت: با استعفای مطهری مخالفم چون او باید در مجلس بماند تا توسط مردم حذف شود و در این عرصه حاضر نشود.

* اظهارات هدایت خواه جو مجلس را برای دقایقی به هم ریخت هرچند که نمایندگان منتظر شنیدن نکات مثبت درباره مطهری از زبان هدایت خواه نبودند اما گویا فکر نمی کردند چنین اظهاراتی از تریبون بیان کند بنابراین با گفتن دو دو مخالف خود را به این اظهارات ابراز کردند.

* لاریجانی هم که بسیار خونسرد در جایگاه هیئت رئیسه به سخنان هدایت خواه گوش می داد و اعتراضی به آن نداشت پس از انتقاد نمایندگان از آنها خواست تا فضا را آرام و منطقی حفظ کنند . وی گفت: هر کسی یک شناسنامه ای دارد آقای هدایت خواه هم با این شناسنامه مخالف می کند.

* اظهارات هدایت خواه همانطور که تعدادی از نمایندگان را شاکی کرده بود در مقابل برخی دیگر که از نمایندگان را راضی کرد تا جایی که به دنبال سخنان هدایت خواه فریاد احسنت احسنت هم به گوش می رسید.

* مجلس پس از استماع اظهارات مطهری و 6 نماینده مخالف استعفا، نهایتاً با 31 رأی موافق و 155 رای مخالف و 12 رأی ممتنع از 199 نماینده حاضر با درخواست استعفای مطهری مخالفت کرد.

* پس از اعلام نتیجه رأی توسط رئیس مجلس تعدادی از نمایندگان به گرد رسایی جمع شدند و فریاد رسایی رسایی استعفا استعفا سر دادند، رسایی هم با صدایی بلند گفت: استعفا نخواهم داد.

54 thoughts on “علی مطهری داماد ناخلفی داریم /علی لاریجانی مراقب خودتان باشید، همشیره هست!”
  1. با سلام از اینکه افراد شجایی مانند مطهری در جامعه کم پیدا میشه ناراحت هستم ما همیشه پشتیبان شما هستیم خدا قوت جوانمرد

  2. به خدا انانی که دلسوز نظام وانقلابند باید جسور باشند مشکلات وچیزهایی که حس بد بینی وفاصله گرفتن از نظام را در پی دارد با شهامت بگوین اینه برای انقلاب ارزش قایلند وخون داده اند پس رفتارش ستودنی است

  3. درود بر مدرس که مطهری مانند مدرس از ملت و حقوق شان دفاع می کند

  4. خیلی بده نذارن یک نماینده مجلس حرفشو بزنه
    درود برمطهری

  5. برای کسی مثل مطهری که پدرشون اون آثار بی عیب ونقص از دیدگاه امام راحل رو نوشتند چنین دفاعی دور از ذهنه که از فتنه گرا وآشوبگرا که در راس کارهاشون توهین به امام عزیز رو قرار دادند .اما اونا یی که به این آقا صفت شجاعت رو میچسبونن نمی فهمن شجاعت یعنی چه شجاعت یعنی جلوی دشمنت مثل عباس(ع) بایستی چه دشمن داخلی باشه وجه خارجی واز ولایت وامام وقتت دفاع کنی اگه این آقا توشرایطی که رهبر توصیه به آرامش میکنن دنبال دردسر میگرده الان که دورتا دور ما شیعه رو مورد ستم قرار میدن بخدا این آقا جفا میکنه که جو رو متشنج میکنه اونایی که بهش میگید شجاع یه بار دیگه برید به تاریخ نگا کنید ما شجاع تر ازاین هم داشتیم یا اونا رو نمیشناسید یا خودتون رو به نفهمی زدین

  6. پیام شهدا؟ قرارمون این نبود؟ علی مطهری خجالت بکش؟؟؟؟؟

  7. ای کاش مطهری به جای دادوفریادبی مورد وتشنج آفرین راهکار برای اقتصاد مملکت ارائه می دادآقای مطهری شمانماینده مردم هستیدیانماینده گروهی خاص خواهشا کمک دست دولت باشیدبرای خروج از رکود برنامه بنویسیدوقت مجلس راباهیاهو تلف نکن ازفرصتی که ملت در اختیارت قرارداده درراه خدمت به این مردم شریف که شما رااینقدربزرگ کردند هزینه کن تورا به خدا از شهدا خجالت بکش وآرامش مردم رابهم نزن

  8. من ب مطهری کاری ندارم اما در عجبم از این بیشعورایی ک بهش میگن شجاع!!!!!!!

  9. واقعاً براتون متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. آقاي مطهري اگه واقعا اصلاح طلبه ، دنبال منافع اصلاحطلب ها باشه ، نه مشهور كردن خودش…
    دنبال يه راه حل اقتصادي براي درد مردم باشه نه خودش

  11. با سلام و درود بر شما وشهدا از دکتر علی مطهری واقعا متشکریم.

  12. بچه ها شيعه ها مواظب اين داعشي ها باشيم بابامشكل نتراشيم برا خودمون صلح كنيم نشيم مثل زمان قاجاريه يه نگاه به دور وبرمون كنيم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *