در خاطره هرکسی روزهایی وجود دارد به وسعت امید. روزهایی پر از آرزوهای بزرگ برای آینده. برخی معلم، پلیس، خلبان و برخی در پی شغل های کلان اداری و کشوری هستند.

 

در میان این همه مشاغل پردرآمد و پول ساز، من، خبرنگاری را برگزیدم، من خبرنگاری را با ذره ذره از وجودم انتخاب کردم. چرا که از وقتی خود را شناختم با قلم انس و الفت داشتم و کسی که با قلم دوستی دیرینه دارد با پول و مادیات غریبه است. کسی که با قلم پیوند دوستی می بندد، روزی خود را در کف دستان پر از دعای مردم کشورش می بیند.

 

مقام و سمت من، نه به اندازه مدیرکل فلان تشکیلات و نه به اندازه رئیس فلان اداره بلکه به اندازه چشمان منتظر مردمی ارزشمند است که به قلم و صداقت من و همکارانم امید بسته اند.

 

اما در این بین، گاهی برخی از مسئولین، برخی از آن مسئولینی که بزرگی را در مقام و سمت اداری خود می دانند، شان و منزلت این خبرنگاران بی ادعا را زیر پای خود له می کنند. مسئولینی که نه به اندازه مدیرکل و نه به اندازه رئیس یک اداره بلکه به اندازه کارمندی مواجب بگیر انجام وظیفه می کنند. متاسفانه اینان به اشتباه می انگارند که این زحمتکشان بی ادعای عرصه خبر، بارسنگینی هستند بر دوش سایرین.

رییس و مدیر محترم، من در عرصه خبر کوچکتر از آنم که از بی مهری که گاهی برمن و همکارانم روا می دارید، گلایه کنم. اما من با صدای بزرگانی سخن می گویم که سالهاست قلم را واسطه ی رسالت خود کرده اند. من با صدای بی صدای خبرنگارانی سخن می گویم که در شان و منزلت، کمتر از سایر حضارین در جلسه نیستند. خبرنگارانی که بدون هیچ چشم داشتی، دیدار با شما و انعکاس اقداماتتان را بر سایر امور جاری ارجعیت داده و در جلسه حاضر می شوند. اما در پایان با دلی آزرده از بی مهری برخی از مسئولین حاضر در جلسه، فریاد را در گلو حبس و سکوت اختیار می کنند.

 

با این همه، امید است مسئولین ما با الگو گرفتن از زندگی حضرت علی (ع) ایرانی بسازند مملو از احترام به هم نوع، مملو از محبت و دوستی و تهی از خود بزرگ بینی و غرور.

 

 

 

7 thoughts on “من، خبرنگاری را برگزیدم”
  1. هدف اگر خدمت صادقانه باشد، قلم اگر قلم شجاع و صریح، و زبان اگر زبان سرخ باشد ، و درد اگر درد مردم رنجدیده باشد، خبرنگاری از شریف ترین هنر هاست.
    به امید حفظ شان و جایگاه این هنرمندان بی نام و مقام.

  2. با سلام و درود به تو خواهرخبرنگارم به جمع ما خوش آمدی .بگو کدام مسئول بود تا بگیم رییس بزرگ گوش مالیش بده /شوخی
    شما تازه به این راه قدم نهادید سختیها و مشقت ها و از این بی ادبی ها زیاد در حق خبرنگاران صورت میگیرد .
    از وقتی خبر فروشی شده فروشنده …………..
    از وقتی خبرنگار سفارشی شده ……………
    روزهای خوشی در انتظار شماست برای رسیدن به افق های دور دست تلاش کنید شهری که در ان هستیم روزی برایتان کلبه خواهد شد برای کار کردن در این عرصه .

  3. سلام،خانم سلیمی خدمت شما خسته نباشید عرض میکنم و ان شا الله که همیشه موفق باشید از این سنگ اندازی ها بسیار است من هم در این مدت کم سنگ اندازی هایی را از برخی مسئولین دیدم که نشان دهنده شخصیت شان میباشد.

  4. امیدواره همیشه موفق باشی خواهر گلم
    سعی کن همیشه خودت باشی تا موفقییت به سراغت بیاد

  5. امیدوارم خانوم سلیمی کامتان همیشه شیرین و خستگی ها جای خود را به آسایش برای شما بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *