بیانات حجت الاسلام سید علی ساداتی در هیئت درس قرآن گیلاسی های مقیم تهران ضمن سادگی و اختصار بسیار دلنشینبوده است. گزیده ای از آن بیانات در جلسه اخیر هیئت به شرح زیر است:

راه نجات از شیطان

شیطان بعداز رانده شدن از درگاه الهی قسم یاد کرده است که انسان را گمراه کند و شیطان گفته است برای اینکار از چهارسو به انسان وارد میشود. از سمت روبرو، ازسمت راست،ازسمت چب و از سمت پشت.

در آیات 7، 16 و 17 سوره اعراف به قسم شیطان بر تهاجم از چهار سو اشاره شده است:

تهاجم از مقابل یعنی غفلت نسبت به آینده (آخرت و حساب)

تهاجم از پشت یعنی غفلت نسبت به حقیقت گُذَرای دنیا و تمنیاتش

تهاجم از راست یعنی تردید در باورهای دینی

تهاجم از چپ نیز دعوت به شهوترانی است

لذا امام ع فرمود: وقتی مومنی می میرد، صدها هزار شیطان از دورش پراکنده می شوند که همگی در کمین قلبش بودند.

پس برای ملائک این سوال بوجود آمده است که راه نجات انسان از شیطان چه میشود؟ خداوند ندا داد هنوز دو راه برای نجات انسان وجود دارد یک راه دعا است که به سمت آسمان و دیگری راه سجده است که به سمت زمین است. این دو راه می تواند باعت نجات انسان از شر شیطان شود.

دعای حضرت یونس(ع)

حضرت یونس علیه السلام بخاطر لغزشی که برایش ایجاد شده بود خداوند او را در شکم نهنگ انداخت. حضرت یونس علیه السلام در آن تاریکی این دعا را که ذکریونسیه هم به آن گفته می شود خواند:“لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین” با این معنی که نیست خدایی جز تو، منزه هستی همانا من از گنهکاران هستم.”

این ذکر که مایه نجات خضرت یونس علیه السلام است، از جمله اذکاری است که در بین علمای دین جایگاه ویژه ای دارد که خضرت آیت الله بهجت نیز بسیار برآن تاکید داشتند.ذکر یونسیه برای دست یابی به حوائج معنوی اعجاز خاصی دارد و حداقل تکرار این ذکر در سجده برای مبتدیان چهارصد بار است و تا چهار هزار بار  هم برای مراتب بالاتر توصیه شده است.

3 thoughts on “حجت الاسلام سید علی ساداتی: راه نجات از شیطان، رو به بالا و پایین است”
  1. عالی بود
    خدا حفظتون کنه
    التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *