مرتضی رضایی قلعه آزادکار وزن 74 کیلوگرم تیم منتخب کشتی آزاد ایران به مدال نقره رقابت‌های بین‌المللی جام یاشاردوغوی ترکیه دست یافت.

هراز نیوز  به نقل از فدراسیون کشتی، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو از عصر دیروز در ترکیه آغاز شده است که مرتضی رضایی قلعه نماینده وزن 74 کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی در دورهای اول و دوم به ترتیب با نتایج 8 بر 3 و 12 بر 2 مقابل کشتی‌گیرانی از ترکیه و مغولستان، در دور سوم برابر ارترک پولاد دیگر کشتی‌گیر کشور میزبان با ضربه فنی به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

 

رضایی در این مرحله نیز مقابل رمضان گارگی از ترکیه با نتیجه 11 بر 6 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد، اما در دیدار نهایی مقابل نیکولاس مارابل دارنده مدال های طلا و برنز مسابقات پان آمریکن با نتیجه 3 بر 4 شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

 

مارابل در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها موفق شده بود با نتیجه 4 بر 4 از سد جردن باروس، دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان بگذرد و رکورد 69 پیروزی پیاپی وی را بشکند.

 

مصطفی قیاسی دیگر نماینده کشورمان در وزن 74 کیلوگرم که دور نخست مقابل حریف تونسی به برتری دست یافته بود در دور دوم مقابل تاکاتانی از ژاپن با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن 29 کشتی‌گیر به روی تشک رفتند.

 

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو از صبح دیروز (شنبه) در سالن ورزشی احمد کومرت شهر استانبول ترکیه آغاز شده است که تیم منتخب ایران در 4 وزن نخست تنها دو نماینده در این مسابقات داشت.

 

کشتی‌گیران کشورهای ایران، روسیه، آمریکا، مغولستان، ژاپن، فنلاند، قرقیزستان، لهستان، ایتالیا، جمهوری مقدونیه، تاجیکستان، تونس، قزاقستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه در این رقابت‌ها حضور دارند.

 

* رده‌بندی چهار وزن نخست به شرح زیر است:

 

57 کیلو: 1- نومین باتبولد (مغولستان) 2- فومیتاکا موریشیتا (ژاپن) 3- سزار آکگول (ترکیه) و یوکی تاکاهاشی (ژاپن)

 

65 کیلو: 1- فرانک چامیزو مارکوئز (ایتالیا) 2- ماگومد مسلم‌اف (آذربایجان) 3- مصطفی کایا (ترکیه) و مانداراخان گانزوریک (مغولستان)

 

74 کیلو: 1- نیکولاس مارابل (آمریکا) 2- مرتضی رضایی (ایران) 3- جردن باروس (آمریکا) و سنور دمیرتاش (ترکیه)

 

97 کیلو: 1- ختاگ گازیموف (آذربایجان) 2- علی بونچوقلو (ترکیه) 3- رومن باکراف (آذربایجان) و ابراهیم بلوکباشی (ترکیه)

 

رقابت‌های 4 وزن دوم امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود و 6 نماینده کشورمان به مصاف رقبای خود می‌روند که اسامی آنها به شرح زیر است:

 

70 کیلو: پیمان یاراحمدی (لرستان)

 

86 کیلو: جلال زمان و محمدجواد ابراهیمی (مازندران) علیرضا کریمی (البرز)

 

125 کیلو: کمیل قاسمی و عبدالله قمی (مازندران)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *