سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تأکید بر اینکه ایران تابعیت مضاعف را قبول ندارد، تصریح کرد: اینکه کسی از مسئولان بخواهد تابعیت مضاعف داشته باشد، توجیهی ندارد و ما بر اساس قوانین خود عمل می‌کنیم.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی تابعیت مضاعف را قبول نداریم، گفت:‌ هر کسی که بخواهد تابعیت کشور دیگری را کسب کند باید تابعیت اولیه خود را لغو و مراتب قانونی ترک تابعیت را دنبال کند.
وی یادآور شد: اینکه کسی از مسئولان بخواهد تابعیت مضاعف داشته باشد، توجیهی ندارد و ما بر اساس قوانین خود در این زمینه عمل می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: اینکه افرادی در رابطه با مباحث مختلف حقوقی و قضایی مطرح هستند، رسیدگی به پرونده آنها توسط مقامات قضایی صورت می‌گیرد و بررسی ارتکاب جرم آنها توسط این دستگاه انجام می‌شود.

مهمان‌پرست درباره پیشنهاد آمریکایی‌ها برای برقراری خط ارتباط مستقیم با ایران در خلیج فارس اظهار داشت: این پیشنهادی بود که صرفا توسط برخی مقامات نظامی آمریکا مطرح شد و ما به صورت رسمی چنین چیزی را دریافت نکردیم.

وی بار دیگر مسائل سوریه را مسائل داخلی این کشور خواند و تصریح کرد: ‌هیچ کشوری حق دخالت در مسائل داخلی کشورهای دیگر را ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس گفت که کاترین اشتون (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) هنوز پاسخ نامه جلیلی را نداده و به محض دریافت پاسخ اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر  به مقامات آمریکایی توصیه کرد که به جای برخورد خشونت‌آمیز با مردم در این کشور به صدای آنها گوش کنند.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *