مرکز آمار با انتشار گزارشی از روند قيمت و اجاره مسكن در سه دولت هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد، از رشد چند برابری قیمت مسکن در دولت احمدی‌نژاد نسبت به دولت‌های سابق خبر داده است.
در حالی وزیر مسکن و شهرسازی همچنان هر روز مشغول افتتاح مسکن های مهر در نقاط مختلف کشور می باشد که غفلت و بی توجهی مسئولین اقتصادی دولت در کنترل برخی شاخص های اقتصادی از جمله نقدینگی و تورم باعث رشد بی سابقه قیمت مسکن در کشور شده و ظاهرا این وزیر پر کار دولت نمی خواهد قبول کند که اینروزها مسکن برای جوانان دهک های متوسط و پایین به رویایی دست نیافتی تبدیل شده است .


بر اساس گزارش مرکز آمار از رشد قیمت و اجاره مسکن  از سال 1370 تا 1391، قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران از سال 1370 تا ابتدای دولت احمدی‌نژاد روال ملایمی طی کرده است اما از سال 1384 تاکنون به شدت موج افزایشی پیدا کرده است.

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد قیمت مسکن در دولت نهم خصوصا در یکی دو سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است.

این رشد شدید در حالی است که دولت در سال‌های اخیر با اجرای طرح مسکن مهر مدعی است انقلابی در بازار مسکن کشور ایجاد کرده است. اما رشد شدید قیمت‌ها در بازار مسکن، عملا به زیان خانوارهای اجاره‌نشین و کم‌درآمد جامعه شده است.

به گفته کارشناسان، یکی از دلایل رشد قیمت مسکن به رغم اجرای طرح مسکن مهر، افزایش شدید نقدینگی در کشور است. یکی از دلایل رشد نقدینگی هم تزریق منابع بانک مرکزی برای اعطای وام به مسکن مهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *