در 27 بهمن ماه، دبیرکل، به همراه همسر و فرزند خردسالش، با شلیک مستقیم موشک به شهادت رسید.پیکر این دبیر کل شهید و خانواده اش، در شهر «نبی شیث» به خاک سپرده شد و امروز به زیارتگاهی برای شیعیان لبنان تبدیل شده است.

به گزارش  مشرق، حجت الاسلام سید عباس موسوی، به سال 1331 در شهر «نبی شیث» از توابع «بعلبک» لبنان متولد شد. سید عباس  تحصیلات حوزوی خود را در نجف اشرف طی کرده و از شاگردان مکتب شهید محمدباقر صدر به شمار می رود. به دنبال تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1361، وی از جمله بنیان گذاران هسته های مقاومت مردمی شد و مدتی بعد، به جمعی پیوست که پایه گذار حزب الله لبنان گردید.
حجت الاسلام سید عباس موسوی، در سال 1370، به دبیرکلی حزب الله لبنان رسید و چند ماه بعد، در 27 بهمن ماه، به همراه همسرش «ام یاسر» و فرزند خردسالش، با شلیک مستقیم موشک از یک هلی کوپتر اسراییلی به خودروی حامل آنان، به شهادت رسید.
پیکر دبیر کل شهید حزب الله و خانواده اش، در شهر «نبی شیث» به خاک سپرده شد و امروز به زیارتگاهی برای شیعیان لبنان تبدیل شده است.
آن چه در زیر می بینید، تصاویری است از بارگاه و ضریحِ دبیرکل حزب الله و همسر و فرزندِ شهیدش که مصادف با بیست و دومین سالگرد شهادت آنان، به صورت اختصاصی در اختیار گروه جهاد و مقاومت مشرق قرار گرفته است:

روحمان با یادشان شاد

 


ضریحِ مطهر دبیرکل حزب الله لبنان و خانواده ی شهیدش


شهید سید عباس موسوی، شهیده بانو«ام یاسر» و شهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *