اما شاید اجرای آکوستیک «جمیز تایلور»، خواننده سبک کاونتری، با یک گیتار، پرحرارت‌ترین بخش مراسم بود. اوباما بعد از اتمام اجرا، تایلور را در آغوش گرفت و از این مرد دوست‌داشتنی موسیقی کاونتری، تشکر کرد.
به گزارش نامه، مراسم سوگند دور جدید ریاست جمهوری باراک اوباما دیروز، دوشنبه برگزار شد. جدای از صحبت‌های آقای اوباما و مهمان‌های سیاسی و بازتاب حرف‌ها و قول‌های او در رسانه‌ها، بخش دیگری از این مراسم که حضور هنرمندان و اصحاب غیرسیاسی است، جذابیت بسیار دارد.

در آمریکا، این رسم وجود داشته که هنرمندان و اصحاب غیرسیاسی طرفدار هر رئیس‌جمهور از طرف کاخ سفید، به مراسم روز سوگند دعوت شوند. در دوره‌های گذشته‌ هم، مثلا در دوره‌های ریاست جمهوری بیل کلینتون و جورج بوشِ پسر هم این اتفاق افتاده. درباره باراک اوباما اما این ماجرا کمی فرق دارد؛ بسیاری از اصحاب رسانه، بازیگران، خواننده‌ها، ورزشکاران و هنرمندان دیگر، خود را در انتخاب دفعه‌ اول و دوم باراک اوباما، اولین رئیس‌جمهوری سیاه‌پوست تاریخ آمریکا، شریک و دخیل می‌دانند. یکی از این افراد، «اوپرا وینفری» ا‌ست که با حمایت گسترده و بی‌بدیلش از اوباما، نقشی چشمگیر در انتخاب او در دوره‌ اول داشت.

در مراسم روز سوگند شروع دومین دوره‌ ریاست‌جمهوری اوباما، حضور بازیگران و ورزشکاران لاتین آمریکایی، از قبیل «ایوا لانگوریا»، توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود؛ چراکه پیش از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج، بسیاری فکر می‌کردند «میت رامنی» با قول‌ها و وعده‌هایی که به اقلیت لاتین آمریکایی‌تبار این کشور داده، حمایت کامل آن‌ها را به خود جلب کرده است.

از این‌ها که بگذریم، می‌رسیم به بحث شیرین مهمان‌های پراسم‌ورسم و لباس‌های پرزرق‌برق‌شان. در میان فهرست مهمانان و هنرمندان، اکثریت سیاه‌پوست، توجه بسیاری از خبرنگاران را هم به خود جلب کرده بود. «بیانسه نولز» و شوهر «رپِرش»، «جی‌زی»، با ظاهری برازنده وارد شدند و بیانسه، با اجرای خارق‌العاده‌اش از یکی از آوازهای میهن‌پرستانه آمریکایی، همه‌ حضار را به شوق آورد.

«آشر»، «جان لِجِند» و «جیمی فاکس» هم از دیگر هنرمندان و بازیگران ستاره مراسم بودند. «کِلی کلارکسون» که در مراسم گرمی امسال، نامزد چهار جایزه شده، با خواندن یک آهنگ معروف دیگر، شروع دومین دوره‌ ریاست‌جمهوری باراک اوباما را در کنار ملت آمریکا به او تبریک گفت.

اما شاید اجرای آکوستیک «جمیز تایلور»، خواننده سبک کاونتری، با یک گیتار، پرحرارت‌ترین بخش مراسم بود. اوباما بعد از اتمام اجرا، تایلور را در آغوش گرفت و از این مرد دوست‌داشتنی موسیقی کاونتری، تشکر کرد.

تایلور، بعد از اجرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد اگر جان کری از ایالت ماساچوست وزیر امور خارجه‌ کابینه دوم باراک اوباما شود، شاید برای نمایندگی این ایالت در کنگره، نامزد شود و در انتخابات هم شرکت کند. «کیتی پری» و «جان مه‌یر» هم از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *