روناک گراوند دانشجوی دکتری و هیات علمی گروه زمین شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه موفق شد در اطراف کرمانشاه گونه های فسیلی ۷۳ میلیون ساله مربوط به« کرتاسه» را کشف کند.

 

به گزارش  آنا، وی در باره کشف خود گفت: با بررسی های علمی که در اطراف کرمانشاه صورت گرفت در یکی از این گردش های علمی توانستم چندین نمونه فسیل مرجان از خانواده «کنولتیده» و فسیل غیر مرجان راکشف کنم.

گراوندی ادامه داد: به منظور تایید کشف خود با پروفسور محمد الجمیل از استادان مطرح زمین شناسی دانشگاه قاهره و جده مشاوره انجام دادم و ایشان پس از مشاهده نمونه ها و اطلاعات ارائه شده،  سیستماتیک آن ها را تایید کردو مشخص شد که این نمونه فسیل ها مربوط به 73میلیون سال پیش و «کرتاسه» بوده که در آن زمان کرمانشاه جزیی از یک دریای کم عمق بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در باره نشانی دقیق محل کشف فسیل ها خاطرنشان کرد: از آن جایی که در تلاشم منطقه کشف فسیل ها را به صورت یک ژئوپارک یا پارک زمین شناسی ثبت کنم ، فعلا از عنوان کردن نشانی دقیق محل معذورم ؛ اما پس از ثبت و ارائه کشف به صورت مقاله علمی،  مراجع ذیصلاح علمی و استادان و دانشجویان می توانند از محل بازدید کنند.

گراوند اظهار داشت: در محل مورد نظر نمونه های فراوان دیگری مربوط به کرتاسه وجود دارد؛ اما در حال حاضر و به جهت مطالاعات تکمیلی  از ذکر آن ها خودداری می کنم ؛ولی باید تاکید کنم که این کشف از نظر زمین شناسی دارای اهمیت است و فرضیه دریا بودن استان کرمانشاه را تایید می کند و افتخار کشف خود را به تمامی همکارانم در دانشگاه آزا اسلامی واحد کرمانشاه تقدیم می کنم .

گفتنی است روناک گراوند مخترع دستگاه بایو رآکتیو ایر لیفت همزن دار است که خاک کائولن را فروشویی می کند و در حال حاضر نیز در صدد ثبت اختراع دیگری است که در آینده نزدیک اختراع جدید خود را به اطلاع عموم خواهد رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *