سرمایه گذار ترک حدود 30 میلیون یورو تسهیلات از بانک مرکزی دریافت کرد ولی در ازای آن دستگاههای چینی با مارک حک شده در ترکیه به اسم کشور سوئیس به ارزش حدود 6 میلیون یورو وارد شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، مدیر اداری اخراجی کارخانجات نساجی مازندران با اشاره به نشست با وزراء ریاست جمهور در تهران گفت: کارگران نساجی مازندران در این دیدار 4 خواسته راه اندازی و احیاء دوباره نساجی ، خلع سرمایه گذار ترک، وضعیت قبلی و واگذاری مالکیت به دولت و پرداخت 28 ماه حقوق و معوقات کارگران عنوان کردند.

سید محمد رضا اسماعیلی با اشاره به راه اندازی کارخانه و پرداخت 2 میلیارد تومان بابت حقوق و معوقات  تا دهم آذر انجام شود ، اظهارداشت: از آخرین نشست با مسئولین کشوری این اقدامات عملی نشد و 200 کارگر به نمایندگی از کارخانجات نساجی مازندران  11 آذر در تهران حضورپیدا کردند.
وی از نشست رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و دارائی و صنایع برای رفع مشکلات نساجی دیدار کرد خبرداد.
این مدیر اخراجی از گله و شکایت کارگران ، پروسه و دموکراسی های اداری و آسیب های اقتصادی خانواده های کارگران قائم شهری با توجه به وضعیت فعلی نرخ تورم و تحریم های اقتصادی است ، بیان کرد: با وجود اینکه امسال مقام معظم رهبری سال تولید ملی ، حمایت از صنایع ، سرمایه گذار ترک کارخانه را تعطیل و هزار و یکصد نیروی انسانی را اخراج کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه منابع انسانی ،فیزیکی و تکنولوژی توان تولید در وضعیت موجود بدون انجام هرنوع بازسازی ، برنامه های چشمگیر اولیه و پوشش هزینه جهت راه اندازی توسط کارگران به مسئولین شهری و کشوری داده وبا سرمایه گذاری اولیه حدود یک میلیارد تومان دوباره احیاء شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه مسئولین تسهیلات گرداخت نمی کنند، اظهارداشت: با پرداخت مطالبات 28 ماهه کارگران ، آنها از دیون حقه خود برای راه اندازی کارخانه استفاده می کنند.
وی همچنین از بازنشستگی حدود 210 کارگر با 2 میلیارد تومان اعتبار دولت ومصوبه سازمان تامین اجتماعی برای بیمه بیکاری 200 کارگر قراردادی خبرداد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذار بدون هیجگونه پرداختی مسئولین را برای انجام کارمجاب کرده و شرایط را برای خود و افتتاح ال سی جدید مناسب تر از قبل نموده ، گفت: سرمایه گذار ترک حدود 30 میلیون یورو تسهیلات از بانک مرکزی دریافت کرد ولی در ازای آن دستگاههای چینی با مارک حک شده در ترکیه به اسم کشور سوئیس به ارزش حدود 6 میلیون یورو وارد شد.
وی بیان کرد: درکارشناسی دادگستری و بانک ملی حدود 20 میلیون یورو از تسهیلات بانکی را سرمایه گذار بالا کشیده است.
ابراهیمی افزود: با توجه به توافقنامه سال 88 تمام تعهدات مربوط به حقوق کارگران و کلیه سرمایه گذار موجود کارخانه به عهده سرمایه گذار می باشد.
وی همچنین در همین زمان که بانک ملی سهامدار شرکت بود معوقه پرسنل حدود 3 ماه بود، اظهارداشت: کارخانه در واحد بافندگی و ریسندگی با 90 درصد تولید کارمی کرد ودرآن زمان دریافتی ، سود و درآمد کارخانه 350 میلیون تومان و هزینه 500 میلیون تومان بوده است.
وی با بیان اینکه بگفته سرمایه گذار خارجی ، نمایندگان کشوری و نماینده مجلس در سال 89 ، 3 میلیون و 600 هزار یورو بابت معوقه پرداخت گردید، اشاره کرد: عدم پرداخت 28 ماه حقوق و معوقات نشان می دهد که از درآمد شرکت برای هزینه های غیر ضروری شرکت استفاده شد
وی در پایان گفت: این سرمایه گذار صلاحیت  و توان سرمایه گذاری و ارزیابی درست از وضع موجود کارخانه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *