نائب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون هیچگونه پیوست ترافیکی از پروژه 17 شهریور به کمیسیون ارائه نشده، گفت: شورای شهر باید از تخلفات شهرداری جلوگیری کند.

حسین طلا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ضمن انتقاد از پروژه پياده راه سازي ميدان امام حسين(ره) تا ميدان شهدا، گفت: ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که آیا اجرای این طرح کار درستی بوده یا خیر و بدانیم آیا بهسازی و تعریض میدان امام حسین(ع)اثر مثبتی بر ترافیک و رفاه شهروندان خواهد داشت ؟

وی افزود: اصولا اگر در شهر بخواهیم معبری را برای اجرای پروژه و طرحی مسدود کنیم باید معبرهای جدید و مسیرهای جایگزین از قبل مشخص شده باشد، شرایط آسودگی و رفاه شهروندان منطقه را مورد توجه قرار داده باشیم اما متاسفانه ما تا کنون ایجاد معبر مناسبی را از سوی شهرداری در آن محدوده مشاهده نکرده‌ایم.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان تهران با اشاره به پیوست‌های شهری خاطرنشان کرد: براساس روال اجرای پروژه‌های عمرانی هر طرحی که برای عملیاتی شدن در شهر مورد نظر است باید قبل از اجرا مورد بررسی و مطالعه کارشناسی قرار بگیرد واز لحاظ اجتماعی، فرهنگی ، عمرانی و ترافیکی مورد ارزیابی و تحقیق میدانی قرار گیرد و بعنوان پیوست به مجلس ارائه شود.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه مهمترین مشکلی که در این طرح وجود دارد این است که تاکنون هیچگونه پیوست ترافیکی از این مسیر به مجلس ارائه نشده و با توجه به اینکه مسولان شهرداری در چندین جلسه اعلام کردند که پیوست ترافیکی دارند اما تا به امروز سندی در این خصوص به کمیسیون ارائه نکرده اند.

طلا تاکید کرد: حال برای ما سوال ایجاد می شود که اگر برروی این طرح مطالعات کارشناسی صورت گرفته بود و برطبق آن عمل می شود پس چرا امروز ما شاهد انتقادات و زحمت شهروندان هستیم .

وی با اشاره به گفت‌وگوی خود با رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: چمران طی مباحثی اعلام کرد که اين پروژه فاقد مصوبه شوراي شهر و رديف بودجه است بنابراین اگر شهرداری از حکم شورای شهر تخلف کرده چرا هنوز شوراي شهر خواستار هماهنگي شهرداري در اجراي پروژه‌هاي عمرانی نشده است ؟ آیا نحوه عملکرد شهرداري که بدون توجه به شورا نسبت به اجراي پروژه‌اي اقدام کرده ، صحيح است؟

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مگر نه این که اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند و باید نسبت به اجرای طرحی در شهر اعلام رضایت کنند و در جریان عملی شدن چنين پروژه‌هايي قرار بگيرند.

وی حکم شورا به شهرداری را مانند حکم مجلس به دولت دانست و گفت : اگر در مصوبات و اجرای این طرح تخلفی صورت گرفته شورای شهر مسئول رسیدگی و بررسی این پرونده است .

طلا بهترین راهکار برای کاهش حجم ترافیک محدوده امام حسین را باز شدن معبر خیابان شهبازی به جنوب دانست و یادآور شد : تا قبل از 15 مهر ماه شهروندان روزانه با چنین ترافیک عظیمی مواجه نبودند و اگر مسیر پشت اداره برق باز شود تا حد بسیاری از ترافیک کاهش می یابد.

وی ادامه داد: علت نارضایتی و شکایات روزافزون شهروندان در این منطقه عدم بازگشایی مسیرهای جایگزین است، شهروندان مجبور می شوند برای رسیدن به مقصد یک دور شمسی قمری بزنند.

این نماینده مجلس اعلام کرد: با این ترتیب شهروندان روزانه زمان زیادی صرف عبور از ترافیک و پیدا کردن مسیر های جایگزین می کنند گذشته از اینکه حجم زیادی از سوخت هدر می رود؛ مردم روز های اول باید به دنبال پیدا کرد ن مسیر های جدید و جایگزین باشند اما بعد از گذشت 40 تا 50 روز این هزینه این همه وقت و سرمایه ملی پذیرفته نیست .

نائب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : البته طبق آخرین اخبار واصله مقرر شده ظرف مدت چند روز آینده پشت اداره برق “خیابان شهبازی” بسمت میدان شهدا انتهای خیابان شهید ناطقی مسیری برای تردد خودرو ها باز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *