رپرتاژ مخفی “اعتماد” برای فرد پرحاشیه دولت،ولايتي ديگر مناسب نيست چون عليه فتنه88 موضع گرفت!،پاسخ های کوبنده شجونی به یک خبرنگار! و نمایندگان مجلس و دولت در راه غزه از جمله مطالب مهمی هستند که روزنامه‌های امروز کشور به آنها پرداخته‌اند.

مشرق – روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

رپرتاژ مخفی “اعتماد” برای فرد پرحاشیه دولت
روزنامه “اعتماد” با نام بردن از فرد پر حاشیه دولت احمدی نژاد، گزارش خود را به کاندیداتوری وی در انتخابات اختصاص داد و نوشت:  «اسفنديار» نامي است كه پس از انتخابات 88، اضطراب و اضطرار را بر پيكره خيمه و خيمه‌نشينان راست‌هاي سنتي ايران تسري داده است. «ماندگاري در قدرت» تيم فعلي دولت در كنار از هم گسيختگي اصولگرايان و ريزش پايگاه اجتماعي آنان به دليل حمايت‌هاي بي‌دريغ از محمود احمدي‌نژاد روزهاي سخت و مبهمي را پيش روي تصميم‌گيران و تصميم‌سازان اصولگرا قرار داده است.

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه با بیان اینکه اصولگرايان از كانديداتوري مشايي اضطراب دارند، می گوید: اصولگرايان سعي دارند در مخالفت با احمدي‌نژاد متحد شوند و به هر ترتيب كه شده مانع از تابوشكني جمهوري اسلامي شود كه در همه دوره‌هاي گذشته، رييس‌جمهور را جابه‌جا كرده است به ترتيبي كه تيم يك رييس‌جمهور در پايان دوره قانوني وي در قوه اجرايي نماند. حال اين سوال كه آيا گروه احمدي‌نژاد با يك چهره جديد در قدرت مي‌ماند يا آنكه اسفنديار رحيم‌مشايي كه گزينه جدي و محبوب دولت براي رياست‌جمهوري‌ خواهد بود، همچنان در پستوخانه‌هاي اصولگرايان طراوت دارد.

انتقاد روزنامه دولت از زمین و زمان
روزنامه “ایران” در یادداشت امروز خود به انتقاد از قوه قضاییه و همچنین مجلس شورای اسلامی پرداخت و مدعی شد که صدا و سیما نیز هیچ تریبونی را به مسئولان دولتی برای اظهار نظر و دفاع از عملکرد دولت اختصاص نمی دهد.

روزنامه “ایران” در انتها نوشت: انتظار می رود که در سال پایانی دولت ، دلسوزان نظام در مجلس و سایر نهاد ها در کنار دولت به حل مشکلات و دغدغه های مردم در وضعیت تحریم بپردازند ، نه آنکه به دلایل واهی به گونه ای عمل کنند که به خودی گل بزنند و خوراک برای دشمن مهیا کنند.

ولايتي ديگر مناسب نيست چون عليه فتنه88 موضع گرفت!
روزنامه “کیهان” امروز به مواضع اخیر علی مطهری در گفت‌وگو با روزنامه های اصلاح‌طلب پرداخت و در بخشی از خبر خود در این رابطه نوشت: علي مطهري در گفت وگوی خود با یک روزنامه اصلاح طلب به تغيير موضعش نسبت به دكتر ولايتي اشاره كرده و گفته است: پيش از حوادث سال 88 من به دنبال كانديداتوري آقاي ولايتي بودم ولی در حال حاضر نه. در شرايط فعلي ايشان را مناسب نمي دانم. بخصوص به اين دليل كه مواضع آقاي ولايتي در فتنه 88 منصفانه نبود.

دستور مشايي براي استفاده دولتي ها از نظرات مشاورين رئيس جمهور
“خراسان” نوشت: بر اساس نامه اي که چندي پيش توسط اسفنديار رحيم مشايي به همه وزرا و معاونين رييس جمهور ابلاغ شده، دستگاه هاي دولتي موظف شده اندبا توجه به اقدامات و جلسات شوراي مشاورين رييس جمهور و تاکيدات احمدي نژاد براي استفاده از نظرات آنها، “موضوعات اصلي داخلي و خارجي دولت به عنوان دستور کار به شوراي مشاورين ارايه” و نتايج آن اخذ شودو مورد استفاده قرار بگيرد.

پاسخ های جالب شجونی به یک خبرنگار اصلاح طلب!
حجت الاسلام جعفر شجونی در مصاحبه با “اعتماد” با بیان اینکه ما الان با احمدي‌نژاد نمي‌خواهيم دعوا كنيم تا اين مدتي كه از رياستش مانده تمام شود، گفت: در شرایط فعلی باید احمدی نژاد را تحمل کنیم.

در ادامه این مصاحبه وی در پاسخ به اینکه “حاج آقا الان منزل‌تان كجاست؟” به خبرنگار اعتماد پاسخ داد: به تو چه كه خونه من كجاست.

وی در سوال دیگر این خبرنگار مبنی بر اینکه “چرا خاتمی را خائن می نامید؟” گفت: خاتمي را من خائن مي‌دانم. دليلش هم اقداماتش در ماجراي فتنه است.

در پاسخ به این سوال که ‌”با توجه به گذشت هفت سال از دولت‌داري آقاي احمدي‌نژاد چه ارزيابي‌اي از عملكرد ايشان داريد؟” پاسخ داد: خداوكيلي من نفهميدم اين سوالات ريشه‌زني که می پرسی برای چیه.

خبرنگار “اعتماد” در ادامه می گوید: آقاي شجوني رسالت ذاتي رسانه اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي افكار عمومي است.
و در پاسخ می شنود که : تو به اين كارها چيكار داري.

اصلاح طلبان جلسه بگذارند تا مردم امیدوار شوند…
روزنامه “آرمان روابط عمومی” در گزارشی تحت عنوان “تکرار دوم خرداد؛ رویا یا واقعیت؟” در خصوص عملکرد اصلاح طلبان برای رسیدن به کرسی های قدرت نوشت: انتقادی که این روزها از هرسو از سوی دلسوزان به اردوگاه اصلاح‌طلبی روانه می‌شود، عدم استفاده از 7 سال در قدرت نبودن است. بدین معنا که آنها از این فرصت برای نشستن به دور همدیگر و همچنین رفع نواقص خود به‌خوبی استفاده نکردند تا مردم را بار دیگر امیدوار کنند.

پشت مانيتور خزيده ايم و با اسم مستعار مي جنگيم!
روزنامه “کیهان” نوشت: يك پايگاه اينترنتي ضد انقلاب اذعان كرد بسياري از عناصر ضدانقلاب به دلايلي كه الزاما ارتباطي به جمهوري اسلامي ندارند و به مشكلات درون اپوزيسيون مربوط مي شود، ترجيح مي دهند با اسم مستعار فعاليت كنند.
راديو زمانه به نقل از يكي از عناصر ضدانقلاب كه وي را معرفي نكرده و داراي سابقه فعاليت 15 ساله و زنداني خوانده مي نويسد: انتخاب اسم مستعار بعضا بعد امنيتي ندارد. برخي از نوشته هايي كه با اسم مستعار مي نويسيم داراي منع امنيتي نيست اما جامعه سياسي قدرت هضم و پذيرش آنها را ندارد.

مشایی باز شکایت کرد
روزنامه “مردم سالاری” امروز در خبری به شکایت اسفندیار مشایی از پیام فضلی نژاد پرداخت و نوشت: رئيس دفتر رئيس‌جمهور از پيام فضلي‌نژاد به سبب نگارش مقاله‌اي، به دادسراي فرهنگ و رسانه دادستاني تهران شکايت کرد. بر اساس احضاريه شعبه 12 بازپرسي دادسراي فرهنگ و رسانه، پژوهشگر «موسسه کيهان» بايد روز 8 آذر سال جاري به دادسراي عمومي و انقلاب تهران براي پاسخ به پرسش‌هاي بازپرس پرونده حضور پيدا کند.

نمایندگان مجلس و دولت در راه غزه
روزنامه “وطن امروز” در گزارشی با اشاره به واکنش مقامات ایرانی پیرامون جنايات جديد صهيونيست‌ها در غزه نوشت: ادامه حملات رژیم صهیونیستی به شهر ساحلی غزه در سرزمین‌های اشغالی با واکنش نمایندگان مجلس‌، فرماندهان نظامی و دولتمردان جمهوری اسلامی مواجه شده و پس از راهپیمایی گسترده روز جمعه مردم، به نظر می‌رسد طی چند روز آینده گروهی از نمایندگان مجلس و وزیر امور خارجه با هماهنگی با مسؤولان مصری به غزه سفر کنند. در این باره نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ریاست علاءالدین بروجردی به منظور دلجویی از مردم غزه به فلسطین سفر خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *