تهران به زودي ميزبان گروه‌هاي معارض سوري براي رسيدن به يک توافق سوري- سوري بر اساس طرح‌ها و ايده‌هاي خود است.
ايران آباد به نقل از روزنامه القدس العربي چاپ لندن و منابع آگاه خود نوشت: پيش از اين سفارت ايران در دمشق ميزبان اين گفت‌وگوهاي داخلي بوده و اکنون براي حضور در نشست تهران، تعداد زيادي جريان‌هاي معارض از شخصيت‌هاي ديني، ملي و سياسي اين کشور از جمله 30 نماينده مجلس از احزاب جديد، راهي ايران خواهند شد.

اين روزنامه در ادامه تاکيد مي‌کند که در اين نشست همچنين70 شخصيت سوري سياسي و غير سياسي از داخل و خارج که برخي از آنها مستقل،برخي طرفدار دولت و برخي از معارضان هستند به اين نشست دعوت شده‌اند که هيئت تنسيق سوريه که معتبرترين جريان معارض است، نيز حضور دارند.

گفته مي‌شود که نشست گفت‌وگوي سوري – سوري با ميزباني تهران در روز 18 نوامبر جاري برابر با 28 آبان برگزار خواهد که مهمترين محور آن مخالفت با هرگونه دخالت خارجي و وابسته شدن به خارج است.

اين نشست که پس از پايان نشست مخالفان خارجي سوريه در دوحه قطر که به تشکيل يک جريان جديد از آنها منجر شد، برگزار مي‌شود و انتظار مي‌رود که تاثيرات مهمي داشته باشد، چرا که گفته مي‌شود سران مخالفاني که در دوحه گرد آمدند نماينده اقليت 20 درصدي از مردم سوريه هستند و معارضان داخلي از قدرت و جايگاه برتري برخوردار مي‌باشند.

حسين اميرعبداللهيان معاون وزير امور خارجه ايران نيز روز دوشنبه از نشست احتمالي معارضان سوري خبر داد و گفت که ترجيح ما اين است که اين نشست در تهران برگزار شود. به گفته وي برخي از جريان‌هاي مخالف با حضور در تهران مخالفت کرده‌اند که ما تلاش داريم تا آنها را قانع کنيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *