فارس: معاون هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظهر امروز طی حادثه دلخراشی خرسی به چوپان 50 ساله‌ای حمله کرد و وی را از پای در آورد.

خبرگزاری فارس: خرس در پاتاوه یاسوج چوپانی را از پای درآورد

در چرام اظهار کرد: امروز در ساعت 12:45 طی  گزارش واصله از مرکز فوریت‌های پزشکی استان به کشیک امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مبنی بر یک مورد حادثه حمله خرس به چوپان 50 ساله را دریافت کردیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که این حادثه در “موه جاجو” منطقه تمنک پاتاوه بوده است، گفت: پس از وصول این خبر تیم امدادی کوهستان جمعیت هلال‌احمر استان با تجهیزات و نیروی انسانی مناسب به منطقه اعزام شد.

وی افزود: پس از حضور در منطقه متاسفانه به علت تاخیر در اطلاع‌رسانی و همچنین آسیب‌ها و جراحات وارده و خونریزی شدید در زمان حضور عوامل امدادی شخص یاد شده فوت کرده بود.

این مسئول با اشاره به این که در اکثر کوهستان‌های استان حیوانات وحشی نظیر خرس و پلنگ در حال زیست می‌باشند، عنوان کرد: جهت جلوگیری از بروز چنین حوادثی شهروندان با رعایت اصول ایمنی در مناطق حاضر شوند.

حکمتی گفت: این چوپان گوسفندان را برای چرا به موه جاجو در بخش پاتاوه برده بود که مورد حمله یک قلاده خرس وحشی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: جهت جلوگیری از حوادث مشابه و همچنین امداد رسانی مناسب و ارائه خدمات امدادی در صورت وقع حوادث در لحظات اولیه به ارگان‌های امدادی، اورژانس 115، آتش نشانی 125، هلال‌احمر 147 و عوامل نیروی انتظامی 110 اطلاع رسانی کرده تا با هماهنگی و همکاری لازم و حضور به موقع عوامل امدادی شاهد حوادث مشابه نباشیم.

معاون هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که هنگامی که با یک حیوان درنده گرسنه یا بالغ رو به رو شدید بدانید که 100 درصد مورد حمله قرار می‌گیرید، متذکر شد: اگر با حیوانات درنده رو به رو شدید بر نگردید و فرار نکنید زیرا فرار کردن از مقابل حیوان باعث می‌شود که حس حمله آن حیوان تحریک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *