مرد نقاش ساختمانی که به اتهام قتل خواهرش محاکمه شده بود، از این اتهام تبرئه شد.
شامگاه 16 فروردین سال 86 مسئولان بیمارستان فیاض‌بخش تهران در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس مدعی شدند که زن جوانی به دلایلی مشکوک فوت کرده است. مأموران در بیمارستان حاضر شدند و از خانواده زن جوان به نام راحله که در بیمارستان حضور داشتند تحقیقات اولیه را انجام و مراتب را به مرجع قضایی اطلاع دادند.

بعد از تکمیل تحقیقات برادر راحله به اتهام قتل عمد بازداشت شد و با وجود انکار اتهام، به اتهام قتل عمد بازداشت شد. برادر راحله مدعی بود زمانی که خانواده‌اش به مسافرت رفته بودند، حال خواهر معتادش ناگهان بد شد اما راضی نشد به همراه آنها به بیمارستان بیاید. به همین دلیل منتظر ماندیم تا پدر و مادرمان از شهرستان برگردند.

وی ادامه داد: وقتی مادرم آمد راحله را به بیمارستان بردیم. در بین راه کم‌وبیش نفس می‌کشید و من هم تا حدودی تنفس مصنوعی به او دادم اما در بیمارستان فوت کرد.

مادر راحله هم گفت: وقتی رسیدم راحله حال مساعدی نداشت. مقداری گردن و سینه‌اش را ماساژ دادم که ناگهان لخته‌ای خون از دهانش خارج شد. او را به بیمارستان بردیم اما فوت کرد.

با وجود اظهارات خانواده راحله که از متهم شکایتی نداشتند، پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی عنوان کرد.

برادر راحله با همین اتهام روانه دادگاه شد که در تاریخ 14 آذر سال 89 جلسه محاکمه برگزار در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و در نهایت متهم با حکم دادگاه و به اتهام قتل عمد البته از جنبه عمومی به حبس محکوم شد.

با اعتراض متهم به حکم صادره پرونده برای اعلام نظر به دیوان عالی کشور ارجاع شد که در نهایت قضات یکی از شعب دیوان عالی بعد از بررسی پرونده،‌ حکم صادره مبنی بر عمدی بودن را نقض و پرونده را به دادگاه ارسال کردند.

جلسه مجدد رسیدگی به این پرونده در شعبه 79 دادگاه کیفری برگزار شد که متهم در جلسه محاکمه ضمن تکرار اظهارات قبلی خود و انکار اتهامات، به سابقه اعتیاد و بدنامی خواهرش هم اشاره کرد.

در نهایت قضات این شعبه ضمن بررسی مجدد این پرونده و اظهارات متهم، او را از اتهام قتل عمد تبرئه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *