وزیر آموزش و پرورش همزمان با روز جهانی کودک از چاپ و توزیع کتابهای خاطرات و نامه‌های شهدای فرزندان هسته‌ای به نامهای کتاب «آرمیتا» و «علیرضا» به چند زبان زنده دنیا خبر داد.

مهر ، حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در همایش روز جهانی کودک که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: آموزش و پرورش درصدد است کتابهای آرمیتا رضایی‌نژاد و علیرضا احمدی روشن را با مضمون خاطرات، نقاشی‌ها و نامه‌هایی که برای این دو بزرگوار ارسال شده است، تهیه و به چند زبان دنیا ترجمه کند و آن‌ها را برای کودکان دنیا با هدف صلح جهانی منتشر کند.

وی خطاب به مدیرعامل کانون پرورش فکری تصریح کرد: آرمیتا رضایی‌نژاد و علیرضا احمدی روشن عضو افتخاری کانون شده و پس از این تمام تولیدات کانون برای این دوعزیز ارسال شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همه کودکان دنیا باید بدانند که آرمیتا و علیرضا بهترین دارایی خود را که همانا پدرشان بود به دنیا هدیه کردند و ما موظفیم که این پیام و هدیه‌ای که فرزندانشان از آن‌ها گذشتند را به دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: همه ما باید به سمتی حرکت کنیم تا کودکانی که در دنیا هیچ پشتیبان و شرایط تحصیلی ندارند امکان ادامه تحصیل و زندگی خوب در کمال آرامش و آسایش را برایشان فراهم کنیم.

به گفته حاجی بابایی همه کودکان علاقه دارند که در این دنیا با خواندن درس و ادامه تحصیل آینده زیبایی داشته و بر ما وظیفه است تا این آینده را برای آن‌ها تضمین کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:‌ای کاش همه آدم بزرگ‌ها دارایی‌ها و خاطرات دوران کودکیشان را از دست ندهند. در آموزش و پرورش رشد یک دانش آموز زمانی صورت می‌گیرد که آن دانش آموز با هر گام بزرگ شدن داشته‌های خودش را همچون صداقت، زیبایی، پاکی و محبت از دست ندهد و امیدوارم دانش آموزان با بزرگ شدنشان هیچ کدام از این خصلت‌ها را از دست نداده و با این ویژگیهای مثبت رشد کنند.

در ادامه این مراسم سید صادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کودکان از زوایای مختلف در جهان مهم هستند وقتی کودکی متولد می‌شود همه شخصیتهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خوشحال شده و امروز وظیفه ماست تا این کودکان را ارج نهیم.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کار کودک شعاربردار نیست. کودک محتوا می‌خواهد و مجموعه کارهایی که در حال انجام است باید محتوا محور باشد و در این راستا باید افراد و دست اندرکاران حوزه کودک از دانش و تخصص یکدیگر بهره بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *