ابراز تمایل لاریجانی برای ورود به عرصه انتخابات

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اخیرا برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ابراز علاقه كرده است.

این در حالی است كه در چند وقت اخیر مصطفی پور محمدی رئیس سازمان بازرسی كل كشور و برخی دیگر از چهره های منتسب به این جریان باسابقه سیاسی به عنوان نمایندگان اصولگرایان سنتی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی كرده‌اند.

براساس این گزارش، قرار است پورمحمدی و سایر این چهره‌ها به عنوان كاندیدا در صحنه انتخابات حضور پیدا كنند و در صورت مهیا بودن فضا از صحنه كنار كشیده و لاریجانی به عنوان گزینه نهایی جبهه پیروان خط امام و رهبری با دیگر كاندیداها رقابت كند.

این در حالی است كه مصطفی پور محمدی از كاندیداهای انتخابات نیز در جلسه ای با اصولگرایان عنوان كرده در صورت حضور قطعی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری از صحنه كنار خواهد كشید.

بر اساس برخی اخبار لاریجانی همچنین در جلسه ای با حضور نزدیكان خود عنوان كرده در میان كاندیداهای موجود تنها قالیباف ظرفیت رای آوری دارد اما به دلیل تخریب هایی كه علیه وی خواهد شد رشد نخواهد كرد.

پیش از این نیز حسن غفوری فرد از اعضای ارشد حزب موتلفه نیز در پاسخ به این سوال كه گزینه نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم كیست، گفت: گزینه اصولگرایان دكتر علی لاریجانی خواهد بود.

همچنین مصطفی میریان عضو شورای مركزی جامعه اسلامی مهندسین نیز در گفت‌وگویی تاكید كرده بود: با توجه به رای بالای لاریجانی در انتخابات ریاست مجلس احتمالا ایشان كاندیدای جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشد.

اظهارات رئيس سازمان بازرسي درباره پرونده نزديكان رئيس‌جمهور

حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور كه اخيرا بگو و مگويي با محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور داشت در تازه‌ترين اظهارنظر خود جزييات بيشتري از پرونده او را افشاء كرد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور كه با خراسان گفت‌وگو مي‌كرد، در پاسخ به اين سوال كه آيا در جمع‌بندي گزارش سازمان بازرسي، اتهام متوجه ايشان(رحيمي) بود يا خير؟ گفت: ما پرونده‌اي که تشکيل مي‌دهيم اگر در آن مطلب نباشد نمي‌فرستيم.

اين منطق عمومي کار ماست. همه پرونده‌ها اينگونه است، يعني هر پرونده‌اي که از ما به مراجع ديگر مي‌رود، معلوم است که در اين پرونده مطالب وجود دارد که بايد در سطوح ديگر و مراحل بعدي، مورد رسيدگي قرار گيرد.

وي با رد توقف بررسي پرونده معاون اول رئيس‌جمهور گفت: بررسي‌هاي ما دقيق انجام شده است و ادامه دارد.بازرسي‌ها هم انجام شده است. يکسري مراحل تحقيقات تکميلي است که بعضا دو جنس است.

برخي اصلا پيچيدگي‌هايي دارد که زمان بر است. بعضي‌ها هم ملاحظه‌اي است که عرض کردم. پورمحمدي همچنين درباره متهم اصلي پرونده سه هزار ميلياردي از حمايت‌هاي مجاري عالي از او خبر داد.

وي در پاسخ به اين سوال كه «حلقه واسطه‌اي بين اميرمنصور آريا با فرد بالاتري وجود دارد که گفته نشده باشد؟» گفت: حمايت‌هاي جدي از مجاري عالي شد. وي در بخش ديگر ادامه داد: حمايت صريح است، شما چرا دنبال واسطه پنهان مي‌گرديد؟ حمايت صريح صورت گرفته و اگر اين حمايت‌ها اتفاق نمي‌افتاد اين شبکه اين قدر شارژ نمي‌شد و اين قدر کارهاي آن تسهيل نمي‌شد.مگر مي‌شود اين مقدار از عمليات به سادگي براي فردي اتفاق بيفتد!

طرح آشتی ملی پوچ است

حبيب الله عسگراولادي، دبیر‌کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در تازه‌ترين اظهارنظر انتخاباتي خود عليه طرح آشتي ملي موضع گيري كرد. او در اين باره به فارس گفت: آشتی ملی جایی صورت می‌گیرد که قهر ملی وجود داشته باشد و این در حالی است که این فضا‌ به لطف خدا در کشور ما وجود ندارد و فقط عده‌ای با رفتن به آن طرف آب و فحاشی و هتاکی در رسانه‌های دشمن مشروعیت خود را از دست داده و در میان ملت به حساب نمی‌آیند تا بحثی به نام آشتی ملی موضوعیت پیدا کند.

وي با بيان اينكه آشتي بين انقلاب و ضد انقلاب معني ندارد، گفت: کسانی که دلشان برای اسلام و کشور می‌سوزد با هم اختلاف فاحشی ندارند آنها درک درستی از منافع و مصالح ملی دارند به طوری که شاهدیم در ایام برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران هیچ حیاتی از سوی ضد انقلاب دیده نشد و فقط در فضای مجازی حرف‌هایی مطرح شد همچنين اين فعال اصولگرا به‌خصوصياتي اشاره كرد كه لازم است رئيس‌جمهور ايران داشته باشد.

وي در اين باره گفت: رئیس جمهور آینده باید درجه‌ای از فرهیختگی، بصیرت، ادب، صدق و امانت‌داری را داشته باشد. تا شورای محترم نگهبان، رجال مذهبی سیاسی بودن او را احراز کند.

فکر می‌کنم شورای نگهبان با تجربه‌های پیشین این بار درباره احراز صلاحیت رجل مذهبی و سیاسی بودن دقت مضاعفی خواهد داشت. وي افزود: رئیس جمهور آینده باید برنامه مدونی برای پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم داشته باشد و در خط چشم‌انداز 20‌ساله و برنامه پنج ساله پنجم حرکت کند.

مردم در انتخابات 92 به کسی رای خواهند داد که نقد سنجیده و مودبانه‌ای از عملکرد دولت‌های گذشته به ویژه دولت نهم و دهم داشته باشد. وي همچنين گفت: رئیس جمهور آینده باید از نظر بین‌المللی وجاهت لازم را داشته باشد و دانش سیاسی او به‌قدری باشد که قدرت درک عبور از پیچ تند تاریخ را داشته باشد.تهران امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *