محاکمه متهمان پرونده اختلاس بیمه ایران در حالی تقریبا به پایان رسیده است که شنیده می‌شود متهم ردیف پنجم این پرونده به این دلیل آخرین دفاعیاتش را عنوان نکرده که با پرونده اختلاس استانداری هم در ارتباط است.

خبرگزاری فارس: ارتباط با اختلاس استانداری؛ دلیل عدم اخذ دفاع آخر از آقای خاص پرونده بیمه ایران

فارس، روز گذشته پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه ایران در دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی برگزار شد.

برخلاف جلسات قبل این دادگاه، جلسه روز گذشته قبل از ظهر به پایان رسید و حتی «ج.الف» متهم ردیف پنجم که از متهمان ردیف اول و دوم هم سر و صدای بیشتری در رسانه‌ها به پا کرده بود، آخرین دفاعیاتش را بیان نکرد.

قاضی مدیرخراسانی هم با بیان اینکه تقریبا از تمام متهمان غیر از یک نفر آخرین دفاع اخذ شده است، جلسه بعدی دادگاه رو چهارشنبه هفته بعد 17 خرداد ماه تعیین کرد.

اما یک منبع آگاه به خبرنگار فارس درباره علت عدم اخذ آخرین دفاع «ج.الف» در این بخش از پرونده اظهار داشت: به دلیل اینکه این متهم با پرونده اختلاس از استانداری تهران هم ارتباط دارد، فعلا از وی آخرین دفاع اخذ نشد تا دفاعیات وی درباره پرونده استانداری هم اخذ شود.

در کیفرخواست فعلی این متهم، موارد اتهامی مانند معاونت در اختلاس توأم با جعل در شعب فاطمی تهران و کرج بیمه ایران، وصول وجه چک‌های حاصل از اختلاس، تحصیل مال نامشروع، جعل عنوان دولتی مأمور وزارت اطلاعات، کلاهبرداری و پولشویی وجود دارد.

همچنین ارائه دسته‌چک سفیدامضای این متهم و پرداخت 800 میلیون تومان وجه نقد توسط «م.ح.ن» متهم ردیف اول به واسطه این فرد به سرپرست وقت دیوان محاسبات اداری و ارتباط سوء با برخی مدیران قبلی استانداری تهران از طریق ارائه برخی امتیازات به آنها از مواردی است که در پرونده «ج.الف» وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *