توزیع 11 هزار تن کود کشاورزی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از توزیع ۱۱ هزار و ۶۵۰ تن انواع کود کشاورزی به شالیکاران این شهرستان خبر داد.
به گزارش هرازنیوز ، مهرداد فولاد اظهار کرد: سال زراعی جاری تاکنون 11 هزار و 650 تن انواع کود شیمیایی برنج با حواله الکترونیک در شهرستان آمل توزیع شد که از این مقدار، 7 هزار و 150 تن ازته (اوره)، 2 هزار و 150 تن کود فسفاته و 2 هزار و 350 تن پتاسه بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: این شهرستان دارای 31 کارگزار کود فعال شامل 11 کارگزار بخش خصوصی، 15 کارگزار تعاونی روستایی و 5 کارگزار تعاونی تولید در حوزه فعالیت مراکز جهاد کشاورزی هشتگانه است که کار خرید و توزیع کودهای شیمیایی را انجام می‌دهند.

این مسئول با اشاره به لزوم مصرف بهینه و متوازن کودهای فسفاته، پتاسه و ازته، اضافه کرد: این امر می‌تواند منجر به افزایش عملکرد در مزارع شود و این در حالی است که تمرکز بر استفاده از کود ارزان قیمت اوره علاوه بر وِرس موجب فراهم شدن شرایط برای توسعۀ انواع بیماری‌های قارچی و افزایش فعالیت آفات می شود. وی با اشاره به اینکه تغذیه نامتوازن از عناصر مختلف موجب کاهش رشد و خسارت قابل توجهی خواهد شد، افزود: افزایش آگاهی و دانش کشاورزان از مصرف بهینه کود در مزارع موجب افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقای بهره‌وری در تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه روند تأمین و توزیع کود مورد نیاز برای بخش کشاورزی بر اساس برنامه ابلاغی اصلاح الگوی کشت در حال اجرا است، گفت: سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی متصل است و هر کشاورز درخواست خود را در سامانه پایش کودی با حضور در مراکز جهاد کشاورزی ثبت و کود تخصیصی خود را از کارگزاری تعیین شده دریافت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *